anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konsultant Allegro odmawia ponownego złożenia reklamacji do DPD

miko365
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

Nr sprawy: 41706293. Składałem reklamację na opłaty dodatkowe DPD za pośrednictwem Allegro. Przewoźnik odrzucił, więc chciałem się odwołać ale konsultant odmówił twierdząc, że minęło 14 dni od decyzji. Prosiłem o ponowne złożenie reklamacji od nowa i również spotkałem się z odmową.

Nie miałbym pretensji gdyby nie fakt, że miałem identyczną sytuacją na swoim drugim koncie i inny konsultant normalnie przyjął sprawę do ponownego rozpatrzenia. Nie jest to pierwszy raz kiedy składałem reklamację DPD przez allegro nie dotrzymując terminu 14 dni i zawsze była ona przyjmowana ponownie bez zastrzeżeń.

Proszę o wyjaśnienie tej kuriozalnej sytuacji. Chce ponowić reklamację!

 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

az1rael
#21 Demiurg#

To nie jest kpa by od decyzji przysługiwało odwołanie spróbuj 2x przez innego konsultanta

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

W przypadku reklamacji usług pocztowych można się odwołać od decyzji odmownej.

Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi poczowej
§ 11. [Termin wniesienia odwołania w przypadku odmowy uznania reklamacji]
1. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części reklamujący może wnieść odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację.
2. W przypadku złożenia odwołania od rozstrzygnięcia w sprawie reklamacji po upływie wyznaczonego terminu pozostawia się je bez rozpoznania, o czym operator pocztowy niezwłocznie powiadamia reklamującego.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#12 Orędownik#

ja mam sytuacje gdy, musiałem czekać na zrzeczenie sie praw do przesyłki przez kupującego oczywiście tyle to trwało, że przewoźnik reklamacja moją odrzucił z powodu przekroczenia terminu.

Allegro oczywiście umywa ręcę w tej kwestii choć to powinni załatwić bo to nie moja wina, że kupujący musiał się zrzec się praw do przesyłki.. i jestem w plecy

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Trzeba było się odwołać i powołać na brak wymagania takiego dokumentu w rozporządzeniu.

 

A tu stosowny fragment na temat dokumentów, jakie przewoźnik może wymagać do rozpatrzenia reklamacji. Jest to sztywny katalog.

2. Do reklamacji wnoszonej w postaci innej niż za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć:
1) oryginał dokumentu potwierdzającego nadanie przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego albo oryginał pokwitowania nadania takiej przesyłki lub takiego przekazu, jeżeli taki dokument jest wydawany przez operatora pocztowego nadawcy - do wglądu;
2) oświadczenie nadawcy o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń - w przypadku, o którym mowa w art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, zwanej dalej "ustawą";
3) kopię protokołu sporządzonego przez operatora pocztowego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub stwierdzonych ubytkach jej zawartości - w przypadku przyjęcia tej przesyłki przez adresata - albo
4) oświadczenie o stwierdzonych ubytkach lub uszkodzeniach przesyłki rejestrowanej złożone przez przyjmującego tę przesyłkę bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki;
5) opakowanie uszkodzonej przesyłki, jeżeli operator pocztowy tego zażąda;
6) oświadczenie o stwierdzeniu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki pocztowej, z zachowaniem terminu, o którym mowa w art. 87 ust. 6 ustawy, wraz ze wskazaniem okoliczności bądź dowodów potwierdzających zaistnienie okoliczności warunkujących dochodzenie odszkodowania, o których mowa w art. 87 ust. 6 ustawy;
7) przytoczenie okoliczności potwierdzających nadanie lub doręczenie przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego oraz wskazanie dowodów potwierdzających ten fakt;
\8) dokumenty potwierdzające nienależyte wykonanie usługi doręczenia przesyłek pocztowych, o których mowa w art. 89 ustawy - do wglądu.

3.  Do reklamacji wniesionej za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć kopie dokumentów, o których mowa w ust. 2. Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, operator pocztowy może zażądać przekazania mu oryginałów tych dokumentów.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@miko365 Z tego, co widzę konsultantka przekazała Ci informację, że obsługą reklamacji logistycznych zajmuje się dedykowany zespół, z którym prowadziłeś korespondencję w zgłoszeniu 40275349. Przekazała również, że w przypadku konieczności należy napisać kolejne zgłoszenie właśnie w korespondencji nr 40275349, ponieważ ona nie może podważać przedstawionej decyzji.

 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

miko365
#8 Zapaleniec#

To jest tylko część wypowiedzi tej osoby.

oznacz moderatorów