anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczne pobieranie należności za nasze usługi z pieniędzy, które masz ze sprzedaży

ARAKOM
#9 Pomysłodawca#

Od moich dostawców, z reguły mam odroczoną płatność 60 dni lub co najmniej 28 dni, od ogromnego Allegro miałem 14 dni, ale mało im tego,  od 15 lutego 0 dni, będą na bieżąco co godzinę!!! ściągać prowizję z bieżących wpłat od kupujących, kolejne miliony na koncie, BRAwo :}

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@ARAKOM No cóż, każdy chce swoje należności mieć jak najprędzej.Ja nie widzę w tym większego problemu.To co miałem zapłacić po zakończonym miesiącu ściągają na bieżąco i na koniec miesiąca nie ma obciążenia.

Rozumiem że nie miałbyś żadnych pretensji, gdyby to wpłata od kupującego trafiała do Ciebie po 30 dniach od zakupu?

oznacz moderatorów

MedicSpa
#9 Pomysłodawca#

Ale oprócz prowizji, przesyłek i operatorów dochodzą jeszcze bajońskiesumy za promocję Ads, gdzie na koniec miesiąca rachunek nagle wzrasta ci o 2.000.

oznacz moderatorów

ARAKOM
#9 Pomysłodawca#

Szanowny Panie, firmę prowadzę od 1997 roku, między przedsiębiorcami oraz podmiotami publicznymi prowadzącymi wymianę handlową, są zawierane umowy i nigdy nie spotkałem się, aby płatność za dostarczone towary lub usługi następowała natychmiast, regułą jest odroczony termin płatności, pozdrawiam 

oznacz moderatorów

MedicSpa
#9 Pomysłodawca#

Allegro robi kompensatę wzajemych należności ale nie wiem czy to tak legalnie do konca bo zgoda musi być obustronna . Dlatego ten kto chce powinien sobie sam włączyć taką opcję automatycznego pobierania pieniędzy i tyle.

Uważam, że do mnie powinny trafiać pieniądze za sprzedany towar pomniejszony o prowizję i opłatę kurierską . Na 14-go jak do tej pory powinnam zapłacić różnice i tyle w temacie

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@ARAKOMA ja się spotkałem, wszystko zależy od zapisów w umowie.Z drugiej strony proszę pamiętać, że w takim systemie jedna ze stron zostaje przez jakiś czas bez gotówki i jest to jedynie jej dobra wola, a nie przymus.Pan jako "biorca" jest w tym czasie w posiadaniu towaru i należnej za towar gotówki którą Pan obraca.Każdy prowadzi firmę jak mu pasuje.Ja mam zasadę, najpierw odliczam koszty a dopiero liczę zysk, a nie odwrotnie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@ARAKOM  z całym szacunkiem generalnie sie z tym zgadzam lecz

Prowadzac firme od 2004r przesz kilkanaście lat takze uczestniczylismy w tego typu transakcjach gdzie każdy twerdził "tylko odroczony termin płatności" . Doprowadizło to w pewnym momencie do tego że  mieliśmy prawie 300 małych odbiorców ( handlujemy towarem ogrodniczym wiec sezonowym) i w momencie kiedy przychodził wrzesień klienci nagle przestawali regulowac ostatnie FV - ponieważ nie potrzebowali od nas towaru aż do wiosny.

Gdzie wielokrotnie słyszeliśmy " nie ma sezonu a ja przecież zalegam tylko dwa tysiące to co to jest na hurtownie? " Lecz żaden z klientów nie zdawał sobie sprawy że jeśłi 250 klientów przetrzyma sobie płatnośc 2 tysiące do wiosny to dla nas jest to kwota PÓŁ MILIONA zł przeterminowanych należności. 

W pewnym momencie powiedzieliśmy DOSĆ - tylko gotówka lub przedpłata - nie masz pieniedzy nie handlujesz. Poszerzylismy kanały sprzedazy , weszliśmy w detal, weszliśmy w internet. Dzieki temu wyeliminowaliśmy klientów którzy albo mieli problemy finansowe albo tez byli nie do konca uczciwi. A zmiast tych klientów jest sprzedaż w necie i detalu

W tym momencie sprzedajemy zarówno firmom jak i instytucjiom państwowym ( gminom) lecz WYŁACZNIE za gotówke lub za przedpłatą . Stali klienci którym ufamy otrzymuja FV przelewowe na 5 dni. 

Przez dwa lata klienci nie mogli sie przyzwyczaic, cześc która miała problemy finansowe odeszła lecz my dzieki temu nie mamy najmniejszych problemów z płynnością. Mało tego u wiekszosci dostawców renegocjowaliśmy umowy na szybkie płatności dzieki czemu mamy dodatkowe rabaty ergo - niższe ceny sprzedazy. I tak naprawde klienci kórzy pozostali z nami są zadowoleni bo płacą gotowką ale za to taniej niż u konkurencji. A są to klienci którzy mają srodki na towar i nie muszą go brac na kredyt. 

Handel to dostawa towaru i zapłata. Jełsi jest tylko dostawa towaru a problemy z zapłatą to żaden handel.

