anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient zwrócił mi zasilacz twierdząc iż nie osiąga on właściwego napięcia. Zwarzywszy na fakt iż mam

elektrycznyred
#8 Zapaleniec#

Klient zwrócił mi zasilacz twierdząc iż nie osiąga on właściwego napięcia. Zwarzywszy na fakt iż mam w swojej grupie elektryków sprawdzili mi i okazało się że osiąga właściwe napięcie o czy niezwłocznie poinformowałam klienta robiąc mu zdjęcie z pomiaru. W odpowiedzi dostałam informację, skoro jest zasilacz sprawny to prosi o ponowną wysyłkę, i teraz pojawia się pytanie: kto ponosi koszt wysyłki? ( pierwsza wysyłka była ze Smartem). Z góry dziękuję za pomoc

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

mdrogeria
#21 Demiurg#

@elektrycznyred możesz sam wygooglować . Znalazłem taki oto zapis -

,,

Co do roszczeń z ustawy, to jej art. 8 mówi o bezpłatności uprawnień konsumenta. Sprzedawca nie może bowiem zażądać dodatkowej zapłaty. Chociaż nie jest to wyraźnie stwierdzone w stosunku do samego postępowania reklamacyjnego (którego celem jest ustalenie zasadności roszczeń) to należy również tutaj zastosować zasadę nieodpłatności. W tym przypadku zatem to sprzedawca powinien ponosić koszty przy reklamacji.

Sprzedawca nie może nałożyć na konsumenta obowiązku uiszczenia kosztów sporządzenia opinii rzeczoznawcy.

Ta zasada nieodpłatności nie będzie jednak obowiązywać w pełni, w przypadku zwrotu kosztów jakie poniósł konsument. Jeżeli jego reklamacja nie będzie uzasadniona sprzedawca nie będzie musiał zwrócić mu kosztów wysyłki, demontażu, czy ponownego zamontowania. Taki obowiązek istniałby jedynie w przypadku uznania reklamacji, o czym stanowi art. 8 ust. 2 tejże ustawy.

oznacz moderatorów

VKDistribution
#7 Wielbiciel#

Może potraktuj to jako zwrot, a gość niech kupi jeszcze raz z wysyłką smart?

oznacz moderatorów