anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

InPost - opłaty dodatkowe. Dopłata za weryfikację przesyłki przy zmianie gabarytu.

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

InPost obciąża sprzedających bezpodstawnymi opłatami za zmianę gabarytu, które po cichu doliczane są do rachunku Allegro (mamy pojedyncze produkty o wymiarach B5 i grubości z opakowaniem 2cm, które z gab A zmieniane są na B za 4,09zł). Allegro widząc ewidentnie, że to sprzedający jest pokrzywdzony samodzielnie nie zwraca kwoty na rachunek i składa tylko w imieniu sprzedającego reklamację, którą InPost odrzuca z automatu dla wszystkich paczek bez szczegółowego wyjaśnienia („W wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego ustalono, iż dopłaty naliczone za zmianę gabarytu zostały pobrane prawidłowo”). Jak się dowiedzieliśmy jedyne co może zrobić Allegro (pomimo dostępu do kart zamówień) to odwołanie od reklamacji…

Sprawdźcie dokładnie swój rachunek, najcześciej te absurdalne dopłaty pojawiają się w sporych odstępach czasu, nawet po kilka jednego dnia i bez żadnego ładu i składu (przesyłki z różnego okresu).

oznacz moderatorów
71 ODPOWIEDZI 71

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Wyd_Eurograf poinformuj Allegro, że nie prosiłeś ich o składanie reklamacji do Inpostu, bo Cię z tą firmą nie łączy żadna umowa. Korzystasz z usługi "Allegro Paczkomaty Inpost" za pośrednictwem Allegro.

Wszelkie podstawy są tu: Załącznik nr 16 - Regulamin Allegro - Allegro.pl

W skrócie reklamację składasz za pośrednictwem tego linku:  https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda  (zgodnie z art 6.3)

Napisz, że składasz reklamację opłat do usługi dostawy "Allegro Paczkomaty Inpost" na podstawie art. 6.1 Załącznika nr 16 Regulaminu Allegro. Zażądaj protokołu przeważenia/przemierzenia paczek lub innego twardego dowodu na niewłaściwy wymiar. Oświadczenia przewoźnika, partnera biznesowego Allegro, to żaden dowód.

Jak będą twierdzić, że musisz składać reklamację do Inpostu, nie do nich, to są w tym załączniku jeszcze 2 przydatne zapisy, do obalenia ich bajdurzeń:

Art 2.1
Spółka w ramach Serwisu świadczy Usługę Dostawy, w ramach której zleca Dostawcy świadczenie Usług, Usługi Zwrotu Towaru i Usług Dodatkowych w imieniu własnym i na rzecz Sprzedającego lub Kupującego. Zlecenie Usług, , Usługi Zwrotu Towaru i Usług Dodatkowych następuje po uprzednim wybraniu przez Sprzedającego albo Kupującego Dostawcy oraz określeniu Towarów, które mają zostać umieszczone w Przesyłce. Sprzedający korzystający z Funkcjonalności WzA może wybrać Dostawcę współpracującego ze Spółką lub Dostawcę, z którym Sprzedający zawarł odrębną umowę i którego wskazał dokonując konfiguracji Panelu.

Art 2.8
Usługi, Usługi Zwrotu Towaru i Usługi Dodatkowe realizowane są na podstawie umowy zawartej pomiędzy Spółką a danym Dostawcą, w ramach której Spółka, w zależności od rodzaju Przesyłki, jest nadawcą w rozumieniu Prawa pocztowego lub zleceniodawcą w rozumieniu art. 734 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 2019 poz. 1145,ze zm.) - z chwilą uzyskania przez Dostawcę od Spółki potwierdzenia, że dana Usługa wykonywana jest w ramach Usługi Dostawy, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Regulaminu Allegro oraz Regulaminów Dostawcy.

W tym regulaminie Spółka = Allegro

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Dziękuję za informację. Mam jeszcze 2 pytania:

1. Z doświadczenia wiem, że oni nie chcą się zajmować przesyłkami Allegro bez SMART w przypadku prośby o pośrednictwo w reklamacji do przewoźnika. Tym bardziej powołają się na to, w tym przypadku (część przesyłek Allegro jest opłacana przez sprzedawcę do przewoźnika jak InPost, część przez bezpośrednio przez Allegro jak PP). Udało Ci się tak zareklamować u nich paczkę bez SMART?

