Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
W tym wątku znajdziesz zapis wszystkich pytań i odpowiedzi z webinaru, dzięki temu wiedzę na temat Allegro Biznes będziesz mieć zawsze pod ręką 🙂
Na pytania odpowiedzieli Eksperci Allegro - Piotr Truszkowski i Ewa Kraińska.
@PiotrTruszkowski Head of B2B, odpowiada za rozwój platformy Allegro Biznes. Dzięki temu wspiera profesjonalną sprzedaż na Allegro oraz ułatwia zakupy klientom firmowym.
@ABplatnosci to B2B Financial Services Manager, odpowiada za usługi finansowe dla firm na Allegro.
Dziękujemy za wszystkie pytania!
[Pytanie z webinaru]
Czyli Allegro chce pośredniczyć w relacjach B2B?
Tak, dokładnie. Dążymy do tego, aby być pośrednikiem pomiędzy tymi, którzy oferują możliwość zakupów przez firmy, a kupującymi z kontami firmowymi. Zarówno takimi którzy robią zakupy w sposób mniej uporządkowany, raz na jakiś czas (np. mniejsze firmy), jak i takimi, którzy korzystają z większych systemów. Dlatego wprowadzamy integrację z platformami zakupowymi, które pozwalają nam na wejście z katalogiem ofert naszych sprzedających również do uporządkowanych procesów, gdzie skala zakupów jest nieporównywalnie większa, niż robionych przez mniejsze firmy.
[Pytanie z webinaru]
Co ma skusić sprzedających do zawierania relacji B2B poprzez Allegro? Czy nie mogą tego robić poza Allegro?
Na Allegro oferujemy większą selekcję, a wszystkie oferty są w jednym miejscu, dzięki czemu każdy może łatwo porównać oferty. Dodatkową zaletą jest bezpieczeństwo - sprzedający na Allegro są weryfikowani, a w razie trudności oferujemy rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Robiąc zakupy firmowe na Allegro można skorzystać z odroczonej płatności dla firm (limit kredytowy), który nie jest standardem rynkowym. Oczywiście decyzję o tym, gdzie dokonywać takich zakupów pozostawiamy Wam, ale jesteśmy pewni, że nasza oferta jest bardzo atrakcyjna.
[Pytanie z webinaru]
Czy jeśli sprzedaję na Allegro Biznes to muszę przyjmować zwroty?
Przy sprzedaży B2B nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów w przeciwieństwie do sprzedaży konsumenckiej.
Warto pamiętać, że jeżeli mamy do czynienia z jednoosobową działalnością gospodarczą, której przedstawiciel robi zakupy na potrzeby prywatne, nie związane z zawodowym charakterem przedsiębiorstwa (biorąc fakturę na firmę) to zgodnie z przepisami polskiego prawa taki zwrot należy przyjąć. W Allego Biznes nie ma specjalnej polityki zwrotów (ani obostrzeń ani poluzowań) dla zakupów firmowych. Warto jednak pamiętać, że kupujący chętniej dokona zakupu w ofercie, w której ma możliwość odstąpienia od umowy. Z własnego doświadczenia możemy przekazać, że przy zakupach z odroczoną płatnością lub leasingowych naprawdę rzadko zdarza się, aby sprzedający odmówił przyjęcia zwrotu, nawet jeśli nie mają takiego obowiązku przy zakupach B2B.
[Pytanie z webinaru]
Mam działalność i magazyn w Polsce i chcę sprzedawać swoje produkty na Allegro Biznes firmom za granicą - jakie formalności są z tym związane?
W takiej sytuacji wystarczy wystawić ofertę eksportową, czyli udostępnić odpowiednie metody dostawy.
[Pytanie z webinaru]
Czy na Allegro Biznes będzie możliwość usunięcia szkodliwych komentarzy i negatywnych opinii, jeżeli w drodze wyjaśnień zostanie potwierdzone, że wina leży po stronie kupującego?
Działamy na zasadach określonych w regulaminie Allegro. Komentarze można usunąć w konkretnych przypadkach. W Allegro Biznes nie ma w tym temacie innych zasad.
[Pytanie z webinaru]
Czy posiadając konto firmowe na Allegro mogę kupować od dostawców indywidualnych?
Tak, posiadając konto firmowe, możesz kupować od sprzedających z kontem zwykłym.
Jest to duży plus Allegro Biznes, przekształcenie konta zwykłego w firmowe nie wiąże się z wyborem pomiędzy możliwościami konta zwykłego i firmowego. Wciąż oferujemy swobodę kupowania i możliwość korzystania z benefitów jakie daje Allegro Biznes. Osoba z kontem firmowym może korzystać z niego i robić zakupy dla celów prywatnych oraz (tak samo wygodnie) realizować zakupy firmowe (z fakturą lub bez).
Natomiast zachęcamy do założenia dwóch kont - zwykłego do celów prywatnych, gdzie można korzystać np. z Allegro Pay i konta firmowego do zakupów w ramach Allegro Biznes i utrzymywania limitu 10 tys. (wkrótce go zwiększymy) dla zakupów firmowych. W ten sposób można powiększyć pulę dostępnych benefitów.
[Pytanie z webinaru]
Jak zmienić konto zwykłe na konto firmowe i odwrotnie?
Jest to proces, który można wykonać z panelu Allegro. W tej zakładce można przekształcić konto zwykłe na firmowe. 4 marca wyłączyliśmy możliwość przekształcenia konta firmowego na zwykłe. Zrobiliśmy to, ponieważ dostosowujemy się do wymagań regulacji AML (angielski skrót od Anti Money Laundering Procedure), czyli procedury dotyczącej przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. Procedura ma na celu zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom.
Mając konto firmowe można łatwo przejść do widoku Allegro Biznes:
[Pytanie z webinaru]
Czym odroczona płatność dla firm różni się od Allegro Pay?
Allegro Pay jest również formą płatności typu “kup dziś, zapłać później”, jednak skierowaną do klientów indywidualnych. Odroczona płatność dla firm, to metoda dedykowana firmom, zatem różni ją przede wszystkim sposób aplikacji (nie trzeba podawać danych personalnych jak przy metodach konsumenckich), termin płatności dostępny już podczas pierwszych zakupów (nawet dwukrotnie dłuższy niż w Allegro Pay - do 60 dni) oraz limit na zakupy (do 10 000 zł).
[Pytanie z webinaru]
Czy odroczona płatność jest dostępna tylko dla polskich firm?
Jeżeli mówimy o kupujących to na ten moment, tak. Pracujemy nad tym, aby umożliwić firmom zagranicznym kupowanie w tym systemie.