anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmieniamy zapowiedziane wcześniej warunki Allegro Smart! dla sprzedających na kontach firmowych

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

[Aktualizacja 24.08.2023]

Zależy nam na tym, aby jak najwięcej sprzedających mogło zaoferować kupującym darmowe dostawy w ramach Allegro Smart! Dlatego przekładamy zmianę warunków Allegro Smart! dla sprzedających na kontach firmowych – z 30 sierpnia na 25 października.


Wracamy do informacji zawartych we
wcześniejszym poście. Pisaliśmy, że aby od 22 sierpnia być w Smart! powinniście zaoferować kupującym:

oraz

Dla wysyłek, które nie mieszczą się w automatach paczkowych i punktach odbioru, będziemy wymagać dwóch różnych metod dostaw do drzwi z listy metod kwalifikujących.

Co oprócz tego planujemy zmienić 

Wasze oferty będą Smart!, jeśli jedną z 3 wymaganych metod dostaw do punktów odbioru lub automatu paczkowego będzie Allegro One (Punkt, Box) lub Allegro One (Punkt, Box, Kurier)

Wprowadzamy ten wymóg, ponieważ chcemy zapewnić kupującym jeszcze szerszy wybór usług dostawy.

Informację o związanej z tym zmianie regulaminu otrzymacie mailowo w drugiej połowie lipca. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
209 ODPOWIEDZI 209

AdvisorBooks
#12 Orędownik#

@kostas11 nie no horyzontu czasowego nawet nie ma, ale np u mnie (Pabianice, woj. łódzkie) co do działania allegro one czy dostępności automatów zastrzeżeń już mieć większych nie mogę. Ale ile mnie to kosztowało nerwów, telefonów, maili to tylko ja wiem. Jedno jest natomiast pewne - im więcej będzie przesyłek tym szybciej poprawią jakość usług. Ja już mam takie dni, że One Kurierem wysyłam 2/3 tego co inpostem, a jakbym dorzucił do tego One realizowane przez UPS to jest to porównywalna ilość co paczkomaty. A jeszcze na początku roku inpostem wysyłałem jakieś 80% zamówień. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#15 Entuzjasta#

@kostas11 "ale mam wrażenie że przerósł ich kosztowo smart" - tak zapewne jest. Ale jak zwykle biorą się do tego od d... strony. W pierwszej kolejności powinni ograniczyć patologię, typu zwrot większej części zamówienia, by zostawić sobie sztukę towaru za 5 zł.

oznacz moderatorów

Firma-Polmer
#11 Animator#

Ogólnie to poszło bardzo w złym kierunku "powiedzenie klient nasz pan" wcale nie jest dobre. Faktycznie usługa Smart z założenia jest ok ale powinna być partycypacja w kosztach przesyłek klientów. Bo nawet zwrot towaru całkowitego jest zawsze stratą dla sprzedającego. Uproszczając klient otrzymuje pełny zwrot środków za zwrócone zamówienie a sprzedawca nie otrzymuje nawet pełnego zwrotu prowizji jakie ponosi od sprzedaży i wysyłki towaru.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Firma-Polmer to temat na inna dyskusję, ale zadam CI jedno pytanie, jak klient zamówi bez smarta i zapłaci Ci za kuriera 13 zł to ile jesteś w plecy ? a jak zakupi w smarcie i zwróci to ile jesteś w plecy ? mniej mam rację 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Firma-Polmer
#11 Animator#

Jeśli zamówi bez smarta to śmiem twierdzić, że o wiele rzadziej zrobi zwrot towaru (przynajmniej w moim przypadku tak jest). Bo wie, że musi ponieść dodatkowe koszta odesłania produktu - więc dwa razy się zastanowi. Tak to już działa. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Firma-Polmer tak masz rację, że mniej jest wtedy zwrotów ale i mniej zamówień 🙂

a odniosłem się do twojego zarzutu "Bo nawet zwrot towaru całkowitego jest zawsze stratą dla sprzedającego."