2. „ Korzystasz z usługi "Allegro Paczkomaty Inpost" za pośrednictwem Allegro.” - czy tutaj ma jakiś wpływ to czy zostały one nadane przez Menadżera Paczek (gdzie loguję się za pomocą konta Allegro) czy na stronie Allegro?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Wyd_Eurograf 

ad. 1

Nie chcą ale muszą. Dokładnie na podstawie art. 2.1 oraz art. 2.8 ich własnego regulaminu dostaw. Dodatkowo masz do podparcia się art. 1 z definicjami użytymi w załączniku. I pod pojęciem usług dostawy jakich to dotyczy masz wymienione:

Usługa - usługa świadczona przez Dostawcę na rzecz Spółki polegająca na przemieszczeniu Towaru pomiędzy Sprzedającym i Adresatem, zgodnie z Regulaminem, Regulaminami Dostawcy i przepisami Prawa Pocztowego lub Prawa przewozowego (w zależności od tego czy dana Usługa stanowi usługę pocztową (kurierską), czy usługę przewozową stosownie do obowiązującego prawa). Usługi prezentowane są przez Spółkę w ramach Serwisu pod nazwą: Allegro Kurier DPD, Allegro Kurier DPD pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup, Allegro Pocztex Kurier 48, Allegro Pocztex Kurier 48 pobranie, Allegro Kurier Pocztex, Allegro Kurier, Pocztex pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie Pocztex, Allegro Odbiór w Punkcie Pocztex pobranie, Allegro Automat Pocztex, Allegro Punkty Poczta Żabka, Allegro Punkty Poczta pobranie, Allegro Przesyłka Polecona, Allegro Kurier UPS, Allegro Kurier UPS pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie UPS, Allegro Paczkomaty InPost, Kurier DPD (odbiór zwrotu z adresu), Allegro Kurier DPD Austria, Allegro Kurier DPD Belgia, Allegro Kurier DPD Bułgaria, Allegro Kurier DPD Chorwacja, Allegro Kurier DPD Czechy, Allegro Kurier DPD Dania, Allegro Kurier DPD Estonia, Allegro Kurier DPD Finlandia, Allegro Kurier DPD Francja, Allegro Kurier DPD Grecja, Allegro Kurier DPD Hiszpania, Allegro Kurier DPD Holandia, Allegro Kurier DPD Irlandia, Allegro Kurier DPD Litwa, Allegro Kurier DPD Łotwa, Allegro Kurier DPD Luksemburg, Allegro Kurier DPD Niemcy, Allegro Kurier DPD Portugalia, Allegro Kurier DPD Rumunia, Allegro Kurier DPD Słowacja, Allegro Kurier DPD Słowenia, Allegro Kurier DPD Szwecja, Allegro Kurier DPD Węgry, Allegro Kurier DPD Włochy, Allegro Kurier DHL, Allegro Kurier DHL pobranie, Allegro Kurier DHL Austria, Allegro Kurier DHL Belgia, Allegro Kurier DHL Bułgaria, Allegro Kurier DHL Chorwacja, Allegro Kurier DHL Czechy, Allegro Kurier DHL Dania, Allegro Kurier DHL Estonia, Allegro Kurier DHL Finlandia, Allegro Kurier DHL Francja, Allegro Kurier DHL Grecja, Allegro Kurier DHL Hiszpania, Allegro Kurier DHL Holandia, Allegro Kurier DHL Irlandia, Allegro Kurier DHL Litwa, Allegro Kurier DHL Łotwa, Allegro Kurier DHL Luksemburg, Allegro Kurier DHL Niemcy, Allegro Kurier DHL Portugalia, Allegro Kurier DHL Rumunia, Allegro Kurier DHL Słowacja, Allegro Kurier DHL Słowenia, Allegro Kurier DHL Szwecja, Allegro Kurier DHL Węgry, Allegro Kurier DHL Włochy, Allegro Wysyłka z Polski do Czech - Odbiór w Punkcie Packeta; Allegro Wysyłka z Polski do Czech - Automaty Paczkowe Packeta;

Nie ma ograniczeń na smarta i bez smarta.

