anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro odmawia rozpatrzenia reklamacji na przesyłkę SMART

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Złożyłem do Allegro zgodnie z Załącznikiem 16 Regulaminu za pomocą podanego tam formularza kontaktowego reklamację na przesyłkę Allegro InPost Smart (nie mam umowy z InPost). Dostałem najpierw informację, że o przyjęciu reklamacji z numerem i datami rozpatrzenia. Jednak zaraz odezwało się Allegro, że chce dodatkowe informacje do reklamacji: protokół szkody (złożony elektronicznie do przewoźnika - pomimo, że zgodnie z regulaminem sami powinni wystąpić o to do przewoźnika), potwierdzenie wartości zamówienia(!) i numer konta, aby... złożyć w moim imieniu reklamację do InPost. Nie da się w żaden sposób porozumieć z osobą z Allegro ("Reklamację skierowali Państwo do Allegro, dlatego abym mogła w Państwa imieniu skierować ją do przewoźnika InPost " itd.), która z nami się kontaktuje - skończyło się na chamskim zamknięciu sprawy do czasu przesłania powyższych informacji - jak rozumiem to taki szantaż, aby się ugiąć i zrobić to tak jak chce Allegro?

medalik_2009 może ty jakoś tu pomożesz...

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

az1rael
#21 Demiurg#

Wedlug uokiku reklamacje i protokol powinien skladac odbiorca jako posoadajacy paczke i wiedze o warunkach w jakich ja odebral 

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

No tylko, że w 99% przypadków reklamację kupujący składa do sprzedającego, a nie do firmy kurierskiej. Protokół szkody wg uokik nie może być wymagany przez sprzedającego od kupującego - możesz tylko próbować ją odrzucić na tej podstawie, ale ciekawi mnie jak zachowałoby się Allegro w dyskusji w takim przypadku.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf zapomniałeś chyba o jednym , jesteś przedsiębiorcą , a nie konsumentem .

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@mdrogeria A jakie ma to znaczenie, skoro to porównanie zapisów ws. reklamacji regulaminu Allegro do praw konsumentów? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Wyd_Eurograf a słyszałeś o przyjęciu paczki bez zastrzeżeń? nie da ci kupujący protokołu ani nie odeśle paczki byś mógł zrobić protokół tzn  że przyjął ją bez zastrzeżeń od przewoźnika jak masz nagranie pakowania to spokojnie możesz kazać mu się na drzewo bujać składasz reklamację do przewoźnika bez protokołu czekasz na odrzucenie a następnie odrzucasz reklamację kupującego cytując ponieważ kupujący nie sporządził protokołu szkody zgodnie z prawem towar dostarczony został w stanie nienaruszonym zgodnie z zapisami prawa pocztowego art chyba 84 lub 86 kupujący nie przedstawił okoliczności odebrania uszkodzonej przesyłki nie wywiązując się z obowiązku złożenia protokołu do sprzedającego i nie dostarczył wymaganej dokumentacji do przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego u przewoźnika w związku z tym podtrzymujesz decyzję o odrzuceniu reklamacji przez przewoźnika i również odrzucamy reklamację kupującego ze względu na brak przesłanek dowodowych że przedmiot nie został uszkodzony przez kupującego a nie w transporcie

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

No tylko, że ja nie chce spuszczać na drzewo mojego stałego klienta - tym bardziej, że chodzi o przesyłkę paczkomatową, a uszkodzenia produktu odpowiadają uszkodzeniom opakowania. Chodzi mi tylko o fakt, że Allegro powinno kierować się własnym regulaminem. Nie mam problemu z tym, że chcą dodatkowej dokumentacji, mogą też żądać wyjaśnień od InPost (choć tego jak widać nie robią), ale nie robić się pośrednikiem w sytuacji kiedy to oni są stroną.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Masz w pełni rację

