Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Post ten kieruję głównie do Administracji Allegro. Kiedy w końcu system wystawiania ocen zostanie usprawniony? To jest jakaś farsa. Wczoraj nakryłem jednego sprzedającego na tym, że wtajemniczył swojego koleżkę, aby ten kupił ode mnie przedmiot, podam tutaj nawet nick tego Allegrowicza, bo czemu nie [edycja]. Po kilku dniach otrzymałem negatywny komentarz od jego znajomego. Zrobiłem oczywiście research na własną rękę, bo w kwestii szukania powiązań, Allegro nie pomogło mi jeszcze ani razu. Były takie przypadki, że konsument, który zakupił ode mnie przedmiot i wystawił negatywa, później dziwnym trafem znalazł się również na grupce o tematyce hurtowej i mnie na niej oczerniał, co jest oczywiście chore. Powód? Błędna wysyłka - nie ten model słuchawek. Udało mi się znaleźć powiązanie na Facebooku, dwa barany - bo inaczej tego się ująć nie da, dali sobie opis na profilu typu "Szefuncio" w firmie "jak być skończonym głupkiem". W ten sposób ich zdemaskowałem. Dzisiaj doszedł kolejny negatyw. Powód? Rzekomo nie ten kolor co trzeba. Problem w tym, że nie otrzymałem żadnego dowodu/zdjęcia to potwierdzającego. Dzwonię, nie odbiera. Piszę, nie odpisuje. Zaproponowałem zwrot całej kwoty za zamówienie, bez konieczności odsyłania przedmiotu. Nie znam jeszcze normalnego konsumenta, który by na to nie poszedł. Skutek? Blokada numeru telefonu.. Dzwonię z drugiego, również blok. Czy tylko ja uważam, że coś tu jest nie tak?
Allegro bez zaprzeczeń to największy serwis sprzedażowy w kraju. Wiele spraw nie funkcjonuje w nim jednak tak jak powinno. System wystawiania ocen jest źle skonstruowany. Kupujący ma prawo wystawić nam ocenę od razu po kupieniu przedmiotu, nie musi nawet czekać żeby nas obsmarować. Zauważyłem, że im bardziej się staram o te oceny, tym więcej przybywa mi negatywów. Kupujący jest traktowany niczym bożek, a my? Ciężko to nawet opisać.
Pozdrawiam.
@Adalek47 znamy Twoje stanowisko a powiedz z jakiego powodu się na Ciebie uwzięli, bo zawsze jest drugie dno, tak bez powodu Ci nie utrudniają życia 🙂 Allegro nie wiele z tym zrobi jak masz dowody na celowe działania konkurencji skieruj kroki do sądu - prawnika !
Z jakiego powodu sie na mnie uwzięli? Konkurencja? Odpowiedź jest przecież banalna i raczej łatwo się domyśleć. Ja sprzedaję więcej, oni mniej.
@Adalek47 Ktoś widocznie chce cię załatwić na cacy i jak tak dalej pójdzie to mu się zapewne uda.
Plus jest taki, że można mieć więcej niż jedno konto. Kupujący patrzy na oceny, nie ma co ukrywać. Dlatego, trzeba będzie robić nowe.
@Adalek47 ale jak się uparli to i tak Cię znajdą 😞 odpisz na komentarz i rozważ wizytę u prawnika niech wyśle im pismo z zaprzestaniem działań szkodliwych dla Twojej firmy taniej wyjdzie niż tracić czas na dochodzenie kto z jakiego konta i z kim jest powiązany 🙂
Dziękuję za tą wypowiedź
@Adalek47 Twój przypadek znakomicie ukazuje praktyki niektórych sprzedawców. Do czego potrafi się posuwać sprzedawca? Narzekasz na swawole w możliwości komentarzy przez kupujących zamiast na złe praktyki innych niektórych sprzedawców. Czy to nie jest paradoks polegający na narzekaniu na konsumentów kupujących wśród których umyślne świństwa są działaniem innych sprzedawców?
Jak byś rozwiązał kwestie komentarzy tak aby były sprawiedliwe dla jednej strony i drugiej?
