anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak jakiegokolwiek monitorowania kupujących którzy naciągają/nadużywają zasad

bajkinek
#8 Zapaleniec#

Drodzy sprzedawcy,

Ostatnio dowiedziałam się od dwóch niezależnych konsultantów, że Allegro w żaden sposób nie monitoruje kont kupujących(!), jeśli chodzi o ilość zwrotów, zakupów, anulowanych transakcji, tworzonych dyskusji, wystawionych negatywów, itd., itd......Wg. Pana konsultanta jest to zbyt trudne ze względu na ilość dziennych transakcji na Allegro oraz "na dzisiejszą technologię" XD.  Kupujący może codziennie zamawiać 200 przedmiotów, potem robić zwrot całości, a i tak nie będzie podstaw do zablokowania mu konta! Szokujące? Tak, ale konsultant potwierdził, że tak można. Miałam w ciągu 4 lat sprzedaży 2 takie osoby, które zamawiały ode mnie 15-30 sztuk każdorazowo (taki mam limit paczki), a następnie odsyłały wszystko z wyjątkiem 1-2 rzeczy. U jednej osoby to był 4 takie zamówienia w przeciągu 4 miesięcy (zwrot 55 z 58 zakupionych rzeczy), u drugiej 3 w przeciągu pół roku jakoś (zwrot ok 46 z 48). Jestem pewna, że nie byłam jedyną "ofiarą tych Pań na Allegro. Dodam, że nigdy przenigdy nie mam takich zwrotów na co dzień, jest to niespotykana skala w przypadku tych dwóch Pań. Oczywiście wszystkie zwroty były "nie pasuje mi" lub odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Zadnego negatywa tez nie dostałam. Pani widocznie były zadowolone z zakupu, skoro kilkukrotnie wracały, po uprzednim odesłaniu po 2 tygodniach 100% wszystkiego. Oczywiście Allegro zrobiło ze mnie darmową wypożyczalnie ubrań beż mojej zgody, a w dodatku jedna z Pań nie odesłała żadnego z ogromnej ilości gratisów (zamówienie 200-400 zł, więc gratisy były wartościowe). Pani została dodana na moją czarną listę, druga z Pań natomiast nie ponieważ Allegro wprowadziło zmiany, że i tak po 180 dniach mogą znowu u mnie kupować, a ja co najwyżej zarobię negatywa za uniemożliwianie im naciągania mnie, marnowania mojego czasu oraz tworzenia dużych start finansowych (bezzwrotne prowizje, utrata gratisów, ponowne przygotowywanie ubrań).

Stąd moja prośba, dlaczego Allegro nie wylicza jakiegoś współczynnika wiarygodności kupującego (po każdym zakupie) na podstawie jego ilości zwrotów, utworzonych dyskusji, reklamacji, ilości anulowanych zamówień? Chodzi o wyeliminowanie ewidentnych oszustów i osób wytwarzających ogromne straty dla sprzedawców oraz dla samego Allegro, lub chociaż o wystawianie im zasłużonych ostrzeżeń. Jedyne co Państwa niekompetentni konsultanci są w stanie zaproponować to dodania kupujących na czarną listę lub każdorazowe zgłaszanie takich przypadków (i tak nigdy żadne z tych kont nie jest blokowane lub nie otrzymuje ostrzeżeń). Dlaczego nie ma na Allegro limitu, np. 20 zwrotów darmowych na rok lub dopłacania do wysyłek w przypadku zwrotu ponownie całego zamówienia? Jest masa sposobów na zwalczanie tej plagi nadużyć, ale nie robicie NIC i stąd tyle tu "sprytnych" kupujących, którym się wydaje, że w każdej sytuacji mają przewagę nad sprzedawcą i moga do oszukać w białych rękawiczkach, bo mają, bo Allegro nic z nimi nie robi.