2 razy się nasza firma powoływała na te zapisy i 2 razy Allegro uznało reklamację. Jedna bezpośrednio do nich złożona, przegapili termin 30 dni na odpowiedź. Drugi przypadek, jak odesłaliśmy do nich Kupującego z reklamacją szkody stwierdzonej po odbiorze paczki, to od ręki wypłacili mu kasę z POK-u, informując, że nas nie obciążają a sami zajmą się reklamacją szkody w Inpoście.

Ad. 2

Nie ma. Sami korzystamy w ten sposób. Największe znaczenie ma ten regulamin dostaw (załącznik nr 16) oraz fakt, że nie masz umowy wiążącej Cię z przewoźnikiem. Korzystasz z dostaw udostępnionych przez Allegro.

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Dzięki jeszcze raz. Właśnie już wcześniej zauważyliśmy, że Allegro zdarza się rozpatrywać część reklamacji od ręki z pominięciem InPost, a część nie, pomimo, że sytuacje były niemal identyczne. Generalnie ciekawe jak wygląda sytuacja z Pocztą, bo tam chyba tak czy siak trzeba mieć jakąś umowę na przesyłki Allegro aby nadawać z e-nadawcą (ale z drugiej strony płatność jest tylko przez Allegro).

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Wyd_Eurograf mieliśmy umowę z pocztą. Jednak przeszliśmy na nadawanie Pocztexa poprzez WzA, bez dodawania umowy własnej. Można znieść ograniczenia WzA, w zamian za zrzucenie części odpowiedzialności na Allegro. 😎

oznacz moderatorów

socha_pasieka
#10 Popularyzator#

To jest bardzo częsta praktyka tej firmy - doliczanie dodatkowych opłat do przesyłek. Ja osobiście zrobiłem arkusz w którym widzę wszystkie dodatkowe opłaty. 
Przed Świętami byłem też świadkiem jak kurier przy paczkomacie ubijał przesyłkę C w skrzynkę B bo brakowało miejsca. Po dłuższej chwili udało się upchać paczkę, a nadawca pewnie dostał doliczenie za błędny gabaryt paczki.

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Co gorsze działa to też w drugą stronę - włożenie przesyłki A do skrytki B. W naszym przypadku mieliśmy paczki dużo poniżej maksymalnych wymiarów gab. A a @InPost i Allegro odmówili zwrotu nadpłat.

oznacz moderatorów

tekarbydgoszcz
#2 Obserwator#

Mi między 12-14 maja br. Inpost dołożył 7 opłat za weryfikację przesyłki po 4,09 każda= 28,63. Wszystkie opłaty pojawiły się u mnie w godzinach wieczornych i nocnych. W kwietniu dostałem 1 taką dopłatę. i machnąłem ręką na to), ale razem to już 32,72. A takich poszkodowanych sprzedawców  jest na pewno więcej.  Dwa lata temu UOKIK nałożył karę na Inpost za stosowanie takich dopłat. Ja złoże skargę do UOKiK i proszę żeby każdy kto dostał taką dopłatę z Inpostu za przesyłki allegro też złożył skargę. 
Razem coś zdziałamy, samodzielnie to tylko pojedyncze osoby mają uznane reklamacje, a reszta płaci.

Z powyższych postów jasno wynika, że Allegro i Inpost tak szanują sprzedawców, że grzecznie dolicza się dodatkowe opłaty, żeby zedrzeć z nas więcej.

oznacz moderatorów

matikox9
#8 Zapaleniec#

matikox9_0-1694649619262.png

Uczciwa cena za zmiane gabarytu?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@matikox9 Zgodnie z cennikiem usług opłata dotyczy przesyłki ponadgabarytowej przekraczającej wymiar ponad 50x50x80 cm lub wagę powyżej 30 kg
 Tutaj Ola opisywała, w jaki sposób możesz to zrobić. 