Jak wytłumaczysz że wielu sprzedawców przy tysiącach sprzedaży nie ma negatywnych komentarzy i ocen lub ich odsetek jest mniejszy niż 1%?
Twój przypadek doskonale się nadaje do przykładowego wytoczenia procesu. Masz sporo przepisów do dyspozycji i przy takim działaniu innego sprzedawcy możesz pogrążyć jego firmę. Masz sporo poszlak, wystarczy je udowodnić. Allegro, UOKiK, organy ścigania.
Działaj i życzę Ci powodzenia i wsparcia od innych uczciwych sprzedawców, gdyż z tego co piszesz, jeden nieuczciwy sprzedawca wyrabia opinię innym jak i konsumentom 😉
Dziękuje za tą wypowiedź
Żaden system komentarzy nie jest idealny, każdy ma wady i zalety. Ten na pewno jest lepszy od tego, który obowiązywał tu parę lata temu. Wtedy ludzie bali się wystawiać w pełni zasłużonych negatywów, ponieważ za to byli karani negatywem odwetowym, najczęściej kłamliwym. Taki kupujący mógł mieć bezpodstawnie zepsutą opinię tylko dlatego, że komentarzami ostrzegał innych przed problematycznymi zakupami u niektórych sprzedawców.
W moim odczuciu patrząc na to co opisałem w poście, to Allegro powinno wystawiać opinię sprzedającemu na podstawie wielu czynników. Kupujący otrzymuje przedmiot i przykładowo dostaje kota w worku, opisuje więc całą sytuacje do Allegro, załącza zdjęcia, dowody i na tej podstawie Allegro wystawia ocenę za tą transkację. Jeśli kupujący w ciągu 90 dni od zakupu nie narzekał na nic lub też dał znać, że wszystko jest w porządku, to wystawiana jest pozytywna opinia. Zlikwidowałbym te gwiazki, moim zdaniem jest to niepotrzebne, albo kciuk w górę albo w dół i tyle. Gdyby Allegro wystawiało opinię sprzedającemu, to wszystkie transakcje byłyby oceniane. Na pewno istnieje jakiś inny, lepszy, nie mówię, że bez wad system.
xyz96 ja myśle że w tym momencie system komentarzy jes po prostu zbedny. Po kolei: zgodność z opisem: jełsi produkt jest zgodny -nie ma problemu, jelsi jest niezgodny- kupuący może reklamować lub odstąpić od umowy. Koszt wysyłki: zdecydowana większość ma smart a osoby które nie mają doskonale wiedzą jaki jest koszt wysyłki i skoro dokonuja zakupu to znaczy że go akceptuja (miałem przypadek kiedy klient przy produkcie za 1,5 wybrał przesyłkę kurierską chociaż mógł wybrac zwykły list za 3,5 a potem ocena na 2 gwiazdki że niby droga wysyłka. No i obsługa kupującego to już pełna paranoja : jeden klient obniża bo dostaje zbyt malo informacji mailowych co sie dzieje z zamówieniem a drugi klient obniża twierdząc że dostał zbyt dużo niepotrzebnych maili. Obydwaj otrzymuja ich tyle samo. Biorąc pod uwage że na status super sprzedawcy trzeba mieć średnią 4,950 to każda 4 mimo że dla klienta może być dobrą oceną faktycznie działa na niekorzyśc sprzedawcy.
Podsumowując : w tym momencie jest naprawde tyle obiektywnych danych: zintegrowany z allegro system wysyłek pokazujacy czas i obsługe klienta, zwrot środków poprzez system allegro pokazujący obsługe zwrotów, dyskusje którą każdy klien ma prawo zalożyć i do której allegro ma wgląd że naprawde można sprzedawców ocenić na podstawie danych zupełnie obiektywnych a nie subiektywnych ocen klientów
Klienci nadal by widzieli który sprzedawca jest lepszy a który mniej sie przykłada a jednoczesnie sprzedawcy by nie odczuwali czasem zupełnie niesłusznych ocen.