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Nie zrobi bo spowoduje to odpływ klientów. A to oznacza mniejsza sprzedaż i mniejsze prowizje. Nieuczciwych sprzedawca musi brać na własne plecy i portfel  

oznacz moderatorów

raf-comp
#10 Popularyzator#

W starcie za wysyłkę płaci sprzedawca?? Dobrze rozumiem idee. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A na jakiej podstawie możesz odmówić kupującemu zwrotu konsumenckiego?

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#13 Ambasador#

@LEW433  nie chodzi o ograniczanie możliwości zwrotu, bo to reguluje prawo. Chodzi o ograniczenie DARMOWYCH zwrotów. Wszyscy wiemy, że kupujący klikają co popadnie i potem ogrom tych produktów zwracają, bo jest za darmo. U mnie w tym tygodniu był jakiś dramat - 2 zwroty antyperspirantów (tak, trzeba pomacać i obejrzeć, żeby się przekonać, że "nie pasuje mi"), zwroty zamówień składających się z kilkunastu produktów, zwroty zgłaszane jeszcze przed wysłaniem paczki (choć te były już wydane kurierowi więc nie można było ich cofnąć), zwrot tuszów do rzęs, bo pani pomyliła kolory. Gdyby było tak jak jest w ustawie - że kupujący płaci za zwrot towaru do sprzedawcy to nagle te wszystkie "zakupy przez pomyłkę" by zniknęły. Wiem co mówię, bo na innych platformach gdzie kupujący płacą za zwrot nie miałam do tej pory ŻADNEGO zwrotu. A na Allegro dzień bez jakiegoś zwrotu to święto. 

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

w paczkomatach Inpost darmowe zwroty są w ramach wysyłki na koszt Inpost. Problemem jest darmowy koszt przesylki w ramach Smart. Skala "dobieraczy" do kwoty jest dość duża.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Nie odkrywasz tu żadnej ameryki

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@bajkinek Monitorujemy nieopłacone zakupy, liczbę wniosków Allegro Protect etc., ale zwrot towaru to prawo kupującego i nie możemy blokować nikomu konta, bo klient korzysta ze swoich praw. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

bajkinek
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, czyli tym samym również mi daje Pani pozwolenie na robienie 500 zamówień dziennie i potem darmowego zwrotu tego wszystkiego na koszt sprzedawców i tak 365 dni w roku? Jedynie co mnie będzie limitowac w tej sytuacji to to jak szybko odbieram paczki. Dobrze, dziękuję. Zapamiętam to i jak będę potrzebować darmowej wypożyczalni na imprezę to skorzystam z waszej platformy.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Dokładnie tak to się odbywa

 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

No to przy 500 zamówień dziennie gdzie za każde wystawienie towaru jest opłata(w niektórych kategoriach) ,365 dni w roku to robi się ładna kwota której nikt nie odda .Dokładając jeszcze że każdy produkt był z wyróżnieniem to już jest kosmos .Allegro takich klientów nie ma podstaw karać tylko ich wyróżniać ,wszak przynoszą swoim zachowaniem kolosalne zyski z oskubanych sprzedawców.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Śmiało możesz korzystać z nie całkiem"darmowej wypożyczalni" bo za Smart trzeba rok rocznie zapłacić.

Jednak tu większość produktów miała już kilku właścicieli i za 59,90 na rok i ty też możesz być jedynym z nim 😭

oznacz moderatorów

ogryz7
#11 Animator#

Ja mam podobnie z częściami do TV. Klienci kupują, później odsyłają, bo okazało się, że jednak co innego jest uszkodzone. Jestem więc darmową wypożyczalnią podzespołów do diagnozy.

Największy do tej pory cwaniak, zamówił płytę na firmę, po czym zgłosił zwrot bez podania przyczyny. Odpisałem, że nie przysługuje mu prawo do zwrotu, więc założył dyskusję, twierdząc że płyta jest uszkodzona.

W pełni się zgadzam, że darmowość zwrotu jest tu główną przyczyną problemu. 

