Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam , klient zrobił zwrot szafki z lustrem . Okazuje się że szafka jest zniszczona (potłuczone szkło ) co mam zrobić w tej sytuacji ? Mam oddać mu pieniądze za zakupiony towar ? W zwrotach zaznaczył "nie pasuje mi " szafka była u niego 11 dni po czym trafiła do mnie cała uszkodzona . Proszę o pomoc .
@magdasklepagd Tak, oddaj mu pieniądze. Inaczej klient może wystawić negatywny komentarz, może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to może być dla Ciebie znacznie większym problemem, niż zwrot wpłaty w tym przypadku. Klient mógł już szafkę z potłuczonym szkłem otrzymać, a za uszkodzenia towaru, także te powstałe w transporcie, odpowiada przed nim sprzedawca.
@xyz96 doradzasz na szkodę sprzedającego. Nie rozporządzaj czyimiś pieniędzmi.
@magdasklepagd Napisz do kupującego że otrzymałeś szafkę w stanie : ( tu opisz ). Pamiętaj że za zwrot do Ciebie ( zabezpieczenie) odpowiada Kupujący. Sokoro zwrócił bez komentarza o uszkodzeniu, po 11 dniach to raczej twierdzenie @xyz96 o otrzymaniu przez niego uszkodzonej paczki sie nie obroni. Poczekaj zobaczymy co odpowie Kupujący. Masz prawo pomniejszyć koszt zwrotu do kupującego o utratę wartości sprzetu. Tak negatywa możesz nie uniknąć. Musisz mieć zrobione zdjęcia sprzętu ( jako dowód). POK raczej Cię nie trafi jak będziesz odpowiadał w dyskusji ( jeśli bedzie otwarta ). Kalkulacja tego co zrobić należy do Ciebie.
doradzasz na szkodę sprzedającego. Nie rozporządzaj czyimiś pieniędzmi.
To teraz ty doradź na szkodę kupującego. Rozporządzaj czyimiś pieniędzmi.
Przy zwrocie oddaj kupującemu środki, ale masz prawo potracić o tyle o ile wartość towaru została pomniejszona, negatywu i tak zapewne nie unikniesz.
@magdasklepagd, warto zebrać jak najwięcej informacji o okolicznościach uszkodzenia przesyłki.
Jeśli była to transakcja konsumencka, gdy kupujący odeśle przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to Ty odpowiadasz za ewentualną reklamację u przewoźnika w wypadku jej uszkodzenia. Wynika to z faktu, że kupujący korzystał z możliwości darmowego odesłania towaru, udostępnionej przez sprzedającego. Wtedy kupujący powinien otrzymać pełen zwrot kosztów za towar, natomiast jeśli przewoźnik stwierdzi, że do uszkodzenia przesyłki doszło z winy leżącej po stronie kupującego, możesz domagać się naprawienia szkody na drodze odrębnego postępowania.
@mr_oma
Jeśli była to transakcja konsumencka, gdy kupujący odeśle przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to Ty odpowiadasz za ewentualną reklamację u przewoźnika w wypadku jej uszkodzenia.
Wprowadzasz w błąd !!!
Za stan zwracanego przedmiotu odpowiada Kupujący.
Reklamację u przewoźnika może złożyć zarówno Adresat przesyłki (Sprzedawca) jak i Nadawca (w przypadku przesyłek SMART! jest to Allegro). Kupujący może złożyć reklamację przesyłki SMART! przewoźnikowi mając pełnomocnictwo Allegro lub złożyć reklamację do Allegro.
@A3dam, gdy kupujący odeśle przesyłkę i wygeneruje kod darmowego zwrotu, to sprzedający odpowiada za ewentualną reklamację (uszkodzenie lub zagubienie), o ile kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana.
Oczywiście, w wypadku dostawy w ramach metod rozliczanych przez Allegro reklamację może złożyć zarówno sprzedający, jak i Allegro, jako strona, która zawarła umowę z przewoźnikiem. Co do zasady, powinien złożyć ją sprzedający, ponieważ to on oferuje taką metodę dostawy w swoich ofertach.
@mr_oma
gdy kupujący odeśle przesyłkę i wygeneruje kod darmowego zwrotu, to sprzedający odpowiada za ewentualną reklamację (uszkodzenie lub zagubienie), o ile kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana.
Brak jest podstawy prawnej dla takiej tezy, albowiem zgodnie z obowiązującymi przepisami:
Adresat przesyłki (czyli w tym przypadku: Sprzedawca) ponosi odpowiedzialność za przesyłkę (t.j. za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zagubienia odsyłanej przez Kupującego rzeczy) dopiero od chwili wydania tej przesyłki Adresatowi .
