anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odszkodowanie od UPS za niezrealizowanie przesyłki

MAMY ROZWIĄZANIE!
kicak8304
#7 Wielbiciel#

Witam!

Sprzedałem przedmiot. Kupujący wybrał opcję wysyłki Allegro Kurier UPS Smart. Dostarczyłem do punktu przesyłkę i otrzymałem potwierdzenie nadania. W systemie UPS została zarejestrowana. Niestety po tygodniu kupujący napisał, że nadal nie otrzymał przesyłki. Okazało się po mojej wizycie w punkcie (sklepie), że paczka nadal leży pod ladą. Sprzedawczyni nie potrafiła odpowiedzieć dlaczego i wprowadziła przesyłkę raz jeszcze do systemu obiecując że przypilnuje aby została wysłana. Tak też się stało.

Niestety kupujący przed odbiorem przesyłki zrezygnował z zakupu. Jak można się domyśleć na skutek dłuuugiego czasu oczekiwania.

Moje pytanie brzmi: do kogo zgłosić się po rekompensatę za brak realizacji przesyłki za którą w końcu będę musiał zapłacić allegro.

Znalazłem informację odnośnie prawa w tym temacie:

"Art. 83 ust. 1 ustawy Prawa przewozowego definiuje, iż odszkodowanie za opóźnienie w transporcie, ograniczone jest do wysokości kwoty podwójnego przewoźnego (pod warunkiem udokumentowania, iż powstała szkoda inna niż w przesyłce)."

 

Proszę o konkretne odpowiedzi

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@kicak8304 Cześć. 🙂 W tym przypadku reklamację z tytułu nienależytego wykonania usługi możesz złożyć jako sprzedający. Zgodnie z załącznikiem nr 12 do Regulaminu allegro:

IV. Prawa i obowiązki Sprzedających korzystających z Usługi
(...)
3. Mając na uwadze brzmienie ust. 1 oraz 2 powyżej, Spółka, w celu umożliwienia Sprzedającym składanie reklamacji, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług świadczonych przez Dostawców, udziela Sprzedającym pełnomocnictwa do dokonywania czynności faktycznych i prawnych związanych z reprezentowaniem Spółki w procesie reklamacji usług świadczonych przez Dostawców w ramach Usługi. Pełnomocnictwo, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jest dostępne do pobrania przez Użytkownika w zakładce Ustawienia Dostawy w ramach Konta Sprzedającego. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane będą na zasadach wskazanych w regulaminach tych usług dostępnych na stronach:

Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska sp. z o.o., Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Międzynarodowym, Szczegółowe Warunki Świadczenia Usług dostępne na stronie: https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/dokumenty-dpd-polska/

Regulamin Pocztex (Regulamin świadczenia usługi Pocztex w obrocie krajowym oraz Załącznik do Regulaminu) dostępny na stronie: www.pocztex.pl

Zasady wykonywania i korzystania z Usługi Pocztowej niepowszechnej pod nazwą handlową Przesyłka firmowa eCommerce dostępne na stronie: https://allegro.pl/regulaminy/zasadywykonywania-i-korzystania-z-uslugi-pocztowejniepowszechnej-pod-n...

Ogólne Warunki Świadczenia Usług i Warunki Przewozu znajdujące się na stronie UPS Polska Sp z o.o. pod adresem: https://www.ups.com/pl/pl/help-center/legal-terms-conditions/tariff.page?

Regulamin świadczenia usługi Allegro Paczkomaty 24/7 InPost dostępny na stronie https://inpost.pl/regulaminy

Regulamin świadczenia krajowych usług przewozowych i pocztowych DHL Parcel Polska Sp. z o.o.: https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/pl/dhl-parcel/documents/pdf/pl-parcel-polska-regulamin-swi...

Ogólne Warunki przewozu DHL eCS Europe: https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/pl/dhl-parcel/documents/pdf/pl-parcel-europe-ogolne-warunk...

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów