anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak to jest z określaniem wartości zwracanego towaru

FOLIATEC
#8 Zapaleniec#

Kupujący zwrócił niekompletny i zniszczony przedmiot. Zgodnie z prawem obniżyłem wartość a środki przekazałem za pośrednictwem Allegro Finanse klientowi. Teraz Allegro grozi mi zamknięciem konta i obciążeniem mnie za pozostałą część kwoty!?!?!? Jak to jest? To mogę obniżyć czy nie??? To w końcu kto określa wartość zwróconego towaru: 1) Kupujący, 2) Allegro. Wiem już, że nie Sprzedawca, więc kto???

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

kostas11
#21 Demiurg#

@FOLIATEC pewnie że możesz reguluje to UK więc poproś w dyskusji konsultanta o kontakt do przełożonego 😉

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie
poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami
art. 12 ust. 1 pkt 9

________
Κώστας
oznacz moderatorów

FOLIATEC
#8 Zapaleniec#

Ja to wszystko wiem. Tylko dlaczego oni (Allegro) eskalują problem, którego zdawało się, że już nie ma! Dostałem już drugiego maila, że jak nie oddam reszty kasy to cyt.: wprowadzimy na Twoje konto ograniczenia, a wypłaconą kwotę doliczymy do Twojego rozliczenia z Allegro na podstawie Załącznika nr 9 regulaminu Allegro, cz. IV pkt 9. To jakiś absurd. Gdybym wiedział, że tak to się skończy to zapłaciłbym klientowi nie 100 a 120% wartości!!!

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@FOLIATEC Gdybym wiedział, że tak to się skończy to zapłaciłbym klientowi nie 100 a 120% wartości!!!

I co potem tacy się rozmnażają i jak dojdziesz do 30 % takich zwrotów zamkniesz firmę 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@FOLIATEC Wyjaśnię to z odpowiednim zespołem. Wrócę tutaj z odpowiedzią. 

Wiktoria
Moderatorka


_____________
Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@FOLIATEC Druga wypowiedź była odpowiedzią automatyczną, dlatego też mogłeś zostać wprowadzony w błąd. Oczywiście nie naliczymy Tobie kosztów Allegro Protect za to zamówienie. 

Wiktoria
Moderatorka


_____________
Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@w_kiwi no ok ale czemu wypłaciliście to kupującemu, uczycie tym samym że można zniszczyć, użyć a i tak dostanie się kasę jak nie od sprzedawcy z obawy przed negatywem to odda allegro ze swoich BRAWO WY 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

FOLIATEC
#8 Zapaleniec#

To samo powiedziałem konsultantce telefonicznej gdy dowiedziałem się, że ten mail to taki "żarcik". Allegro nawet Hitlerowi by zapłaciło byle by kupił znowu (i znów zniszczył). Pozdrawiam i dzięki za wsparcie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wasze wypłacanie rekompensat wygląda jak "loteria". trudno zrozumieć kto i jak przyznaje rekompensatę, może BOT?🤔

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 tu pewnie inny problem, bot + pracownik nie czytający dyskusji, przyznali rekompensatę kupującemu, obciążyli sprzedawcę, więc teraz jej nie zabiorą jedyne co mogą cofnąć obciążenie sprzedawcy 😄 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

FOLIATEC
#8 Zapaleniec#

Może więc warto coś z tym zrobić? W dwóch różnych miejscach grozicie mi konsekwencjami a później mówicie, że to tylko automatyczna odpowiedź. Życzę Wam (pracownikom Allegro) tylko takich "automatycznych odpowiedzi" na swojej drodze.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Ja już się "nie cykam" i tnę kwoty zwrotu. Towar zniszczony, nie nadający się do użytku, uszkodzony podczas zwrotu, zwracam kupującemu 1 zł - zgodnie z prawem. Towar używany, z wyraźnymi śladami używania, a kupujący zwraca "bez podania przyczyny" - zmniejszam kwotę zwrotu o ok. 50% (ale to indywidualnie ustalam). Również zgodnie z prawem i regulaminem Allegro. 

Kupujący zakłada dyskusje, ja piszę w niej wyjaśnienie, powołując się na obowiązujące prawo, pracownik Allegro przyznaje mi racje, po czym nakazuje kupującemu złożyć wniosek do AP, zwracają mu różnicę, a mnie obciążają, bo nie maja prawa.

Teraz pozostaje sprawa "beznadziejnych" rozpatrywań wszelkich wniosków i reklamacji. Sugeruję unikać terminów od piątku po południu do końca niedzieli. To jest "horror". Wtedy zasiadają jacyś praktykanci, stażyści itp., którzy usiłują się "wykazać". Podejmują decyzje niezgodne z prawem i regulaminem Allegro. 

Przykład: mnie np. w piątek w dyskusji pozbawili prawa do rozpatrzenia reklamacji w ustawowym terminie, kazali kupującemu złożyć wniosek do AP, w sobotę wypłacili mu kasę. A w tygodniu to jest normalnie - kupujący dostaje od Allegro info, że sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Poprawka: "a mnie obciążają, bo nie maja prawa. "- miało być: a mnie nie obciążają, bo nie maja prawa.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

@FOLIATEC możesz opisać co za przedmiot, jaka wartość, co z nim się stało i o ile obniżyłeś zwrot?

oznacz moderatorów