Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem kartę graficzną do laptopa, jako osoba prywatna. W ofercie napisałem nazwę karty, oraz z jakiego laptopa pochodzi, nie napisałem natomiast nic o zwrocie i gwarancji (OFERTA: 9FD51B90-84C8-4BD4-90EA-D98E2A84D9D5). Kupujący po dwóch miesiącach chce mi zwrócić zakupiony towar bo nie pasuje do jego laptopa - chciał włożyć do laptopa o innej specyfikacji sprzętowej i karta nie osiąga pełnej wydajności (pewnie chipset ją ogranicza). I chce mi ją zwrócić, pomimo iż sam stwierdził że jest sprawna. Argumentem jest to, że w opisie oferty nie napisałem do jakich laptopów karta NIE PASUJE ! Przecież nie mam takiego obowiązku, zresztą nie wiem tego. Allegro nakazało mi przyjąć reklamacje i zwrócić pieniądze. Gdy napisałem, że nie, zaproponowali kupującemu skorzystanie z ochrony kupujących, a mi pewnie zablokują konto. Za co ??? Gdzie leży moja wina ? Czy takie postępowanie Allegro jest zgodne z prawem ?
@fazer72 Brak gwarancji i możliwości zwrotu bez podania przyczyny nie uniemożliwia złożenia reklamacji z rękojmi. Kupujący ma do tego prawo. Odpowiadasz za wady i niezgodności z opisem przez 2 lata. Allegro postąpiło standardowo - prawdopodobnie w wyniku Dyskusji okazało się, że kupujący był opisem aukcji wprowadzony w błąd, przedmiot nie pasuje do sprzętu, do którego miał pasować, reklamacja jest zasadna, dlatego zalecono Ci jej uwzględnienie. W przypadku odmowy będzie tak, jak piszesz. Kupujący może otrzymać rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, Allegro może potem żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też nałożyć ograniczenia na konto. Zgodnie z prawem nie masz obowiązku uznania reklamacji, ale zgodnie z regulaminem Allegro, konto może zostać zawieszone w takim przypadku.
moim zdaniem wina leży po stronie kupującego, wiedział od jakiego laptopa pochodzi karta graficzna i powinien sprawdzić czy pasuje do jego sprzętu. Jaka w tym moja wina ? Co zrobiłem niezgodnie z regulaminem Allegro ?
"prawdopodobnie w wyniku Dyskusji okazało się, że kupujący był opisem aukcji wprowadzony w błąd, przedmiot nie pasuje do sprzętu, do którego miał pasować" - co?
Czyli gdy ktoś sprzedaje np. kartę graficzną ze złączem PCIe i kupi ją ktoś, kto ma starą płytę główną tylko ze złączem AGP (wskutek czego karta nie będzie pasować do jego kompa), to też jest to wina sprzedającego, tak?🤔
Jak ktoś na stacji benzynowej zaleje diesla benzyną, to też będzie wina stacji i jej pracowników?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere @xyz96 Widzę, że macie problem ze zrozumieniem, a ja nie będę sprawdzać i badać kto, jak albo w jaki sposób zadał pytanie drugiej stronie. W związku z tym obu Panom przypominam ten wpis Maćka oraz informuję, że jakakolwiek wypowiedź w stosunku do drugiej strony, bez różnicy czy będzie ona bezpośrednia, pośrednia, ogólna, czy też nie, będzie skutkowała odpoczynkiem od AG. To jest moja ostatnia informacja w tej sprawie.
Ale wyraźnie napisałem z jakiego laptopa została wymontowana. Kupujący chciał ją zamontować do laptopa, który wg fabrycznej specyfikacji nigdy takich kart nie miał montowanych . Sprzedana karta to AMD Radeon, i nie pasuje w miejsce NVIDIA. Nic dziwnego. Jego laptop ma inny procesor , inny chipset i inna kartę graficzną. Moim zdaniem kombinował czy się uda, ale niestety nie wyszło i tym błędem chce mnie obarczyć. A Allegro temu przyklaskuje
@fazer72 Tylko Ty i Allegro zna przebieg Dyskusji, treść oferty, a swoje zdanie zapewne wyraził tam też kupujący. Skoro Allegro na podstawie informacji w Dyskusji uznało, że powinieneś reklamację uznać, z pewnością nie robi tego bezpodstawnie. Tam wypowiadają się pracownicy dobrze znający zasady reklamacji.
tytuł oferty :
AMD Radeon HD8970 z MSI GX70
opis :
Karta graficzna sprawna, wymontowana z działającego laptopa, przetestowana programem OCCT. Nie przegrzewa się i nie zawiesza, nie powoduje występowania artefaktów na monitorze
Kupujący chciał ją zamontować do laptopa MSI GT70, o innej specyfikacji
Co to jest źle z mojej strony ?
@fazer72 Wg mnie z Twojej strony wszystko OK.
Kupujący nie został wprowadzony w błąd opisem. Powinien sprawdzić, czy karta będzie pasować do jego laptopa. Jeśli nie miał pewności, dokonał zakupu na własne ryzyko. Kartę może wystawić i sprzedać, więc nie będzie na transakcji stratny.
Głównym argumentem kupującego jest to, że w opisie nie podałem, do jakich laptopów ta karta NIE pasuje. Raczej takich informacji nie umieszcza się w ofertach, a już na pewno nie może to być powodem reklamacji
@xyz96 "Skoro Allegro na podstawie informacji w Dyskusji uznało, że powinieneś reklamację uznać, z pewnością nie robi tego bezpodstawnie. Tam wypowiadają się pracownicy dobrze znający zasady reklamacji."
nie do konca sie zgodze.
MIałem przypadek reklamacji ( odrzuconej przeze mnie) kiedy były jasne obiektywne dowody poprawnej jakości sprzedanego towaru. Kiedy były wyniki obiektywnych badań laboratoryjnych oraz opinia producenta zdecydowanie potwierdzająca prawidlowe parametry produktu a mimo wszystko support allegro sugerował dość intensywnie uznanie reklamacji. Mimo że była całkowicie bezzasadna
Allegro jest nastawione bardzo prokonsumencko i suport nie zawsze ma racje. Jeśli sprzedający jest w stanie odpowiednio udokumentować bezzasadność reklamacji może ją odrzucić nawet jeśli allegro w dyskusji sugeruje coś innego.
W moim przypadku reklamacja została odrzucona i nie miałem z tego powodu żadnych kosekwencji.
Allegro jest nastawione bardzo prokonsumencko
I bardzo słusznie, Allegro wie, że z pieniędzy kupujących utrzymują się wszyscy, sprzedawcy i sam serwis. Klient ma być zadowolony.
Antykonsumencko są nastawieni niektórzy sprzedawcy, w dłuższej perspektywie zazwyczaj źle na tym wychodzą 🙂
@xyz96 nie mnie oceniać słusznie czy nie
Lecz wszystko musi mieć jakieś granice. Jeśłi reklamacja jest słuszna nalezy ją uznac i starać sie jak najszybciej i najlepiej klientowi zrekompensować niedogodności.
Natomiast w przypadku niesłusznej reklamacji nalezy ja po prostu odrzucic.
Ja tylko sie nie zgodzilem z tym że pomoc allegro w dyskusjach zawsze zna sie najlepiej i zawsze ma racje. Co juz jasno pokazał @vonNogay
@_Likos_ To jest wypowiedź wyrwana z kontekstu. Być może chodziło o zwrot u osoby prywatnej, a ona może dowolnie kształtować warunki zwrotów.
@xyz96 ani ja a ni Ty tego nie wiemy.
Poza tym mamy do czynienia z reklamacją a nie ze zwrotem.
W każdym razie nie znając szczegułów nie moge stwierdzić że sprzedający ma racje czy jej nie ma. Moge jedynie na podstawie własnych doświadczen stwierdzić że jesli jest pewnien że ma racje to odrzucenie reklamacji nie musi od razu wiązać sie z jakimiś negatywnymi skutkami. Nawet jeśli pomoc allegro sugeruje inne rozwiązanie problemu.
Ale wszystko z umiarem. Nie można chronić kupującego gdy popełnił błąd . A tu ewidentnie tak jest moim zdaniem . Poza tym montując kartę graficzną do innych laptopów , nie kompatybilnych, mógł ją uszkodzić . Dlaczego ja mam za czyjś błąd płacić ?
@fazer72 w opisie miałeś z jakiego laptopa to wymontowałeś. Czyli powinna byc zamontowana do takiego samego.
Jeżeli tak to reklamacja powinna zostać odrzucona.
W opisie oferty napisałem z jakiego laptopa karta została wymontowana, myślę że kupujący powinien przed zakupem sprawdzić, czy do jego komputera będzie pasować. Ja nie mam wiedzy do czego pasuje, więc nie określiłem tego
Sytuacja nadal nie rozwiązana, odrzuciłem reklamacje