anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Proszę o poradę, nie wiem co powinienm zrobić

Client:74522277
#7 Wielbiciel#

Sprzedałem kartę graficzną, w ogłoszeniu napisałem, że ma ona gwarancje jeszcze rok bo jak kupiłem ją dwa lata temu to miała 36 miesięcy, nie pisałem, że mam potwierdzenie zakupu bo gdzieś je zgubiłem i kupujący napisał mi takie coś:

 

 Albo napisze Pan oświadczenie że z powodu braku gwarancji producenta to Pan jako osoba prywatna udziela rękojmi na tą kartę na 12 kupującemu, któremu ją odsprzedaje,
Albo wykupi Pan sam takie ubezpieczenie ( może znajdzie Pan taniej) albo obniży Pan cenę o 400 i sam wykupię to ubezpieczenie. Proszę o informację co dalej robimy.

 

Co mogę zrobić? Mam jakiś obowiązek załączania do przesyłki dowodu zakupu jeśli napisałem, że ma gwarancje ponad rok? 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Reklamację musisz rozpatrzyć i się do niej odnieś, inaczej zostanie ona uznana po 14 dniach. Ty jako sprzedawca odpowiadasz z tytułu rękojmi, gwarancja jest producenta i skoro jej nie miałeś należało o tym nie pisać, teraz musisz coś z tym zrobić. Możesz mu odpisać że ty udzielasz gwarancji z tytułu rękojmi na ten czas więc nie obniżysz ceny ....albo obniżyć.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Gwarancja jest wtedy kiedy jest dowód zakupu - poza kilkoma wyjątkami (huawei, apple, itp.)
Pisząc, że karta posiada gwarancję jednocześnie nie posiadając do niej dowodu zakupu napisałeś nieprawdę. Także w tej sytuacji jesteś zobowiązany do udzielenia tej gwarancji kupującemu lub obniżenia ceny jeśli o to prosi.

Już tak na marginesie - po co w ogóle pisać takie rzeczy, że karta posiada gwarancję kiedy nie ma sposobu jej zrealizowania bez dowodu zakupu?

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@Client:74522277 

Jeżeli kupowałeś kartę w sklepie internetowym to napisz email do sklepu z prośbą o duplikat dowodu zakupu. Możesz też sprawdzić na stronie producenta karty czy wymagają dowodu zakupu do rozpatrzenia gwarancji.

Niestety sprzedając na Allegro i tak udzielasz kupującemu rękojmi na produkt więc kupujący ma prawo domagać się od Ciebie takiego oświadczenia.

Możesz też zaproponować, żeby kupujący odesłał kartę, zwrócisz mu wszystkie koszty wraz z kosztami dostawy w obie strony i sprzedaż jeszcze raz z bardziej dokładnym opisem.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:74522277 Kupujący nie musi korzystać z żadnych gwarancji. On może skorzystać z dwuletniej rękojmi, której udzielasz sprzedając na Allegro, chyba że w aukcji napisałeś wyraźnie, iż wyłączasz rękojmię. Nie wyłączyłeś, to odpowiadasz za wady przez 2 lata, ale kupujący o tym nie wie, dlatego domaga się oświadczenia. Teraz pewnie, gdy odrzucisz jego reklamację, skorzysta z Dyskusji i poprosi o pomoc Allegro, a potem złoży wniosek do Programu Ochrony Kupujących, a to może (nie musi) być dla Ciebie spory problem. Wiele będzie zależało od przebiegu Dyskusji, zdania kupującego w temacie, dowodów itp. Jest tu wiele wątków, w których sprzedawcy skarżą się na blokadę konta w podobnych sytuacjach. 

oznacz moderatorów