anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient zwraca produkt inny produkt. Próba oszustwa.

greku
#9 Pomysłodawca#

To już kolejny przypadek. 

Za pierwszym razem odpuściłem bo istniał 0,01% szans że to producent popełnił błąd (inne oznaczenia). 

By się zabezpieczyć wprowadziłem plomby na każdym produkcie. Rozpakowuje zwroty przed kamerą. Z fabryki mogę wyciągną w razie co potwierdzenie czy to mój produkt czy nie. 

A mimo to jest kolejny "As". Kupuje produkt a odsyła używany (wyprodukowany 2 lata temu). A potem zakłada dyskusję.......nie dostałem środków po zwrocie. 

Bardzo liberalnie podchodzę do zwrotów/reklamacji. Staram się by klient był zadowolony i z produktu i obsługi. Ale "chamstwa i oszustwa nie zniese". 

Jak sobie z tym radzicie? 

Ktoś już kierował sprawę na policję/prokuraturę? Jaka jest praktyka? Polecacie jakieś kancelarie prawne od tego typu przypadków?

 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

Opisz to w dyskusji, zwrot- pomniejsz do minimum i już, a reklamację (jak takową składa) odrzuć. Oczywiście masz dowody i pewność że masz rację!

oznacz moderatorów

greku
#9 Pomysłodawca#

Jasne. Tylko co dalej? Nierozwiązana dyskusja z wpływem na punktację? "Nie polecam" .....allegro protect i "pobranie z mojego konta"?

Powiem szczerze że nie jest to powszechne ale się zdarza. A mi bardzie nie pasuje jak ktoś próbuje łamać prawo. Za bułkę czy źle nabite produkty w biedronce można mieć problem w postaci sprawy karnej .....a niektórzy klienci zrobili sobie z tego "sport" na allegro. Szukam kogoś komu się chciało 🙂 i zgłosił sprawę. Dałem klientowi szansę by wyszedł z twarzą na zasadzie "pomyłka" a w nagrodę ....dyskusja. Pojeździ sobie na sprawy do Warszawy to się zastanowi czy warto oszukiwać na 150zł.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@greku miałem identyko sytuację skończyło się że i tak [edycja] dostał rekompensatę z AP ale bez ściągnięcia z firmy i negatywa napisał oczywiście dyskusja nierozwiązana musiał pracownik allegro zamykać. 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Sorry, a Ty musisz kłaniać sie w pas i lizać kupującemu.......................   tu sobie wpisz co chcesz.

Odrobinkę dumy i godności, odpisz mu, że nie możesz uznac reklamacji ponieważ zwracany produkt nie był kupuwany u Ciebie. 

A jak wystawi negatyw, to napisz to samo w odpowiedzi, ze to próba oszustwa. Masz dowody, to się broń.

Nie dajmy sobie włazić na głowę. Masz ładne konto, nie płaszcz się.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 jak może pomniejszyć do minimum jak dostał nie ten towar co wysłał ??????

@greku w takim przypadku robisz decyzja odmowa z uzasadnieniem, z dyskusją czy negatywem się musisz liczyć 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale nie skalda reklamacji tylko odsyła więc co zrobić? Oczywiście że można napisać że czekam na zwrot towaru tego co został zakupiony, i teraz kupujący będzie się upierał ze taki dostał i....?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 i co z tego że się będzie upierał skoro zdjęcie tego co odesłał udowadnia że nie ma takiego modelu w asortymencie sprzedającego przerabiałem temat konsultant allegro przyznal mi rację i polecił odesłać właściwy zakup

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@LEW433 odstąpienie od umowy, jaka sama nazwa wskazuje polega na tym, że kupujący oddaje kupiony przedmiot a sprzedający oddaje pieniądze. Do oddania zakupionego przedmiotu nie doszło więc sprzedawca nie powinien zwracać nawet 1 gr.