Ja już zacząłem przygotowania do dywersyfikacji sprzedaży na inne platformy i do założenia swojego sklepu. Docelowo zamierzam całkowicie opuścić allegro, które stało się bardzo nieprzewidywalne i nie jest już stabilną platformą do prowadzenia sprzedaży.

oznacz moderatorów

BSBHaircoloring
#2 Obserwator#

Ja mam również notorycznie takie sytuacje. Allegro powinno ograniczyć darmowe zwroty. Czyli kupujący ma prawo do zwrotu zgodnie z prawem. Ale skoro chce zwrócić to niech zacznie płacić za koszt zwrotnej paczki. Szybką się nauczą dokonywać rozważnych zakupów i ukrócić proceder nadużyć darmowych wysyłek oraz zwrotów. Jak tak dalej będzie to allegro puści sprzedających z torbami ... Dlaczego mamy pokrywać koszty wysyłki za kupujących jak również zwrotów, gdzie allegro nakłada na nas odgórnie koszty wysyłek i jeszcze od nich pobiera prowizje !!! To jest rozbój w biały dzień. Tylko allegro zarabia na transakcjach ! Dlaczego nie zrobią abonamentu 45zl na rok dla sprzedających, gdzie możemy nadawać paczki bez ograniczeń tak samo jak kupujący kupując z darmową wysyłką.

Ja proponuje rozpoczęcie ruchu i strajk wobec allegro aby dokonało zmian. Bez sprzedających nie będą mieć prowizji od transakcji. Szybko by się nauczyli szanować sprzedających bez których nie są wstanie funkcjonować ....

oznacz moderatorów

raf-comp
#10 Popularyzator#

Ja tak mam z etui, kupione przez pomyłkę. Albo kupione u mnie i u kogoś innego moje zwracają w okolicach 14 dni porysowane...  Dywersyfikuje i zakładam swój sklep gdzie koszty będę o co najmniej 70 % niższe. Firma obsługująca płatności z 369 zł bierze tylko 21 zł w nie 58.60 zł. Allegro jest strasznie nie przewidywalne z powodu klientów których nie weryfikuje. Zwrot pieniędzy za wysyłkę nie powinien się odbywać 100 zwrotów 1100 zł strat. Bez sensu. 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

@raf-comp to masz bardzo drogą firmę obsługująca płatności, bo za taką kwotę mnie przelewy24 biorą od 369zl. Tylko 4zl. Chyba że twoja firma bierze prowizje również za inne usługi, a nie tylko pośredniczy w płatności. 

oznacz moderatorów

raf-comp
#10 Popularyzator#

Nie no to jest ostateczność,firma nazywa się KLARNA ale też mam podpięte przelewy 24 co sobie klient woli.

oznacz moderatorów

bajkinek
#8 Zapaleniec#

Chodzi mi głównie o wymuszenie na Allegro sprawdzania procent zwracanych towarów do ilości zakupionych i wykrywanie nadużyć! Gdy konto kupującego na 100 zakupów ma 95 zwrotów ( a z pewnością jest mnóstwo takich kont) to taka osoba albo jest oszustem/naciągaczem albo ma poważne problemy psychiczne (nie wiem co gorsze dla sprzedawcy w tej sytuacji). Wtedy należałoby skontaktować się z kupującym i spytać go o intencje i powód takich częstych zwrotów lub nałożenie blokady. Wszystkie serwisy w USA i w innych częściach Europy mają takie mechanizmy, ale ponieważ to sprzedawcy Allegro biorą większość kosztów na plecy, to drogie Allegro żyje mottem "Stawiam Wszystkim! *na koszt sprzedawców oczywiście".

oznacz moderatorów

raf-comp
#10 Popularyzator#

A jak ma się konkurencja do allegro takie **piiip**? Też taka dziadówka i tyle zwrotów?

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Nie

 o zwroty są na koszt kupującego 

oznacz moderatorów