anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrocil przedmiot w uszkodzonym oryginalnym opakowaniu

Manka54321
#8 Zapaleniec#

Witam. Klient kupił u mnie oryginalne etui do Samsunga. Etui było oryginalnie zapakowane. Zwrócił produkt w rozwalonym opakowaniu. Naturalnie teraz cena tego etui jest zanizona bo nie jest w popsutym opakowaniu. Czy muszę mu zwrócić całość pieniędzy? Czy ktoś miał podobną sytuację?? 

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

xyz96
#21 Demiurg#

Klient nie ma obowiązku zwracać towaru w oryginalnym opakowaniu, takiego wymogu zabrania UOKiK. Jeżeli wartość rzeczy sprzedanej uległa zmniejszeniu, możesz zmniejszyć zwracaną kwotę za towar, są na to odpowiednie przepisy. Zmniejszenie zwracanej kwoty powinno być poparte odpowiednimi wyliczeniami i nie może to być zmniejszenie dowolne. Zmniejszenie zwracanej kwoty powinno dotyczyć zmniejszenia wartości przedmiotu w wyniku jego używania przez kupującego, a nie braku lub uszkodzenia oryginalnego opakowania.

Jeżeli klient nie zgodzi się ze zmniejszeniem zwróconej kwoty, może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to z kolei może być dla sprzedawcy większym problemem.

oznacz moderatorów