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Firma-Polmer
#11 Animator#

No tak tutaj masz rację każdy zwrot jest stratą i nie ma co ukrywać. Co do mniejszej ilości zamówień.. hmm.. taka mnie refleksja naszła, że mając SMARTA jednocześnie mamy czas siedzieć i dywagować sobie o czymś co wiemy z góry, że jest to "puste gadanie", więc chyba aż tak dużo tych zamówień nie mamy 😉 Ot filozof mi się włączył Sorki 😉

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@Firma-Polmer Jest w tym sporo racji ,sam nie mam smarta ale też nie mam zwrotów . Być może miałbym większą sprzedaż ze smartem ale też więcej roboty i strat . Za wystawiane oferty muszę płacić (w moich kategoriach nie są za darmo) i na zwrotach wtedy tracę nie tylko czas ale i pieniądze. 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

wszystko jest do skalkulowania. Ja dzisiaj miałem info o klientki, która była zdziwiona, że zakup za 28zł nie ma darmowego zwrotu. Kupowała oczywiście bez smarta, bo kwota za niska. Chciała zwrócić produkt, bo dokonała błędnego zakupu, ale po analizie kosztów stwierdziła, że nie opłaca jej się odsyłać jak ma zapłacić za przesyłkę i anuluje odstąpienie od umowy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TomBanknoter @mdrogeria przewidziałem to 1,5 roku luty 2022 r. temu https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/warunki-dotycz%C4%85ce-ofert-konta-firmowe...

" rozumiem że niedługo obowiązkowy będzie zielony paczkomat zamiast inposta "

Będę bez smarta, szkoda czasu na walkę z UPS miałem z nimi umowę i nie interesuje mnie współpraca, a że nie mam automatów a do punktów nie będę latał ( w okolicy mam 2 pierwszy kilometr a drugi 2,5 km ) 

z resztą @TomBanknoter nie raz gadaliśmy, wiesz jak działam, dla mnie jest to problem jak się kończy pracę o 14 😄

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#15 Entuzjasta#

@kostas11 Smart! to samonapędzająca się spirala kosztów, które zapewne ich w końcu zjedzą. Kiedyś (bodajże przed wejściem na giełdę) raz podali, ile ten system kosztuje , i były to kwoty w miliardach (sic!) złotych. Tyle, że zamiast powoli wycofywać się z jednej głupoty, poszli w drugą, czyli Allegro One. Bo ktoś wymyślił, że skoro najwięcej kasy za "darmowe" przesyłki płacą do InPostu, to trzeba zrobić własny InPost. Ale to nie za bardzo zażarło, bo jakość tej usługi jest żenująca, więc teraz miotają się, i wciskają tego bubla przymusem, żeby coś z inwestycji w "zielone" uratować.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TomBanknoter Znalazłem koszt smarta oraz inne widać że to pewnie powód 🙂  Nie wiem co to jest sprzedaż towarów, czyżby to OSA ??? to grubo 😉 

IMG_1118.jpg

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@kostas11 zwróć uwagę, że koszty pracownicze wzrosły w przeciągu 5 lat pięciokrotnie, a z roku 21/22 o 100%. Teraz już wiadomo, że skoro tyle ludzi zatrudnili to oni muszą wymyślać ciągłe zmiany, w końcu za coś biorą pieniądze 🤣

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

Wysyłam duże paczki Pocztą Polską po nowemu będzie trzeba dwie metody dostawy kurierem. Np. DPD to będzie waga gabarytowa 35 kg = dopłata. O co w tym wszystkim chodzi?

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@TomBanknoter

Ale Oni biorą się od dobrej strony 😀: abonament dla sprzedawców (inaczej 1 zł dopłaty), dopłata sprzedawców do Allegro Pay, dopłata do przesyłek Smart (w tym zwiększenie ilości progów), prowizja od sztywnych cen za dostawy (np. 9,99 zł za paczkomat, sprzedawca na tej przesyłce nie zarabia, a nawet dokłada (koszt opakowania), a Oni i tak pobierają prowizję.

I oczywiście zarabianie na przesyłkach poza smartem.

