Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zdarza nam się, że DPD dolicza nam opłatę niezasadnie i pojawia się ona na billingu jako np. opłata za paczkę niestandardową lub z innego tytułu (np. przekierowanie odbyło się w ramach jednego oddziału doręczającego DPD, a opłata i tak została doliczona).
Składamy reklamację w DPD, otrzymujemy odpowiedź pozytywną, a Allegro nie chcę zwrócić nam kwoty twierdząc, że nie otrzymało żadnych korekt od firmy DPD.
Jest to o tyle dziwne, że jeżeli chodzi o naliczenie opłaty, to odnosimy wrażenie, że Allegro nie ma żadnych problemów z wymianą danych z firmą DPD. Natomiast w przypadku korekt okazuje się, że komunikacja niby szwankuje.
Poniżej odpowiedź reklamacyjna z 16-02-2023 od firmy DPD dotycząca reklamowanych przesyłek:
Jak widać nie wszystkie są uznawane, jednak skoro otrzymaliśmy niniejsze potwierdzenie od firmy DPD w lutym tego roku, to dlaczego Allegro do lipca tego roku nie umie wystawić stosownej korekty billingu?
Pisanie do supportu Allegro nic nie daje, ponieważ Allegro twierdzi, że żadnej korekty nie otrzymali. Kierowaliśmy sprawę do DPD, a oni twierdzą, że korekty wysłali poprawnie. Czyli obie firmy twierdzą, że postępują zgodnie z procedurą, jednak my jako sprzedawca pieniędzy nie mamy.
Dodamy także, że nie chodzi o jedną czy dwie korekty, a ten problem powiela się dziesiątki razy.
Sprawa będzie też ciekawie wyglądać po zmianach Allegro o natychmiastowym pobieraniu opłat za billing (zapowiedziane zmiany na przyszły rok). Czyli Allegro przykładowo jeżeli ktoś sprzeda towar do Niemiec poprzez DPD i otrzyma dopłatę w wysokości 199zł za wysyłkę (aktualnie jest 249zł za niestandardową przesyłkę) to Allegro od razu pobierze tę opłatę. Nie będzie nawet możliwości zakwestionowania tej opłaty, bo po prostu pieniądze od razu trafią na konto Allegro (aktualnie jak płacimy za fakturę to można by było zakwestionować niniejszą opłatę przed wykonaniem przelewu). Natomiast sprzedawca będzie musiał czekać pół roku albo i dłużej na zwrot pieniędzy, ponieważ "korekty nie są wysyłane do nas przez firmę DPD".
P.S.
Jeżeli mamy doliczane opłaty poza wysyłką Allegro Kurier DPD, czyli forma wysyłki Kurier DPD, to korekty od DPD są wystawiane zaraz po uznaniu reklamacji. Z tego powodu proszę Allegro o wyjaśnienie dlaczego skorygowanie niesłusznie naliczonych opłat wiąże się z takimi problemami.
Po prostu zróbcie korektę rachunku i wyjaśnijcie problem z DPD. Czemu wstrzymujecie nasze środki, skoro błędy są pomiędzy Allegro i DPD?
@esturion_pl złóż reklamację do allegro na działanie allegro
zarówno w imieniu Moniki jak i swoim chciałabym Cię bardzo przeprosić za tę sytuację. Robimy wszystko co możemy, aby doprowadzić Twoją sprawę do końca. Poprosiłam już ponownie zespół, który prowadzi Twoją sprawę o pilne działanie.
@_HolaOla_ czy można Cię cytować w sporach ze swoimi klientami i konto nie będzie zawieszone?
Zespół nic nie zrobił, sprawa nadal nie jest wyjaśniona.
@esturion_pl bardzo Cię przepraszam! Ponownie skontaktowałam się z odpowiednim zespołem w tej sprawie.
Proszę podać kontakt do niniejszego zespołu, numer reklamacji wewnętrzny Allegro oraz numer reklamacji składany w DPD, gdyż zachodzi podejrzenie, iż absolutnie nie przeprowadzają Państwo żadnego procesu reklamacyjnego.
@esturion_pl rozumiem Twoje obawy i bardzo przepraszam, że trwa to tak długo, możesz napisać do nas za pomocą tego formularza i powołać się na numer sprawy 34932500 (jest to numer naszej konsultacji z działem zajmującym się opłatami).
Wczoraj otrzymałam informację, że Doradcy ponownie przesłali zgłoszenie do przewoźnika, informacje na temat korespondencji z DPD będą mogli przekazać Ci Doradcy po zgłoszeniu przez formularz.
Powołaliśmy się na to zgłoszenie poprzez formularz i dostaliśmy odpowiedź, byśmy nie zakładali nowych spraw.
Wydawać by się mogło, że poziom obsługi reklamacyjnej jest na niskim poziomie. Niestety, ale sposób reklamacji w serwisie Allegro nie jest na żadnym poziomie.
Czy jest to celowe działanie mające zniechęcić sprzedawców do reklamowania, czy też niesamowity brak jakichkolwiek chęci i umiejętności by rozwiązać zaistniały problem?
Ponawiamy pytanie, kiedy zwrócicie nam niesłusznie naliczone opłaty?
@esturion_pl bardzo Cię przepraszam, rozumiem doskonale Twoją frustrację, poprosiłam o ponowny konsult z przewoźnikiem i wyjaśnienie, dlaczego to tak długo trwa, otrzymałam odpowiedź, że Doradca napisze do Ciebie w sprawie nr 36420561.
Teraz mamy pewność, że w dużym stopniu winnym komunikacji jest firma Allegro. Identyczna sytuacja, ale w firmie InPost. Reklamacje uznane, numery reklamacji: IPR12512467, IPR12549612, a Allegro nie koryguje billingu. Skoro zostali Państwo jako serwis pośrednikiem wysyłkowym, dlaczego jest to tak źle zorganizowane?
@esturion_pl widzę, że prowadzisz już z nami korespondencję e-mail na ten temat, więc bardzo proszę poczekaj na odpowiedź w sprawie nr 37362637. Jeśli pojawią się problemy ze zgłoszeniem, to daj proszę znać, będziemy dopytywać co się dzieje, że nie otrzymaliśmy tej korekty.
Jakość pracy supportu niestety jest zatrważająco niska. Otóż w bardzo dużym skrócie:
Support Allegro przesłał nam takiego maila:
Poniżej załączniki niniejszego maila:
Dlaczego odpowiedzi i komunikacja z supportem są na takim poziomie?
@esturion_pl Podejmij kolejną próbę wyjaśnienia sprawy w odpowiedzi na otrzymaną wiadomość. Możliwe, że konsultant nie znał wszystkich szczegółów, o których wspominasz. Wszyscy czasem popełniamy błędy. Mam nadzieję, że problem uda się ostatecznie rozwiązać na Twoją korzyść.