anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wróciła nieodebrana paczka Smart.

KDM100pl
#9 Pomysłodawca#

Witam

Nieodebrana paczka przez klienta wróciła do mnie. Co powinnam zrobić w takiej sytuacji ?

Kto płaci InPostowi za zwrot do mnie (nadawcy/sprzedawcy) ?

Pozdrawiam KDM100

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Raczej nikt ponieważ tu zwrot jest darmowy, możesz zwrócić kasę, ale można poczekać na ruch kupującego.

oznacz moderatorów

ogryz7
#11 Animator#

@LEW433 niby tak, ale w regulaminie allegro (Załącznik nr 4, Część VI, pkt 1e) jest:

"e. Usługa Zwrotu Towaru świadczona w ramach Usługi Dostawy za pośrednictwem metody dostawy:

  • Allegro Paczkomaty InPost

jest płatna przez Kupującego.

Opłata za Usługę Zwrotu Towaru wynosi 13,99 zł"

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@KDM100pl paczka bez względu na to gdzie jest nalezy do klienta i tylko on może podjąć decyzję , wyślij stosowną wiadomość i czekaj .

oznacz moderatorów

ogryz7
#11 Animator#

Nieodebranie przesyłki przez kupującego jest niedopełnieniem umowy kupna-sprzedaży z winy kupującego. Nie mają tu zastosowania przepisy ustawy konsumenckiej - nie jest to zwrot w rozumieniu ustawy.

W takiej sytuacji możesz (ale zależy to od Ciebie) żądać od kupującego pokrycia wszystkich kosztów, jakie poniosłeś w związku ze sprzedażą (przesyłka w obie strony, opłata za Smart - jeśli ją poniosłeś, koszt opakowania, którego już nie wykorzystasz, itp.). Muszą to być koszty, które rzeczywiście poniosłeś i musisz powiadomić o tym kupującego. Nie bój się też, jeśli kupujący założy Ci dyskusję - prawo jest po Twojej stronie.

 

Proponuję wpisać w google "nieodebranie przesyłki" i poczytać, np:

https://www.eporady24.pl/nieodebranie_przesylki,pytania,4,54,8342.html

oznacz moderatorów