oznacz moderatorów

greku
#9 Pomysłodawca#

nie zwrócę nawet 1gr do czasu otrzymania właściwego produktu 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jest w 100% za tym że należy zwracać to co się kupuje, jak chcesz zwrócić. I to napisałem, czytałem tu róże "cuda" więc nie chce dawać głowy ani ręki.🤗

oznacz moderatorów

greku
#9 Pomysłodawca#

właśnie tak jest teraz,

odmówiłem zwrotu i napisałem "proszę o właściwy produkt" 

kupujący założył dyskusje, to mu napisałem że skoro odstąpił od umowy to proszę odesłać produkt który mu wysłałem,

poinformowałem go że jeżeli to była pomyłka to ok ale jeżeli nie... to wyczerpuje to znamiona czynu zabronionego, i jeżeli nie zamknie dyskusji i wystawi mi "nie polecam" to przedmiot stanie się dowodem rzeczowym. 

takie zachowania kupujących są co najmniej "irytujące" 

zwłaszcza że ten odesłany produkt nie mógł być ode mnie, (daty produkcji, wersja etc)

Kupi sobie na ali czy nawet na allegro, poużywa... zepsuje mu się, odeśle na allegro i ma "wymieniony". Aż chce się napisać coś .....brzydkiego....

stosuje wersje pro konsumencką w obsłudze, licząc się na straty (zwroty, reklamacje etc.) ale nie zgodzę się na autoryzowany SCAM. 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

zobaczysz jak allegro do tego podejdzie

jak znam życie będą przepraszać kupującego

za niekomfortową sytuację i jeszcze mu kasę oddadzą za pok/ap

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RED nie jak znasz tylko oddadzą u mnie oddali i łaskawie nie obciążyli ale negatywa zostawili

oznacz moderatorów

greku
#9 Pomysłodawca#

Czyli jedyne rozwiązanie to iść na ostro i złożyć doniesienie o popełnieniu przestępstwa. Nie mam zamiaru dostać negatywa od człowieka który chce mnie ewidentnie oszukać. Skoro allegro toleruje takie działania to czy nie bierze w takim procederze udziału? Nie obciążyło to znaczy ze przyznało racje. Czyli pozwala oszustowi wpływać negatywnie sprzedawcy, który płaci prowizje?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@greku podejrzewam że jak wkleisz notatkę służbową z przyjęcia zawiadomienia z art 286 o oszustwie to się pożar w burdelu zacznie a jakby cię allegro z AP obciążyło to dojdzie artykuł kk o paserstwo 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@greku  napisał(a):

Czyli jedyne rozwiązanie to iść na ostro i złożyć doniesienie o popełnieniu przestępstwa. Nie mam zamiaru dostać negatywa od człowieka który chce mnie ewidentnie oszukać. Skoro allegro toleruje takie działania to czy nie bierze w takim procederze udziału? Nie obciążyło to znaczy ze przyznało racje. Czyli pozwala oszustowi wpływać negatywnie sprzedawcy, który płaci prowizje?


@greku doraźnie przy takim podejściu allegro to w tej sprawie w zasadzie możesz zrobić tylko to o czym wspominasz.

Dobrym rozwiązaniem może być też upublicznienie absurdalnych odpowiedzi portalu (wrzuty screenów) i zainteresowanie moderatorów, czasami to pomoże ale nie liczyłbym na wiele.

Warto też zgłaszać takie sprawy do UOKIK to w dalszej perspektywie może zmienić przepisy i co ważniejsze praktyk allegro (często zapisy regulaminu dawały by możliwości ingerencji i załatwienia sprawy przez allegro, kupujący niestety nie jest obligowany do składania wyjaśnień, każde jego słowo jest traktowane jako święte a sprzedawca nawet gdy dokumentuje i robi wszytko co wymagane przepisami to jego decyzje są podważane)

Przykładem mogą być przyzwane automatycznie po zgłoszeniu rekompensaty z allegro protect , bezprawne obarczanie kosztami wypłaty tych rekompensat. Bezkarność przy bezpodstawnym oznaczaniu dyskusji jako nierozstrzygniętej itd

oznacz moderatorów