Jeżeli potrafisz podać podstawę prawną dla podanej przez Ciebie tezy - to z przyjemnością się z nią zapoznam, albowiem do tej pory osoby reprezentujące Allegro nie były w stanie podać stosownych podstaw prawnych pomimo moich wielokrotnych starań o wyjaśnienie. Nieudolne próby podejmowane zarówno przez jedną z Twoich koleżanek jak i konsultantów Allegro (w tym nawet osobę tytułującą się "Ekspertem Allegro" wskazywały wadliwie sytuację dostawy zakupionej rzeczy do Konsumenta, a nie jej obowiązkowego zwrotu będącego konsekwencją skorzystania przez Konsumenta z przysługującego mu prawa do odstąpienia od Umowy z Art. 27 UoPK.
@A3dam, tu kluczowe jest to, że kupujący korzystając z darmowego zwrotu nie zawiera umowy z przewoźnikiem. Jest on oczywiście odpowiedzialny za należyte zapakowanie i nadanie przesyłki. Natomiast w przypadku konieczności złożenia reklamacji do przewoźnika, będzie mógł to zrobić ten, który formalnie zawarł umowę o dostawę tego towaru.
@mr_oma wybacz ale nie moge sie zgodzić
Smart udostepnia nie sprzedawca lecz allegro na podstawie osobnej umowy zawartej z kupującym. Przesyłki u sprzedawćów maja swoją cene wchodząc w oferte kupujący widzi cene najtańszej przesyłki ( np 8,99) dopiero otwierajac cennik - kupujacy widzi cennik wysyłki oraz dopisek - za darmo z pakietem smart
Pakiet smart wykupuje konsument od allegro. Czyli serwis pisze: " drogi kunsumencie jeśłi wykupisz naszą usługe smart to my Ci gwarantujemy darmową dostawe oraz darmowy zwrot" 🙂
Wiec to nie sprzedający udostępnia darmową wysyłke smart lecz jest ona wynikiem umowy jaka kupujący zawiera z allegro. Wiec rozpatrujac to w kategoriach - kto zawarł umowe z przewoźnikiem robi to allegro - nie sprzedający ani nie kupujący. Jelsi kupujacy korzysta z darmowego zwrotu robi to na skutek umowy z allegro a nie ze sprzedającym
Inną sprawą jest iż w związku że sprzedający nie jest w stanie sam z siebie udostepnić pakietu smart ( może zostać do niego zakwalifikowany spełniając określone warunki) to ciekawym zagadnienieniem jest to czy w ogóle sprzedajacy odpowiada za paczke do momentu doręczenia. Czy też tylko do momentu wręczenie jej kurierowi - generalnie sprzedający ma wystawiona płatna metode dostawy. Metoda ta zostaje zmieniona na wskazana przez konsumenta ( smart) wynikającą z umowy zawartej miedzy konsumentem a allegro.
@_Likos_
ciekawym zagadnienieniem jest to czy w ogóle sprzedajacy odpowiada za paczke do momentu doręczenia.
Jeżeli Kupującym jest konsument, a Sprzedającym przedsiębiorca (realizujący dostawę jedną z oferowanych przez siebie form) - to Sprzedający odpowiada (tylko i aż) za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty rzeczy do chwili wydania jej Kupującemu.
Przepisy jasno określają zakres odpowiedzialności stron i tego zakresu nie można bezpodstawnie (bez wskazania konkretnych przepisów regulujących tę kwestię) ani zmniejszać ani rozszerzać.
@A3dam no i ja sie w pełni zgadzam z tym co piszesz zacytuje: realizujący dostawę jedną z oferowanych przez siebie form
Rozważam tylko czy smart jest jedną z form dostawy oferowanych przez sprzedających.
Sprzedający udostepnia płatną metode dostawy . Potem dzieki umowie jaka kupujący zawiera z allegro - płatna metoda dostawy- staje sie metodą bezpłatną z darmowym zwrotem. Za usługe odpowiedzialny jest podmiot trzeci - allegro. Z którym sprzedający nia ma podpisanej żadnej umowy na usługi natomiast kupujący tą usługe wykupuje. Wiec zdaje sie być ona " metodą dostawy wskazaną przez kupującego"
Czyli de facto- forma dostawy staje sie formą wybrana przez konsumenta której sprzedający sam z siebie nie jest w stanie zoaferować. NIe może jako sprzedający zakupić metody SMART od allegro i zaoferować jej swoim klientom
@_Likos_
SMART! - nie jest "formą dostawy" w rozumieniu przepisów.
Formą dostawy może być np. "Allegro Paczkomaty InPost", "Allegro Pocztex Kurier 48", "Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch", etc. Każda z ww. form dostawy może (ale nie musi) być traktowana przez Allegro jako SMART! (aby była traktowana jako SMART! musi być spełnionych równocześnie kilka warunków stawianych przez Allegro (zarówno po stronie Sprzedającego jak i Kupującego). Natomiast to czy jest to: SMART!, PROMO, czy cokolwiek innego - nie ma żadnego związku z odpowiedzialnością stron transakcji: Sprzedawca-Kupujący jak i wpływa na odpowiedzialność Allegro (Allegro jest tak samo odpowiedzialne np. za przesyłkę w ramach "Allegro Paczkomaty InPost" bez względu na to czy Kupujący i Sprzedający spełnili (łącznie) kryteria aby objąć ją przywilejami SMART! , czy nie.
@A3dam nie moge sie zgodzić.
Program smart- zdecydowanie modyfikuje warunki dostawy jakie oferuje sprzedawca - zmienia kwote i wysokość opłaty, zmienia koszty i prawa dotyczące zwrotu towarów. Wiec moim zdaniem program smart nalezałoby traktować jako inna forme dostawy niż samo - allegro paczkomaty czy też allegro pocztex itd
Przyjmujac że byłoby tak jak piszesz i smart nie byłby inna formą dostawy nalezałoby przyjąć że : nie ma takiej formy dostawy jak allegro paczkomaty i allegro pocztex - ponieważ to są zwykle przesyłki paczkomatowe i pocztex- różnia sie tylko tym że są swiadczone za inne kwoty niz standardowe usługi oraz psrednikiem jest allegro. Czyli są to zmodyfikowane standardowe uslugi danych firm.
Dokladnie tak samo jak smart modyfikuje dostawy. Róznica jest taka że usługe : allegro paczkomaty i allegro pocztex sprzedający oferuje w swoim cenniku dostaw i tym samym to sprzedajacy zwiera umowe z allegro wiec odpowiada za przesyłke do jej doręczenia natomiast na usługe smart to kupujacy zawiera umowe z allegro - kupujac smarta.
@_Likos_
Masz prawo nie zgadzać się z przedstawionymi przeze mnie faktami, ale wolałbym polemizować w oparciu o obowiązujące paragrafy, a nie czyjekolwiek widzimisię.
Wysokość opłat ponoszonych przez Sprzedawcę lub Kupującego - nie ma żadnego wpływu na przysługujące im prawa czy obowiązki wynikające z zawartej Umowy (nie ma takiego odniesienia w przepisach).
Natomiast nieprawdą jest, że SMART! zmienia "prawa dotyczące zwrotu towarów".
Zapominasz również, że "zwrot towaru" jest obowiązkiem (a nie prawem) Kupującego np. w związku ze skorzystaniem przez niego z prawa do odstąpienia bez podania przyczyny (z Art.27 UoPK).
@A3dam może źle sie wyraziłem
NIe chodzi mi że smart odbiera jakiekolwiek prawa którejkolwiek ze stron. Raczej chodziło mi o to że : sprzedający w swojej ofercie zgodnie z prawem pisze : koszty przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący, podobni przy zakupie , koszty przesyłki pokrywa kupujący- taka oferte i taką opcje dostawy udostepnia sprzedawca.
Na co potem : kupujacy oraz allegro zawierają umowe na smart i te warunki zmieniają - na darmową dostawe i darmowy zwrot. Wiec de facto staje sie to zupełnie inna dostawą niż oferuje sprzedający. Czyli - formą dostawy wskazana przez kupującego
@_Likos_
Dobry przykład.
Sprzedawca wskazuje, iż w przypadku skorzystania przez Kupującego z prawa do odstąpienia od Umowy z Art.27 UoPK to Kupujący ponosi koszt odesłania rzeczy.
W ten sposób Sprzedawca zwalnia się z odpowiedzialności ponoszenia kosztów do których poniesienia jest jest w takim przypadku zobowiązany Kupujący.
Dla Sprzedawcy nie ma żadnego znaczenia komu i ile zapłaci Kupujący za zrealizowanie obowiązku odesłania rzeczy do Sprzedawcy.
Kupujący może np. kupić abonament na przesyłki Allegro SMART! w Allegro, może skorzystać z kuponu wyciętego z gazety na darmową/zniżkową przesyłkę u jakiegoś przewoźnika, może namówić sąsiada na sąsiedzką przysługę zapłacenia za jego przesyłkę w zamian za inną sąsiedzką przysługę, etc.
To Sprzedawcy nie musi (i nie powinno) interesować dopóki nie jest to koszt ponoszony przez Sprzedawcę za nieodebraną przesyłkę np. wskutek uchybienia przez Kupującego obowiązkowi odbioru zamówionej przesyłki.
Ile i komu zapłaci Kupujący za odesłanie rzeczy w wyniku odstąpienia z Art.27 UoPK - jest prywatną sprawą Kupującego. W jego interesie jest aby zwracany towar dotarł do sprzedawcy w jak najlepszym stanie.
@A3dam " To Sprzedawcy nie musi (i nie powinno) interesować dopóki nie jest to koszt ponoszony przez Sprzedawce......."
Dobrze ze o tym wspominasz. Ponieważ : w ramach oferty sprzedawcy koszt wysyłki oraz oraz koszt zwrotu ponosi kupujący.
Natomiast w ramach SMART ten koszt przynajmniej w części ponosi sprzedawca ( dopłaty do smarta). To potwierdza że wysyłka w ramach smart - jest innym sposobem wysyłki niż sposób oferowany przez sprzedającego w ofercie.