Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący wystawił ocenę produktu (suplement diety) w obszarze "Zgodność z opisem" na 1 gwiazdkę choć jak oświadczył w komentarzu oceny nie miał w ogóle styczności z produktem, bo przesyłka zaginęła. Kupujący napisał: "Bardzo dobry kontakt ze sprzedającym,niestety paczka zaginęła i nie mogę jej odzyskać dlatego jedna gwiazdka za towar. Zamawiam jeszcze raz ,myślę,że wtedy ocena będzie wysoka". Allegro odmawia usunięcia oceny. Sytuacja ta nie jest wskazana w wykazie sytuacji, gdy allegro interweniuje (usuwa) oceny. Ale absurdalność sytuacji jest powalająca: allegro nie usuwa oceny, gdy Kupujący wskazuje NIEZGODNOŚĆ (1 gwiazdka) opisu produktu ze stanem rzeczywistym gdy jednocześnie oświadcza, że towaru nie miał w ręku, bo paczkę zgubił InPost. Zrobiłam już kopię korespondencji z konsultantem allegro i zgłaszam sprawę do UOKiK .
napisz klientowi wprost że jak ci dał 1 gwiazdkę to stracisz smarta i zapłaci za wysyłkę bo allegro ci zabierze za statystyki które obniżył
Witaj, @haniku.
Spółka nie usunie oceny, ponieważ jest ona prawidłowa i zgodna z Regulaminem Allegro (artykuły 11.1., 11.2. i 11.5.). Kupujący zamówił u Ciebie konkretny towar, a zamiast niego otrzymał informację, że towar gdzieś zaginął. Z całą pewnością nie takiego "towaru" się spodziewał kupując błonnik dla dzieci. Warto zaznaczyć, że w tej sytuacji wystawienie jakiejkolwiek innej oceny zgodności z opisem (w szczególności 5 gwiazdek - "dokładnie jak w opisie") oznaczałoby zafałszowanie systemu ocen i naraziłoby Kupującego na sankcje wynikające z art. 11.5. Regulaminu.
Pozdrawiam.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ dlaczego dopuszczacie komentowanie osób, które nie są wstanie zrozumieć treści zapytania?.
Czy rozumiesz, że ja jako Sprzedający odpowiadam za PRZESYŁKĘ (nie za towar, bo za ten odpowiadam do okresy rękojmi lub okresu reklamacji) do momentu jego NADANIA. Od momentu NADANIA za jej dostawę odpowiada przewoźnik. Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru czyli KUPUJĄCY. Kupujący nie miał suplementu w ręku i nie może ocenić jego zgodności z opisem, a dokonał oceny na 1 gwiazdkę.
@CommunityHelper1 brak podstawowej logiki w twoim wpisie. Jak nie zobaczył i nie dotknął towaru nie powinien móc wystawić żadnej oceny. Czy to1 czy 5 gwiazdek.
Jasne. Kupiłam sweter. Nie otrzymałam go, bo zaginął (choć w systemie InPost widniej jako dostarczony; zdarza się) więc ocenię go na 1 gwiazdkę i napiszę, że miał dziury i był używany choć nie nie widziałam go na oczy 😉 To jest logiczne? Nie wydaje ci się, że w takim razie ocena powinna zostać wystawiona w obszarze oceny Sprzedającego. Tylko jak ocenić negatywnie obsługę (która zresztą została oceniona na 5 gwiazdek skoro Kupujący nie podjął dalszej korespondencji ze mną, a tylko zapytał czy paczka wróciła do siedziby firmy, a w systemie widnieje jako dostarczona do odbiorcy. Logiczne?
@haniku tak jak napisali przedmówcy
kupujący, który nie otrzymał towaru - nie powinien mieć możliwości
oceny produktu z opisem
wszystkie wypowiedzi pracowników allegro tutaj to fikołki myślowe
lub wręcz ignorowanie własnych zasad i regulaminu serwisu
poza oczywistym stwierdzeniem:
jeśli konsument kupi przedmiot od przedsiębiorcy, wówczas to przedsiębiorca, czyli sprzedający odpowiada za niebezpieczeństwo uszkodzenia towaru (lub jego zaginięcia) aż do momentu, w którym kupujący odbierze przesyłkę
na komentarz tak wystawiony należało odpisać
Szkoda, że utracił Pan przesyłkę po jej odbiorze - ale to nie jest nasza wina
przecież logicznym jest, że można ocenić tylko produkt, który się otrzymało
Dziękuję za odpowiedź. Bo zaczęłam podejrzewać, że tracę rozum... co sugerowały odpowiedzi pozostały uczestników tej bogatej w komentarze konwersacji. Kupująca usunęła ocenę. Ja w ramach pomocy (i wyłącznie mojej dobrej woli) wyślę jej przesyłkę raz jeszcze. Złożyłam reklamację do InPost na widniejącą jako dostarczona, ale zgodnie z oświadczeniem Kupującej, zagubioną przesyłkę. I naprawdę kończę współprace z allegro. Po przeliczeniu kosztów okazało się prowizja, koszty podjazdów kurierów (koszty allegro) pokryją połowę kosztów dostawy z umowy z InPost, a nie będę miała więcej do czynienia z "konsultantami" allegro. Dziękuję i pozdrawiam.
@haniku złożyłeś reklamacje do przewoźnika? Zaproponowaleś kupującemu ponowna wysyłkę?
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru czyli KUPUJĄCY.
@haniku kto Ci takich bzdur naopowiadał ? Jako firma odpowiadasz za towar do momentu odbioru !!!
Za towar OCZYWIŚCIE (rękojmia, reklamacja). Ale za PRZESYŁKĘ które w systemie InPost ma status DOSTARCZONA to już chyba RACZEJ NIE?
@haniku czyli ocena zgodna z prawdą , klient zamówił konkretny towar , a otrzymał ...co ?
A znasz Regulaminem Przewoźnika i Prawo przewozowe? Reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru czyli KUPUJĄCY. W obszarze ZGODNOŚĆ z OPISEM nie może dokonać oceny NIEZGODNOŚĆ, bo produktu nie otrzymał. Może co najwyżej ocenić tak OBSŁUGĘ SPRZEDAŻY. Po po komentujesz zapytanie/zgłoszenie do moderatorów skoro nie masz pojęcia o zgłoszonej sytuacji?
@haniku masz konto firmowe czyli domniemam ,że jesteś przedsiębiorcą , a jako przedsiębiorca w stosunku do konsumenta odpowiadasz za przesyłkę do chwili jej doręczenia .
Zgodnie z oznaczeniem przesyłki została ona dostarczona do odbiorcy (podjęta z paczkomatu). Kupujący oświadczył, że jej nie otrzymał (nie było jej w skrytce). Ja mam składać reklamację na dostawę doręczonej przesyłki? . Nie sadzę. I nie o dostarczenie/niedostarczenie przesyłki rzecz idzie tylko o poświadczenie nieprawdy przez Kupującego. Ocenił produkt jako NIEZGODNY z opisem chociaż jak sam napisał w komentarzu do oceny NIE otrzymał go. Rozumiem, że gdy w ocenie zakupionego swetra napiszę że był brudny i podarty, ale go nie otrzymałam, bo przewoźnik go zgubił to ocena będzie zgodna z Regulaminem Allegro, czy też raczej będzie to poświadczenie nieprawdy co do stanu produktu którego nawet nie dostałam?
@haniku nie mam dla ciebie dobrych wiadomosci
Wedlug allegro kupujacy moze napisac w komentarzu wszystko o ile nie wyzywa cie od zlodziei lub oszustow lub nie obrzuca miesem w dowolnej kategorii. Prawdopodobnie dostaniesz taka odpowiedz wlasnie ze nie usuna bo ma prawo do subiektywnej opini ble ble ble. Nie oznacza to ze takiego lupujacego nie mozesz pozwac z kc w sadzie cywilnym na wniosek jak sie uprzesz. Sa wyroki gdzie kupujacy przegral tam juz nie ma wsparcia allegro i jest zderzenie z rzeczywistoscia dla obu stron bo w sadzie bedzie jak sad zasadzi. Jesli podajesz ze kupujacy ocenil przedmiot ktorego nie dostal a dostal bo ktos odebral paczke tzn ze ktos tu oszukuje. Twoja odpowiedzialnosc za towar jest do momentu potwierdzonego odbioru. Albo zawalil przewoznik albo kupujacy leci sobie w kulki podpadajac pod art 286 kk. Co do reklamacji masz racje ale ty mozesz spisac z kupujacym oswiadczenie ze on zrzeka sie na ciebie roszczenia z tytulu dochodzenia reklamacji przez siebie i skladac sam reklamacje lub skladasz i dostajesz odmowe od przewoznika ze skladac moze tylko odbiorca i masz tylek kryty z podstawa prawna. Ty nie licz na to ze konsultant allegro w sporze zna przepisy albo ze kupujacy zna przepisy bo jakbys sobie poczytal nadinterpretacje jednych lub drugich to bys osiwial albo pekl ze smiechu. Ty jako firma masz znac przepisy a wedlug allegro dodatkowo
Zawsze wiedziec gdzie jest paczka
Zawsze zbierac ochrzan za to ze czas przewidywany to nie czas realny doreczenia
Zawsze zbierac na twarz obelgi i plucie kupujacego mowiac dziekuje ladna dzis pogoda
Zawsze zwracac kase i rozpatrywac reklamacje i roszczenia kupujacego na jego korzysc
I cieszyc sie z negatywow
Bardzo dziękuję za obszerna odpowiedź i poświęcony czas 🙂 Wczoraj doszłam do jednego wniosku: kończę współpracę z allegro.pl. Po przeliczeniu kosztów okazało się, że przerzucenie ich na dopłatę do kosztów wysyłki z Umową InPost wychodzę na taki sam zys, ale za to bez zbędnego tracenia czasu na kontakty z konsultantami allegro.pl. Każdy absurd ma swoje granice, wczoraj doszłam właśnie do tej granicy: nie dostałam produktu więc napiszę że jest niezgodny z opisem . Super. Pozdrawiam.
@haniku jeśli konsument kupi przedmiot od przedsiębiorcy, wówczas to przedsiębiorca, czyli sprzedający odpowiada za niebezpieczeństwo uszkodzenia towaru (lub jego zaginięcia) aż do momentu, w którym kupujący odbierze przesyłkę, więc w opisywanej sytuacji to Ty jako sprzedająca powinnaś wyjaśnić co się wydarzyło z przesyłką.
Jeśli chodzi o komentarz, to nie widzę go na Twoim koncie, więc domyślam się, że udało Ci się porozumieć z kupującą.
Odpowiedź na zgłoszoną reklamację dotyczącą odpowiedzi Doradcy otrzymasz e-mailowo w sprawie nr 36368354.
Na naszym forum każdy (o ile nie łamie Regulaminu Społeczności) może się wypowiedzieć, a otrzymane w tym wątku odpowiedzi są poprawne.