anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy nowomowa zwrot towaru z tekstem "wada wykryta podczas używania" to odstąpienie od umowy bez po?

RED
#21 Demiurg#

Czy nowomowa zwrot towaru z tekstem "wada wykryta podczas używania" to odstąpienie od umowy bez podania przyczyny?

Nie chciałem o tym pisać ale powtarzające się podobne sytuacje

zmuszają mnie do opisania kolejnej patologi na allegro

 

ostatnio otrzymałem zwrot towaru z tekstem wada wykryta podczas używania

produkt jak sie domyślacie został odesłany sprawny bez żadnego opisu i żądania

kupujący na maile z pytaniami "o co mu chodzi?" nie odpowiedział i następnie  w dyskusji domagał się zwrotu pieniędzy tak jak przy odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny

na pytanie czy odstępuje od umowy przysłał

pismo z tytułem reklamacja i dalej domagał się zwrotu pieniędzy tak jak przy odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny

i miał pretensję jak odrzuciłem mu reklamację bo sprzęt był sprawny

zostawiłem kupującemu furtkę by odstąpił od umowy - nie zrobił tego

---------------------------------------------

Kolejny przypadek Kupujący dzwoni i pyta się czy może odstąpić od umowy bo towar coś jest niezgodny z jego sprzętem - zgadzamy się, polecamy wypełnić formularz zwrotu by miał darmowe odesłania

produkt wraca z tekstem wada wykryta podczas używania (pomijam fakt, że jest sprawny)

 

Ja się pytam tez tak macie?

Czy allegro wprowadza w błąd kupujących co do charakteru zwrotu towaru?

 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

Agent051
#16 Inspirator#

@RED Czy po zwrocie z taką „wadą” oddają prowizję? Może to celowe działanie. Mniej zorientowani kupujący, a takich jest sporo, będą woleli zaznaczyć jakaś wadę, żeby dostać zwrot.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@RED w pierwszym przypadku, który opisujesz problem nie wynikał z braku wiedzy kupującego. Produkt według kupującej nie działał, dlatego złożyła reklamację. W jej odczuciu było to prawidłowe działanie. W dyskusji również traktowaliśmy to jako reklamację. Kupująca zakończyła tą dyskusję, czy udało się Wam dojść do porozumienia?
Moim zdaniem te błędy często wynikają z braku zrozumienia, dla kupującego to, że kupiony towar nie działa zgodnie z jego sprzętem jest wadą wykrytą podczas używania i nie zastanawia się czy w związku z tym składa reklamację czy zwrot.  Edukujemy kupujących w temacie zwrotów np. tutaj.
Powód "wada wykryta podczas użytkowania" jest nowym powodem, czy uważasz, że może być dla kupujących mylący? I to powoduje opisane problemy? Zgłoszę to odpowiedniemu zespołowi, bo zależy nam, żeby warunki zwrotu i reklamacji były czytelne. Polityka zwrotów ma ułatwiać Waszą pracę, więc te uwagi są dla nas bardzo cenne. 

@Agent051 nie jest to celowe działanie z naszej strony. W takim wypadku rabat transakcyjy nie będzie przyznany tylko jeśli jakość sprzedaży jest poniżej neutralnego. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

tez to mialem 🙂

"wada wykryta podczas użytkowania" - klient zakupil, zamontował i wykrył, że jednak coś innego jest uszkodzone 🙂

zgadza sie ? zgadza 🙂

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@la_nika 
Moim zdaniem te błędy często wynikają z braku zrozumienia, dla kupującego to, że kupiony towar nie działa zgodnie z jego sprzętem jest wadą wykrytą podczas używania i nie zastanawia się czy w związku z tym składa reklamację czy zwrot.

A moim zdaniem (i prawdopodobnie zdaniem wszystkich sądów w tym kraju) zgodnie z nomenklaturą przyjętą w obowiązujących aktach prawnych oraz zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego: Kupujący nie może "złożyć zwrotu". Może natomiast w określonych przypadkach złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Kupujący nie zastanawia się ? - bo Allegro wprowadza go w błąd. Pomimo wielokrotnego wskazania błędnego nazewnictwa określonych czynności - nadal jest ono stosowane przez Allegro (nawet przez osoby, które deklarują się jako "pomagające" Kupującym). Nie sposób więc przyjąć, że wprowadzanie w błąd ma charakter nieświadomy i nieumyślny.
Skazujecie nieświadomego Kupującego i jego reklamację na (dającą się przewidzieć z góry) porażkę, dając mu narzędzie do złożenia reklamacji z powodu: "wada wykryta podczas użytkowania" i nie wymagając od niego dołączenia (możliwie dokładnego) opisu tej wady. Od tego opisu może przecież zależeć wynik rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę. W przypadku złożenia reklamacji z powodu wady w sytuacji gdy nie jest dołączony jakikolwiek opis wady - reklamacja tej (niewskazanej/nieopisanej) wady będzie po prostu oddalana przez logicznie myślących Sprzedających. Trudno sobie wyobrazić sytuację przeciwną: Sprzedający uznaje reklamację w związku z istnieniem wady ... niewskazanej przez Kupującego.

zależy nam, żeby warunki zwrotu i reklamacji były czytelne
To zadbajcie, żeby warunki odstąpienia od umowy oraz obowiązku zwrotu (wynikającego z tego odstąpienia) - były czytelne

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@la_nika  Moim zdaniem Allegro nie usiłuje  pomóc kupujacemu, lecz wyręczyć go i zasugerować jaką odpowiedź powinien zaznaczyć. Kupujący nie ma możliwości samodzielnie opisać problemu, lecz musi zaznaczyć najbardziej jego zdaniem prawdopodobny tekst który mu podpowiada  Allegro.