Dopłata DPD w smarcie do przesyłek od 300 zł - 10,99 zł

Przy moich paczkach do 1 kg (wożonych do Punktu DPD) cena dla mnie 9,79 zł brutto. Wycinam adres mailowy Allegro i wychodzi taniej.

Ale to nadal jest zbyt mało, bo smart pochłania ogromne kwoty. Z tego powodu spodziewam się kolejnych "dopłat".

Obecnie nie ma szans na zmianę zasad w smarcie, bo boją się krzyku Klientów - smart przestanie być tak atrakcyjny. A to właśnie tutaj tworzy się patologia (coraz częściej wracają paczki nieotwarte).

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@mdrogeria  @kostas11  ja rozwazam "wyłączenie" smarta na jednym z kont w przyszłym tygodniu. I zaoferowanie darmowej dostawy od rozsądnej kwoty. Tak aby do 22-08 przekonac sie o ile spadnie sprzedaż na koncie bez smarta.

Druga rzecz to czy zachowywanie smarta i włączniae ONE i UPSa nie będzie strzałem w kolano. Jełsi poleci kilka negatywów za problemy z przesyłkami to jakośc sprzedaży ergo pozycjonowanie tak poleci że i smart tego nie uratuje.

Na razie próbuje rozważyć wszystkie za i przeciw

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@_Likos_ ja tez tego nie uruchomię puki nie zacznie to działać poprawnie jak InPost, i nie będzie punktów czy automatów w okolicy firmy gdzie będę mógł to zanieść.

Tak jak piszesz u mnie kilka negatywów i mam po sprzedaży więc wolę sprzedać mniej i mieć święty spokój, po za tym sklep mi śmiga a allegro to jakieś 10 - 15 % mojego obrotu 🙂 a i dwa nowe portale już generują 1/3 obrotu allegro więc obejdę się 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

prawda jest taka, że koszty smarta już dawno wymknęły się spod kontroli. Ma na to wpływ przede wszystkim ugodowa polityka portalu względem kupujących. Ilość zwrotów rośnie lawinowo z miesiąca na miesiąc. Nie twierdzę, że wszystkie są związane z dobieraniem do darmowej wysyłki, ale sporo z nich. Pozostała część to zakupy na głupa, czyli nie czytanie opisów, komentarzy, kupowanie dla testu, dla porównania itd, itp. Biorąc pod uwagę zakup produktu w celu potestowania i potem odesłanie go. To kto za to płaci, wiadomo, sprzedawca bo dopłaca do smarta, ale głównie allegro, bo opłaca 2 wysyłki, w jedną i drugą stronę. To gdzie tu jest sens i logika ? ta spirala się nakręca i koszty urosły już do niebotycznych rozmiarów, stąd próby przerzucenia na nas części opłat oraz zmuszania nas do konkretnych form dostawy. Szkoda tylko, że polityka serwisu cały czas nie dotyka kupujących, którzy z roku na rok, zwiększają wykorzystanie systemu i są bardziej cwani, żeby wycisnąć z niego ile się da.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#15 Entuzjasta#

@mikeza "Szkoda tylko, że polityka serwisu cały czas nie dotyka kupujących" - dokładnie. Niedawno o tym pisałem tu: Jak długo jeszcze... Dodam, że dziś ten sam dureń zrobił kolejny zwrot, zostawiając sobie jeden artykuł za kilka złotych. W ten sposób Allegro dwa razy zapłaciło za transport w obie strony, a wartość sprzedanych rzeczy wyniosła ok. 10 zł, czyli prowizja dla Allegro jakieś 1 zł. Brawo Wy!

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TomBanknoter dobrze że inne portale wyciągają wnioski z allegro i mają darmowe dostawy od 79 zł i brak zwrotów, a co śmieszne ostatnio do mnie dzwonili i od słowa do słowa, pytali się jak serwis i co można poprawić itp. mówię nie idźcie drogą allegro, a on na to nie nie śledzimy forum gadane i wyciągamy wnioski z postów sprzedawców 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów