anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusje i konsultacje na allegro to pełen odpał i jazda bez trzymanki

RED
#21 Demiurg#

Myślałem,  że allegro zmierza w dobrą stronę, w dyskusjach pojawiły się

interpretacje przepisów - myślałem będzie dobrze, a nawet lepiej

 

Niestety jest źle, gorzej, a nawet głupiej

 

Czasami zdarza się nam pomylić towar wysyłkach - ciężko pakuje się przesyłki na czas,

gdy już kurier czeka na przesyłki

 

Dyskusja:

Kupujący - odebrałem przesyłkę w paczkomacie, otrzymałem zły towar

My -proszę odesłać za darmo przesyłkę, doprowadzimy do zgodności z umową

i odeślemy na nasz koszt właściwy towar

tu jest link do darmowych zwrotów allegro

 

Kupujący - oddam towar tylko i wyłącznie towar kurierowi, gdy pojawi się z właściwym towarem

My - przestrzegamy polskich przepisów, regulaminu allegro i oferty i nie ma tam mowy o takiej konstrukcji

wymiany towaru

Kupujący - jakim jesteś złym sprzedawcą, łamiesz prawa człowieka

Kupujący prosi o pomoc allegro

i allegro przyznaje rację Kupującemu, domagając się od nas wysyłki towaru kurierem !!!

piszemy, że zaoferowaliśmy gratisową, szybką i wygodną dla konsumenta formę doprowadzenia

do zgodności towaru z umową

a allegro dalej swoje proszę wysłać towar kurierem

 

składamy skargę na moderatora, używając linku podawanego kiedyś tutaj przez @xyz96 

do przełożonych dlaczego stosowanie polskich przepisów to wg nich łamanie praw człowieka

i o co tu chodzi

 

po 2 dniach otrzymujemy odpowiedź, że wg nich jest wszystko okej

pytam się na jakiej podstawie prawnej domagają się wymiany wysyłki paczkomatowej na kurierską

w formie zaproponowanej przez kupującego

 

otrzymujemy odpowiedź. że takie przepisy ustanowił uokik

 

ręce po prostu opadają, dla mnie pełen odlot, [edycja]

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

kostas11
#21 Demiurg#

@RED to jest reklamacja ?

Art. 43d.

1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
 
2.
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
3.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
4.
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
 
5.
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
 
6.
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
 
7.
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@kostas11 kompletnie nie wiem co to jest reklamacja czy wymiana czy inne ustrojstwo

wiem natomiast, że wysyłki nazywane allegro, które oferujemy udostępniają konsumentowi darmowy zwrot i za to my płacimy inpostowi by konsument miał to za za darmo

oferujemy także bezpłatne wysyłki towaru do konsumenta by cały proces konsument miał za darmo

ustawę, którą cytujesz  znam i nie ma tam mowy o jakiś kurierach i warunkowych wymianach

ale jak prawo stanowi uokik to może coś pominąłem 🙂

 

 

 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@RED poproś o udostępnienie przepisu "ustanowionego przez UOKiK". I dopisz w zgłoszeniu do Allegro, że jeśli w ciągu 2 dni nie dostaniesz tej, jakże ciekawej podstawy prawnej, to napiszesz sam do UOKiK, że Allegro powołuje się na UOKiK, że konsument nie musi udostępnić sprzedawcy reklamowanego towaru zgodnie z art 43d par. 5 UoPK.

A w dyskusji odpisz, że ze względu na brak udostępnienia przedmiotu reklamacji zgodnie z art 43d par. 5 UoPK odrzucasz reklamację. I możesz ją ponownie rozpatrzyć po spełnieniu obowiązku jego udostępnienia przez konsumenta. W 99% przypadków działa to otrzeźwiająco na Kupujących twierdzących "ja nic nie muszę". 😛

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#


@RED tak nie ma mowy o wymianie ale o odbiorze, więc masz obowiązek odebrać reklamowany towar bo jest niezgodny z ofertą, i nadać ponownie do klienta 🙂

Po drugie to klienta usługa darmowy zwrot, jak go teraz wykorzysta a dostanie poprawny towar nie będzie mógł go odesłać w ramach odstąpienia za darmo ! po trzecie to jest usługa do odstąpienia 14 dni a że allegro wpakowało tam reklamacje to iny temat 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie uokik a ustawa a twoj kupujacy upiera sie przy punkcie 5 tego co ci podal kodtas11 bo zlozyl ci reklamacje na niezgodnosc towaru z umowa 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Ech raz w życiu miałam taka sytuację. Prezent dla dzieciaka na Boże Narodzenie. Przyszła czerwona wyścigówka zamiast niebieskiego dżipa. Zadzwoniłam. Miła Pani tylko spytała czy nie może zostać bo cena podobna, nie bo niestety syn był na etapie nienawidzę czerwonego. Następnego dnia był kurier z nowym autkiem i zabrał to poprzednie. Więc można i ludzie od lat tak robią. 

Zwrot jest zwrot, reklamacja jest reklamacja. Oficjalnie darmowy zwrot jest do zwrotów nie do wymian. Fakt, że się tak często robi, żeby oszczędzić obu stronom kłopotów ale tak naprawdę nikt klienta do tego zmusić nie może. Bo niby dlaczego on ma rezygnować z możliwości przysługującego mu zwrotu przez pomyłkę sprzedającego? Jak mu się nie spodoba to co będzie płacił za odesłanie bo straci przysługujący mu darmowy zwrot? 

Rozumiem Twoje rozgoryczenie, bo większość ludzi po prostu by odesłała i nie robiła kłopotów, a tu się trafia uparty. Ale to był Twój błąd i Ty powinieneś to załatwić tak, żeby był zadowolony. Nie on się pomylił. Chyba nie ma tu sprzedawcy któremu zdarzyło się nie pomylić. Takie życie. Robi się co się da żeby klient odszedł zadowolony i tyle....

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

jak był darmowy zwrot a u nas magazyn pomylił paczki to proponowałem zakup 2 szt wtedy od razu wysyłka tego samego dnia, a tamtą 1 szt zgłosić zwrot i odesłać przechodziło praktycznie zawsze bo argument był czasowy a nie czekali aż wróci i się wyśle

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Wracam po kilkudniowym banie od allegro na tym forum

nie można pisać niestety w żartach o pracownikach allegro bo nie rozumieją dowcipu

generalnie jest źle i jeszcze gorzej

 

Kończąc temat:

wg allegro - finalnie mogą pisać bzdury w odpowiedziach i nie nie muszą podawać

interpretacji prawnych

@medalik_2009 allegro odpisało mi w wiadomości, że nie będzie już odpisywać na wiadomości w tym temacie - tak wygląda obsługa serwisu

nikt do błędu się przecież tam nie przyzna

 

Sprawa jest poważniejsza, gdyż czego nie zdążyłem napisać byliśmy także atakowani

i szykanowani w dyskusji ze względu na narodowość i pochodzenie

Łamanie praw człowieka zarzucił nam Ukrainiec, po naszym stwierdzeniu, że przestrzegamy polskich przepisów, zwracając się do nas specjalnie pogardliwie, w formie nie używanej w

naszym kraju

 

Allegro tutaj stwierdziło, że nie widzi nic zdrożnego w takiej formie - bo przecież możemy być tak obrażani

 

Sprawę załatwiliśmy po Polsku, zaprosiliśmy go do naszej firmy (okazało się, że też kupował ze Szczecina), wymieniliśmy towar - tutaj nagle okazało się, że Kupujący umie się zachować

i zna doskonale normy kulturowe obowiązujące w naszym kraju.

Porozmawialiśmy i podaliśmy sobie ręce - tak to się robi w Polsce. Internet jednak niszczy relacje miedzy ludzkie - spotkania twarzą w twarz to zupełnie inna forma komunikacji.

Okazuje się, że towar który miał pierwotnie iść do w/w Ukraińca, przywłaszczył sobie jego rodak, który nagle przestał odpowiadać na maile i nie odbiera telefonu. Jest głuchy na sugestie, że towar jaki otrzymał miał trafić do innego przedstawiciela z jego kraju.

 

 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

@RED temu rezygnuję z Allegro, już nie wiem gdzie prawo gdzie regulamin

 

Dużo sprzedaje lokalnie na innym portalu, z reguły  odbiory osobiste, zawsze z Kupującym sobie pożartuje, pogadam itp

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Kontaktu osobistego nic nie zastąpi - tu masz rację

oznacz moderatorów