Tak być nie powinno,  opcje do zaznaczenia mogą być, zgoda,  ale w przypadku reklamacji powinien kupujący napisać samodzielnie jakiś komentarz  a nie bezmyślnie klikać co mu Allegro sugeruje.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@br

... co sugeruje gotowe odpowiedzi, które da się posegregować i przeliczyć ... na jakość obsługi sprzedającego ?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@cookie000  Już uzupełniam....  faktycznie  niezbyt jasno napisałem.

Kupujący gdy chce zwrócić przedmiot  wchodzi w Moje Konto > Zakupione przedmioty i klika Zwrot.

A dalej prowadzi go Allegro, nie może zwrócić tak po prostu, lecz musi zaznaczyć powód zwrotu - są gotowe teksty z okienkiem do zaznaczenia.

Nie pamiętam  dokładnie wszystkich opcji ale jest na pewno:  

- bez podania przyczyny

- zakup przez pomyłkę

- niezgodność przedmiotu z opisem

- wada przedmiotu wykryta podczas użytkowania

Nie pamietam  dokładnie wszystkich opcji, może są jeszcze inne, a moze coś niedokładnie opisałem  ale żeby zwrócić przedmiot klient musi coś zaznaczyć, a nie ma mozliwości napisania  własnego wyjaśnienia, bo nie ma takiej opcji.

Wiec to nie jest nowomowa kupujacych lecz wynalazek  Allegro żeby "zprodutyzować" zwroty, żeby wszystko było w/g określonego schematu  a nie tak jak klient chciałby napisać, albo jak jest naprawdę.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@RED   Aha no i jeszcze dla RED

Kiedy już kupujący zaznaczy zwrot z powodu "wady przedmiotu wykrytej..."  no to nie ma już opcji żeby  zmienił zdanie i zaznaczył   "bez podania przyczyny"  Po prostu musi dalej brnąć w ten biurokratyczny bełkot  i  kontynuować procedurę, chociaż na pewno sam widzi że to jakaś paranoja.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@br. 

Właśnie widzę, że poprzednio zabrałem Ci kropkę ;]

Spoko, wszystko było jasne wcześniej, bo temat już jest wałkowany od miesięcy. A powody są takie:

cookie000_0-1635628132135.png

Teoretycznie dobre, bo pozwala coś wybrać (gdy kupujący jest mało słowny), ale w praktyce ile razy coś pasuje dokładnie pod opcje wyboru ? Okienko na własne słowa powinno być.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika tutaj mam wątpliwości

bo zależy nam, żeby warunki zwrotu i reklamacji były czytelne. Polityka zwrotów ma ułatwiać Waszą pracę, więc te uwagi są dla nas bardzo cenne.

praktycznie 90% moich wypowiedzi na forum dotyczy tego tematu - by relacje między stronami na allegro były maksymalnie czytelne

allegro niestety tylko komplikuje te relacje

w pierwszym wątku allegro utwierdzało kupującego w zasadności swoich roszczeń

a tak nie można robić

 

@cookie000 dzięki za zdjęcie

je tego nie widziałem bo będąc od 21 lat na allegro nigdy nie zwróciłem w ten sposób towaru

a kupuję dużo

 

co to jest "odstąpienie" ?????? od czego?

po jakiego diabła allegro nie napisało odstąpienie od umowy?

i dlaczego tego słowa odstąpienie nie widzi sprzedawca?

dlaczego @la_nika serwis komplikuje proste sprawy?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

a w zasadzie to po co są te wybory ? (pomyłka, nie pasuje mi, niezgodny z opisem itd). W mojej branży to wygląda tak ,że jak ktoś chce zwrócić to praktycznie nigdy nie zaznacza "odstąpienie od umowy" tylklo wymyśla, że mu nie pasuje, albo niezgodne z opisem itd. rozumiem, że nie ma to specjalnego znaczenia przy procedurze, ale ja się denerwuję, jak ktoś mi produkt, który sprzedaje od 10 lat zwraca z informacją "niezgdodne z opisem" a okazuje się, że zakupił nie to co chciał. niech zaznaczy odstępuje od umowy i będzie po sprawie. po co to tak komplikować ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@RED 

A teraz sobie porównałem: tutaj 

Pole komentarzowe było, ale zabrano je, dodając powodów.

Arkusze i statystyki wolą gotowe wybory.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@RED 
co to jest "odstąpienie" ?????? od czego?

Nie jest napisane "od czego" (np. od Umowy zakupu), a Kupujący wskazuje rzecz więc można przyjąć, że odstępuje tą rzecz.
Za słownikiem Języka Polskiego jest to: "zrzeczenie się czegoś na czyjąś korzyść".
Jak ktoś podaje powód "nie pasuje mi" to zrzeka się na korzyść kogoś komu być może będzie pasowało ?

Natomiast nie ulega wątpliwości, że podanie jako powód odesłania rzeczy, wskazywaną: "niezgodność z opisem" - jest REKLAMACJĄ (i ta opcja wyboru została wadliwie umieszczona w niewłaściwym miejscu).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów