Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy allegro chciałoby się zająć procederem, który polega na kupowaniu na allegro kilku przedmiotów, w taki sposób by dozbierać do darmowej dostawy smart, a potem darmowo zwrócić 95 % produktów, tak, że klient zostaje z towarem za kilka złotych, na którym mu zależało, ale cieszy się darmową dostawą ? Najbardziej wkurzające jest to, że moja praca, pakowanie przesyłki koszty pakowania itd. idą na marne.
Czy stać Was na takie zwroty? Bo mnie nie.
Czy to obejście kosztów dostawy dla przedmiotu o wartości kilku złotych?
Kiedy ta luka zostanie zlikwidowana?
@LEW433 Ależ oczywiście, że jest to prawo konsumenckie, ale z racji, że Allegro jest pomysłodawcą smarta, co niektórzy "kreatywni", którzy wykupili usługę smart takie numery odstawiają.
@Wioletta2701 Sprzedający takie kombinują, z cenami, z opcjami dostawy, każdy kombinuje.
Sprzedający także kombinują z cenami, z opcjami dostawy, każdy kombinuje.
Tak to powinno być napisane 🙂
Jeszcze możesz edytować 🙂
xyz96 - zgadza się. Sprzedający też kombinują. Cały czas kombinują nad tym, co zrobić, żeby zarobić tyle, ile prowizji dla Allegro się płaci. Ja byłbym jak najbardziej usatysfakcjonowany taką kwotą. Sprzedający kombinuje jak nie dać się wydymać serwisowi i kupującym, All kombinuje nad tym, jak najwięcej zedrzeć ze sprzedającego, kupujący kombinuje, jak zaoszczędzić kilka zł na kosztach wysyłki.
Wystarczyloby wprowadzic zapis, ze w przypadku zwrotu towaru, ktory powoduje spadek sumy calego zamowienia ponizej 40 zl kupujacy traci prawo do darmowej wysylki w ramach Smarta i musi doplaci za kosztyu wysylki.
@accadia Prawo do darmowego zwrotu to jedna z największych korzyści z tego całego Smarta. Nie zrezygnują z tego i bardzo dobrze.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Nie twierdze, ze maja z tego zrezygnowac, bo uwazam to za dobre rozwiazanie, ktore jednak nie powinno byc wykorzystywane.
Sprzedawcy, obarczeni przeroznymi oplatami i prowizjami na kazdym kroku, kalkuluja oplacalnosc sprzedaz, a co za tym idzie ceny.
Jesli nagle wyskakuja kwiatki typu rezygnacja z czesci zamowienia, czy zamow u dwoch sprzedawcow po 20zl a od obu bedziesz mial smarta - to jest to moim zdanie nie fair.
Sprzedajac produkty np. w zestawie otrzymuje info, ze kazda z tych transakcji jest traktowana jako oddzielna i kupujacy ma prawo zregyznowac z czesci zakupow... i niech tak bedzie - ma takie prawo i o to sie nie czepiam.. ale jesli rezygnuje, to niech bedzie traktowany tak, jakby zrobil zakupy za nizsza kwote, a nie za wieksza.
W jaki sposób Allegro miałoby zlikwidować tę lukę?
Klient ma prawo do zwrotu bez podania przyczyny, może sekundę po odebraniu paczki stwierdzić, że właściwie to tego już nie potrzebuje, więc zwraca i zostawia tylko jeden produkt. Allegro daje możliwość darmowego zwrotu to z niego korzysta. Nawet jak się przyzna, że dokupił więcej aby się załapać na darmową wysyłkę i w momencie zakupu miał zamiar zwrotu to w sumie nie robi nic niezgodnego z regulaminem.
Jedynym pocieszeniem dla sprzedawcy może być to, że sprzedał produkt za kilka zł, bez płacenia prowizji od wysyłki 😉
@vonNogay ale musi zapłacić 99gr za Smarta więc jest więcej w plecy niż od prowizji od kosztów wysyłki, bo te są zwracane a opłata za Smarta nie.
@vonNogay Jak to w jaki? Gdy taki "kupujący" zwraca jakiś produkt, to przestaje spełniać warunek kwalifikujący go do darmowej wysyłki. Takim kombinującym "kupującym" powinno się doliczać koszty wysyłki do saldo (podobnie jak tym, którzy nie płacą za wygrane oferty powinno się doliczać koszty promowania/wyróżnienia oferty, skoro nie chcą ich zwracać sprzedającemu). Problem rozwiązałby się szybko, ale allegro zamiast ścisnąć takich kombinatorów za jaja, woli ich po nich głaskać.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Allegro zachęca kupującego do zakupów darmową wysyłką i możliwością darmowego zwrotu, a później, gdy ten będzie chciał skorzystać z opcji darmowego zwrotu ma być informacja, że sorry, ale za karę naliczymy Ci opłatę za wysyłkę?