_Likos_ Na prawdę nie trzeba zbyt wiele. System, a raczej jego brak opisany przez Pana, rozwiązałby wszystkie opisane przeze mnie problemy, które na pewno dotyczą multum sprzedawców. Ale to tylko nasze gdybanie, nie wiem po co są te wszystkie ankiety skoro i tak Allegro nie bierzę tego pod uwagę.
@_Likos_ Sorki ale zupełnie się z Tobą nie zgadzam, zaszkodziło by to więcej innym uczciwym sprzedawcom niż pomogło. Ludzie sobie cenią sprzedawców z jak najlepszymi opiniami i to jest w większości ich główny wyznacznik. Tylko bezmyślny kupi dla najtańszej ceny i potem zwykle płacze.
Podajesz przykłady które nie dotyczą sporej części sprzedawców.
Wolę dopłacić i kupić u sprzedawcy z najlepszą renomą niż płakać i w rezultacie płacić 2 razy. Dla mnie wyznacznikiem robienia zakupów na allegro jest na 1 miejscu POK na 2 opinia i oceny a na 3 termin dostawy i na końcu cena. Myślę, ze większość kupujących się kieruje tymi kryteriami.
Pomyśl, bez tych wyznaczników byłoby tu więcej oszustów sprzedawców niż samych uczciwych sprzedawców a konsument już pisząc do sprzedawcy "Dzień dobry" zastanawiałby się czy on tam jeszcze będzie, czy mnie oszuka i czy mi odpisze. Oczywiście konsumencie by zapewne tylko pisali poprzez POK.
ZibiK30 ohh skoro allegro ma możliwośc ocenić sprzedawce OBIEKTYWNIE - jak pisałem na podstawie danych które są w serwisie. To czemu ma służyć system ocen SUBIEKTYWNYCH??? . Czas wysyłki- juz zlikwidowany, obsługe klienta- można ocenić na podstawie danych OBIEKTYWNYCH . Koszt wysyłki- jest jawny i każdy w momencie transakcji go akceptuje. Więc czemu niaby ma służyc system subiektywnych ocen????? Temu aby jeden sprzedawca rzucał klódy pod nogi innemu???. Nie mówie o rezygnacji z ocen sprzedawców bo to jest potrzebne. Lecz o rezygnacji z ocen kupujących i zastąpieniu ich ogólną oceną sprzedawcy na podstawie obiektywnych i dostepnych danych
@_Likos_ Różnica polega na tym iż subiektywne zdanie jest wyłącznie własnym zdaniem oceniającego a nie ogólnym obiektywnym. To że komuś się nie spodoba odcień "czerwieni" nie oznacza że ten odcień również się nie podoba wszystkim. Jednak ma prawo mu się nie podobać i nie możesz wywierć na nikim jakie ma mieć zdanie.
Weź pod uwagę, ze spora część ludzi myśli i ma swoje zdanie. Nie przyjmują wszystkiego co przeczytają albo usłyszą za pewnik i wyznacznik dla siebie. Normalny myślący człowiek potrafi rozróżnić złośliwy komentarz od prawdziwego, szczególnie mając do dyspozycji dziesiątki innych.
Często opinia i ocena jest obiektywna jak np zły opis, dostawa dużo po terminie czy brak kontaktu mimo wielu prób.
Wielu sprzedawców jest w stanie utrzymać na tyle duży standard, że nie znajdziesz u nich takich opinii a jedynie subiektywne, więc niewiele mu szkodzące.
ZibiK30 zły opis- zwrot towaru+ zgłoszenie do allegro, dostawa po terminie- jak juz napisałem tu już system śledzi i działa wiec nie ma potrzeby aby sprzedawca był obarczany oczekiwaniami klienta, brak kontaku- dyskusja.
Jak widzisz klient ma bardzo dobre narzedzia ochrony. O ile tylko chce z nich skorzystać
Natomiast przy niewielu komentarzach nawet jedna zaniżona i subiektywna ocena klienta zamazuje prawdziwy obraz sprzedawcy
Jak napisałem trzeba oceniać sprzedawców lecz w tym momencie już są możliwości aby robić to OBIEKTYWNIE nie może być tak że sprzedawca traci Super sprzedawce tylko dlatego że jak napisałeś komus sie nie podobał odcień bluzki albo że poczta trasportowała paczke dwa dni zamiast jeden. Dopóki nie było możliwości oceny obiektywnej system komentarzy miał racje bytu lecz w tym momencie można ocene sprzedawców zdecydowanie usprawnic
@_Likos_ I tu jest właśnie pies pogrzebany w tym co piszesz. Chcesz ukryć niekompetencje, niedbalstwo i brak profesjonalizmu niektórych sprzedawców na rzecz wszystkich? A nie przyszło Ci do głowy, ze jak konsument nie będzie mógł narzekać na jednego takiego to będzie narzekał na wszystkich i tych dobrych i tych złych a ucierpią tylko Ci dobrzy co się starają?
Tak jedna subiektywna opinia może namieszać, ale czasy komuny minęły już nie ma tak, ze sprzedawca biznesmen jest "panem życia i śmierci". Musi sam zadbać aby nie miał takich opinii, jedni sobie z tym radzą inni nie, zwykle Ci inni to są już przy pierwszym kontakcie pretensjonalni i się wywyższają. Znam takich, przy błędzie mówią przepraszam a pod nosem spier....j h.....ju. Tacy zawsze będą mieli problemy.
Bardziej bym stawiał na dogłębniejszą analizę tych opinii wraz z ich podstawą. Szczególnie takich gdzie zachodzi podejrzenie o złośliwe, nieprawdziwe. Zawiniłeś i są dowody to musisz za to zapłacić, szczególnie jeśli sam nie potrafisz tego załagodzić.
Masz wszelkie możliwe narzędzia aby iść do sądu i walczyć o swoje racje i dobre imię jeśli uważasz, ze masz racje. Jednak to niewielki % który by poszedł gdyż większość zasłużenie z rożnych przyczyn zawiniło.
ZibiK30 w jaki sposób w takim razie Ty byś rozwiązał nieuczciwe negatywne komentarze od konkurencji? Musisz też wziąć pod uwagę, że nie każdemu jest na rękę wynajmować prawnika i się sądzić przez głupie oceny na Allegro. Ja nie wspomniałem o negatywach za niedbalstwo, tylko bezczelną nieczystą grę konkurencji, pt. "Jak wywalić delikwenta w powietrze". Tak naprawdę, temu kto tego nie doświadczył łatwo jest mówić "idź z tym do prawnika". Cała szajka odbywa się tutaj na Allegro, więc to Allegro powinno usprawnić owy system tak, aby nie było oszukanych ocen. Tylko i wyłącznie o tym jest ten temat. Nie o tym, że Pan Janek kupił bluzkę w kolorze czerwonym, a dostał w kolorze różowym.
ZibiK30 ohh nie chce niczego ukrywac. Tylko czy nie wydaje Ci sie że ocena OBIEKTYWNA niczego nie ukrywa??? w przeciwieństwie do ocen SUBIEKTYWNYCH.
Niekompetencje/niedbalstwo /brak poszanowania klienta i tak zostałyby doskonale uwidoczniene poprzez obiektywne dane. : długi czas wysyłki/duża ilość nierozwiazanych dyskusji/ duża ilośc zwrotów interwencje allegro itp
Natomiast czyjeś widzimisie czy też celowe działanie konkurencji nie mogłyby miec wpływu na wizerunek sprzedawcy a w tym momencie maja.
Jak napisałem dopóki allegro nie miało możliwości oceniania obiektywnie system jaki by taki był ale nie było innego i sprzedawcy musieli sie z tym godzić. W związku z tym że możliwości skutecznej obiektywnej oceny sie pojawiaja wskazane byłoby je wprowadzić.
Wspomniałeś o sądach. Obaj wiemy że dla sprzedawców to zbyt duża strata czasu i nawet jeśłi maja 100% racji nie pojda do sądu bo to nieekonomiczne. Z drugiej strony konsument także może pójść do sądu (ma takie same prawa) ponadto oprócz samego allegro sa instytucje chroniące konsumentów wiec w przypadku nieuczciwych sprzedawców klien ma naprawde dobra ochrone.