możesz składać dowolną reklamację do allegro

serwis ma obowiązek na nią odpowiedzieć w terminie ustawowym

a nie przekazywać ją komuś do rozpatrzenia

ustawa konsumencka np: zabrania takich praktyk

przypominam, że allegro pobiera prowizję za usługę allegro inpost smart,

przypominam, że allegro jest organizatorem usługi allegro inpost smart

VII. Reklamacje

  1. Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Allegro lub są realizowane nienależycie, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane są przez nich na zasadach wskazanych w regulaminach usług świadczonych przez Dostawców.
Artykuł 5. Reklamacje Usługi Dostawy
  1. Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie, wbrew postanowieniom Regulaminu. Sprzedający może złożyć również reklamację z tytułu nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usługi lub związanych z Przesyłka Uciążliwą opłacanych przez Sprzedającego Spółce.

  2. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usług lub związanych z Przesyłką Uciążliwą będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego.

  3. Reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, bądź naliczenia opłat dotyczących Usług lub związanych z Przesyłką Uciążliwą, mogą być przesyłane pocztąna adres Spółki lub drogą elektroniczną przy wykorzystaniu formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda

  4. Sprzedający może kontaktować się ze Spółką w sprawie Usługi Dostawy w formie:

    a. pisemnej na adres: 61-569 Poznań, ul. Wierzbięcice 1B;

    b. za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://na.allegro.pl/smart-formularz

  5. Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi składane są przez Sprzedającego bezpośrednio Dostawcy.

  6. Mając na uwadze brzmienie ust. 5 powyżej, Spółka, w celu umożliwienia Sprzedającym składania reklamacji, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Dostawcę, udziela Sprzedającym pełnomocnictwa do dokonywania czynności faktycznych i prawnych związanych z reprezentowaniem Spółki w procesie reklamacji Usług świadczonych przez Dostawcę w ramach Usługi Dostawy. Pełnomocnictwo, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym będzie udostępnione Użytkownikowi na jego żądanie, po skorzystaniu z formularza kontaktowego pod adresem https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda&subjectId=2d542135-a...

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Dziś rozwaliło mnie to w wiadomości: "W związku z brakiem uzupełnienia zgłoszenia reklamacyjnego, sprawa pozostaje zamknięta do czasu, kiedy uzupełnią Państwo zgłoszenie.". W ogóle istnieje coś takiego jak zamknięcie złożonej reklamacji? 

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Odwołuj się, a jak kolejny raz odrzucą lub zamkną bez rozpoznania, to zgłaszaj interwencję do UKE. Allegro jest operatorem pocztowym i podlega nadzorowi DRP UKE.

Ps. Porównaj sobie to co chce Allegro z rozporządzeniem w sprawie reklamacji usługi pocztowej. Operator nie może wymagać czegoś co nie jest wymienione w ustawie lub rozporządzeniu, jako obowiązkowe.

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

No tak tylko, że oni jasne piszą mi, że te uzupełnienie potrzebne jest im do złożenia w moim imieniu reklamacji do InPost... To zamknięcie nastąpiło 6 dni po tym jak nie było odpowiedzi na moje pytanie dlaczego mają coś składać do inpost, skoro złożyłem reklamację do Allegro. Dziś przesłałem potwierdzenie złożenia protokołu, numer konta i skan zamówienia z zastrzeżeniem, że składam reklamację do Allegro, a nie InPost, ale myślę, że będą procedować tak jak im się podoba (maja przecież nr zamówienia, a zwrot Allegro robi na rachunek a nie konto bankowe, więc to nie są informację dla Allegro).

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

a jak myslałeś- biorą cie na nerwy- standardowo

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@hardybejsPrzyznam, że jestem w kropce, bo oni robią swoje informując, że przekażą sprawę do InPost w moim imieniu (dlatego opóźniliśmy przekazanie dokumentów, które dziś po zamknięciu reklamacji zmuszeni byliśmywreszcie wysłać) całkowicie ignorując wszystkie powoływania się na ich własny regulamin, a nawet zapytania dot. tegoż regulaminu. Z odpowiedzi Allegro w tym wątku też nic nie wynika...

oznacz moderatorów