Wiadomo, że nie jest w interesie Allegro tak robić, klient będzie się czuł oszukany, będzie miał złe zdanie o Allegro, które go wprowadziło w błąd, zniechęci się do zakupów.
@vonNogay Czyli gdy np. ktoś daje w gratisie jakiś upominek za zakupy np. za co najmniej 1000 zł i ktoś zrobi taki sam manewr jak ze smartem, to powinien zwrócić tego gratisa, skoro przestał spełniać warunek jego otrzymania, czy nie powinien?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Powinien. Sprzedawca mógłby również naliczyć klientowi wysyłkę, jeśli sam ustawiłby darmową wysyłkę od jakiejś kwoty, a klient dokonałby zwrotu większości produktów. Ale w tej sytuacji darmową wysyłkę daje Allegro i w ich interesie nie jest kupującemu ją odbierać, wolą koszt przesyłki wrzucić w koszty i klienta nie zniechęcać do dalszych zakupów.
Jeśli dla sprzedawcy, np. w sklepie internetowym klient jest rokujący to też mu nie będzie kazał zwracać gratisa albo nie będzie mu naliczał kosztów wysyłki.
@vonNogay Dlaczego o tym wspomniałem? Bo był tu swego czasu opisywany taki przypadek, gdzie jakiś cwaniak połakomił się na gratis warty kilkadziesiąt złotych dorzucany do zamówienia od jakiejś kwoty.
"Ale w tej sytuacji darmową wysyłkę daje Allegro i w ich interesie nie jest kupującemu ją odbierać, wolą koszt przesyłki wrzucić w koszty i klienta nie zniechęcać do dalszych zakupów." - ale wiesz kto ostatecznie za to płaci?
allegro -> sprzedający -> kupujący
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ostatecznie w dużej części będzie zmuszony za to zapłacić sprzedawca poprzez ograniczenie swoich zysków i lewe dopłaty z Inpostu.
Wzrostu cen na Allegro klient i tak nie powiąże z działaniami Allegro, raczej uzna, że to wina koronawirusa i PiSu. Wiadomo, że przeciętny użytkownik nie ma pojęcia jak duże prowizje pobiera serwis, wiele osób po wystawieniu pierwszego przedmiotu na sprzedaż w ogóle jest zaskoczonych, że Allegro chce od nich jakąś kasę 😉
@vonNogay Otóż to😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@rodzinazen Jak już też pisałem w innym wątku. Na drobnicy jest mały zarobek. Zróbcie z drobnicy zestawy (wielokrotność sztuk) do wartości 40 PLN. kupując zestaw nie można dokonać zwrotu części towaru. Można też w opisie dodać iż kupujący chcący dokonać zakupu pojedynczej sztuki proszony o kontakt a tam już pokierujecie co i jak.
Może też warto ustawić smarta na pojedynczą sztukę od 100 PLN na smarta tak jak tu:
https://allegro.pl/oferta/kosz-koszyk-plastikowy-azurowy-kwadrat-40-l-7527247106
Ktoś będzie musiał więcej wydać kasy aby coś dobrać by się załapać na smarta, może to zniechęcić kupującego do tej praktyki
@rodzinazen napisał(a): "Czy stać Was na takie zwroty? Bo mnie nie."
Nie stać Cię na obsługę zwrotów ze Smarta, ale wszystkie Twoje oferty nadal Smart mają. Chyba jednak to Ci się opłaca?
"Czy to obejście kosztów dostawy dla przedmiotu o wartości kilku złotych?"
Nie można się gniewać na klientów, którzy korzystają ze wszystkich swoich praw.
"Kiedy ta luka zostanie zlikwidowana?"
Oby nigdy. A przynajmniej nie do końca mojego abonamentu. Zapłaciłem za rok z góry i wymagam dotrzymania umowy.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 Smart nie jest prawem, tylko wymysłem Allegro. 🙂 Powinno być, że „klienci korzystają z udogodnień Allegro”
@konto zamknięte Prawa i obowiązki NABYWCÓW usługi "Allegro Smart!" wynikają z umowy, którą zawarli z Allegro. Nie ma mowy o żadnych udogodnieniach, są tylko obopólne korzyści.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!