Wiktoria
Moderatorka


_____________
Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
oznacz moderatorów

matikox9
#8 Zapaleniec#

Kontaktowałem się w tej sprawie z infolinią InPost i powiedzieli mi że nic nie wiedzą że takowa opłata została naliczona. Nachodzi teraz pytanie czy to jest po prostu oszustwo skoro InPost nic o tym nie wie a w rachunkach Allegro widnieje napis "dodatkowe opłaty InPost". Sprawdziłem inne dyskusję i widzę że nie tylko ja mam taki problem i że praktycznie każdemu jest anulowana ta opłata jeżeli się odwoła. Wygląda to tak jakby ktoś chciał nałożyć takową opłatę i liczyć na to że nikt się nie zorientuję że właśnie stracił prawie 300 zł. Pytanie teraz po kogo stronie leży wina czy to jest wina InPost czy Allegro.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@matikox9 w takiej sytuacji złóż proszę reklamację na tę dopłatę zgodnie z instrukcją od Oli. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@matikox9 zanim dasz się pracownikom Allegro wmanewrować w składanie reklamacji do przewoźnika, napisz proszę czy wysyłasz na umowie własnej z przewoźnikiem, bo jeśli nie zawierałeś umowy z Inpost, to naliczone opłaty reklamujesz do Allegro, Ty nie jesteś stroną umowy dla Inpostu.

 

Załącznik nr 16 Regulaminu Allegro - https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16

Art. 2.8
Usługi, Usługi Zwrotu Towaru i Usługi Dodatkowe realizowane są na podstawie umowy zawartej pomiędzy Spółką (czyli Allegro) a danym Dostawcą, w ramach której Spółka (czyli Allegro), w zależności od rodzaju Przesyłki, jest nadawcą w rozumieniu Prawa pocztowego lub zleceniodawcą w rozumieniu art. 734 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 2019 poz. 1145,ze zm.) - z chwilą uzyskania przez Dostawcę od Spółki potwierdzenia, że dana Usługa wykonywana jest w ramach Usługi Dostawy, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Regulaminu Allegro oraz Regulaminów Dostawcy.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@matikox9 masz tam też podaną procedurę reklamacyjną:

Artykuł 6. Reklamacje Usługi Dostawy oraz Usług, Usługi Zwrotu Towaru i Usług Dodatkowych

1. Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie, wbrew postanowieniom Regulaminu. Sprzedający może złożyć również reklamację dotyczącą pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także reklamację z tytułu nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA lub nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usługi i Usługi Dodatkowej opłacanych przez Sprzedającego Spółce.

2. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA i nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego.

3. Reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA bądź naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych, mogą być składane listownie na adres Spółki lub drogą elektroniczną przy wykorzystaniu formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

#medialik_2009 Tylko Allegro i tak przekazuje reklamację InPost i to od nich zależy decyzja. Nie da się z nimi dojść do żadnego porozumienia.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Wyd_Eurograf jeśli składamy reklamację do Allegro, to Allegro ma wydać decyzję reklamacyjną. Nam raz odpisali w ten sposób - "przekazaliśmy reklamację do przewoźnika, który ją odrzucił". Poczekaliśmy do 31 dnia od złożenia reklamacji i napisaliśmy "z powodu braku odpowiedzi na reklamację w terminie do 30 dni, złożonej tego i tego dnia, na podstawie takiego to a takiego artykułu regulaminu ustawy dostawy uznajemy reklamację za uznaną".

2 dni trwały przepychanki, gdzie powtarzaliśmy swoje do znudzenia i w końcu korekta kwoty się pojawiła.

Podstawa - trzymać się regulaminu usług dostawy - składasz reklamację do Allegro. Rozliczenia między Allegro a przewoźnikiem Cię nie interesują.To Allegro ma wydać decyzję w sprawie reklamacji jaką rozpatruje.

To jest tak, jakby konsument złożył do Ciebie reklamację, bo np. przesyłka zaginęła, a Ty byś mu napisał, że odrzucasz jego reklamację, bo kurier Twoją odrzucił. Rzecznik Praw Konsumenta by zajadów ze śmiechu dostał. 🙂

oznacz moderatorów

TMarchaj
#9 Pomysłodawca#

@medalik_2009 

Czy z DPD też to działa jeśli wysyłam z allegro? Już mam dość tych magicznych 19zł i odrzuconych reklamacji ze strony DPD.

oznacz moderatorów

matikox9
#8 Zapaleniec#

Sprawa zgłoszona do UOKIK za nadmierne nakładani bezpodstawne opłat.

oznacz moderatorów

cudaazdrewna
#7 Wielbiciel#

Ja dostałem w ciągu 2 miesięcy doplate do 300paczek. To jest rozbój w biały dzień 

oznacz moderatorów

drobok
#10 Popularyzator#

Od tego jest uokik

oznacz moderatorów