Dlatego my juz jakis czas temu włączyliśmy automatyczne pobieranie prowizji i zupełnie nam to nie przeszkadza. zamiast robić przelew raz w miesiącu mamy od razu rozliczone transakcje a na konto trafiają już środki po opłaceniu kosztów. 

Za które spokojnie można kupowac kolejny towar 🙂

No i jakoś spokojniej sie śpi kiedy sie nie myśłi o zatorach finansowych 🙂

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ART_FOTO Nie wiem dlaczego nie widzisz tutaj problemu.Allegro pobierze prowizje również od nieopłaconego zamówienia w max godzinę, więc nie dostajesz opłaty za towar, ale Allegro już sobie pobierze opłatę za "realizację zamówienia". Czyli za friko będą się kredytować u sprzedawców. Nadal ci to pasuje?

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@drekenzes Na pewno tak to działa?Prowizja naliczana jest dopiero w momencie pojawienia się wpłaty dokonanej przez kupującego.Na daną chwilę prowizje od nieopłaconych zamówień pobierane są automatycznie po 7 dniach od zakupu, jednak składając wniosek o zwrot od razu otrzymujesz rabat transakcyjny.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ART_FOTO Tak, teraz pobiorą prowizję natychmiast nawet gdy zamówienie nieopłacone. Tak samo pobrania. Płacisz prowizje, mimo że jeszcze nie zobaczyłeś ani złotówki. Dlatego te tematy powstały już wcześniej, że prowizję powinni pobrać, gdy zamówienie jest opłacone.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@ART_FOTO prowizja jest liczona w momencie zakupu, a nie wpłaty, jeśli klient kupi kilka razy, co u mnie zdarza się często, bo nie potrafi np. opłacić zakupu i kupuje do skutku, to z automatu jesteś obciążany prowizją od każdego kliknięcia. Zwrot następuje dopiero po tygodniu (jak nie ma wpłaty) niekiedy wczesniej, jeśli ten klient finalnie sfinalizuje zakup za którymś tam razem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@mikeza Nie zgodzę się.Liczona tak ale nie pobierana.Poniżej przykład.Zamówienie z 24.01.2023 nieopłacone.Prowizja pobrana 31.01.2023 (po 7 dniach) i automatycznie zwrócona w tym samym dniu.

Zrzut ekranu (52).png

 

 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ART_FOTO Prowizja pobierana jest od razu, a oddawana po tygodniu, sprawdziłem po numerach zamówień.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@drekenzes Czyli co, sfabrykowałem sobie screena?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ART_FOTO u mnie to samo miałem 19 grudnia dwa zamówienia zdublowane jedno opłacone a jedni nie i pobrało od razu 2 x prowizje potem jedną zwrócili, więc pobierają od razu 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@kostas11 Taka sytuacja ma miejsce gdy kupujący prześle formularz dostawy.Pomimo tego że nie zapłaci, to prowizja jest pobierana.Jeżeli formularza dostawy nie prześle, to prowizja pobierana jest dopiero po 7 dniach i automatycznie zwracana w przypadku wcześniejszego anulowania zakupu przez kupującego lub w przypadku braku anulacji po przesłaniu wniosku o rabat transakcyjny.Sprawdziłem inny zakup w którym kupujący zapłacił po 6 dniach.09.01. skończyła się licytacja.Prowizja została pobrana 15.09. po uiszczeniu opłaty przez kupującego.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ART_FOTO 

1. Sprawdza się po numerach zamówień, kiedy było złożone, pobrana prowizja i kiedy zwrot - do konkretnego zamówienia. A Ty pokazujesz aukcję.

2. U mnie prowizja była pobrana przy złożeniu zamówienia i oddawana tydzień później.

3. Może allegro idzie po rozum do głowy i wprowadzają zmiany odnośnie pobierania prowizji od aukcji nieopłaconej, lubią wgrywać dla testów niektórym użytkownikom.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@drekenzes Nie mam potrzeby sprawdzania po zamówieniach, bo nie mam ich na tyle że mógłbym się pogubić.Zawsze tak to działało ale już tłumaczę o co chodzi.W aukcji jest dostępna w tej chwili opcja przycisku "kup i zapłać".Jeżeli kupujący z niego skorzysta, to automatycznie do sprzedającego przesyłany jest formularz dostawy, nawet pomimo tego że kupujący transakcji nie dokończy.Przesłanie formularza dostawy = pobranie prowizji.

Przy licytacji formularz dostawy przesyłany jest w momencie, gdy kupujący zdecyduje się zapłacić i wtedy dopiero jest pobierana prowizja.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ART_FOTO aaaaa bo Ty jeszcze dinozaur z licytacjami, gatunek na wymarciu 😉 No to większość na "Kup teraz" ma przechlapane 😉

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@drekenzes W każdej aukcji mam opcje z licytacją i "kup teraz" a to z tego powodu, że aukcje z opcją tylko "kup teraz" przy automatycznym wznawianiu, wznawiają się nawet po sprzedaży przedmiotu.Był to problem przy sprzedaży pojedynczych sztuk.

Z drugiej strony nie zdarzyło mi się aby ktoś kto dokonał zakupu w opcji "kup teraz" od razu nie zapłacił.Prowizja zatem również była pobrana od ręki.

oznacz moderatorów