Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem używane buty dziecięce Kupującemu. Kupujący stwierdził, że są używane i zakwestionował ich stan, mimo iż zdjęcia i opis były dokładne. Nie wprowadzałem w błąd, że są nowe, ale po jednokrotnym użyciu. Dodatkowo buty pochodziły sprzed 3 lat, trudno oczekiwać, by wyściółka była śnieżno biała, ale Kupujący był uparty. Mnożył kolejne powody do zwrotu - nie spodobał mu się szew na bucie.
Zawnioskował o zwrot. Nie miałem żadnych przesłanek do akceptacji - nie jestem przedsiębiorcą, opis i zdjęcia były dokładne. Odmówiłem. Kupujący złożył wniosek z Allegro Protect. Otrzymał zwrot za buty, zwrot za przesyłkę oraz nie odesłał produktu. Same buty warte są ok. 200 zł, sprzedałem je za 90 zł + 8.99.
Straciłem więc jakieś 299 złotych.
Rozumiem politykę Allegro względem Kupujących, ale to jest wbrew prawu. Zapłaciłem za swoje buty, których Kupujący teraz używa. Absurd.
Proszę o pomoc, Allegro jest niezwykle trudne w obsłudze przez Sprzedającego.
Dodam, że mam konto jakieś 20 lat, nigdy nic podobne mnie nie spotkało.
@Sir_Psycho Zapędziłeś się w kozi róg. Jednak wydaje mi się, że wszystko jest zgodnie z prawem.
Odmówiłeś zwrotu - nie zachodzi potrzeba odesłania przedmiotu, bo nie odstąpił od umowy.
Allegro oddało mu pieniądze w ramach swojego programu, więc prawnie ustanowione zasady zwrotu tutaj nie mają uzasadnienia.
tylko, że allegro nie oddało kupującemu swoich pieniędzy, tylko zwrotem obciążyło sprzedawcę. Finalnie sprzedajacy został bez towaru i bez pieniędzy. Jak dla mnie to coś tutaj nie gra.
Co to za dziwna matematyka?
Zwrotu miałeś prawo odmówić ale to jest reklamacja na niezgodność z opisem i należało wcześniej tu popytać a byśmy Ci napisali jak to należy zrobić, teraz co? Allegro obciążyło Cię kosztami rekompensaty?
to wynika z tego, że nie można kwestionowac zakupu
i trzeba przyjmowac kazdy zwrot
bo allegro odda kase z programu a można i przy tym zachowac i produkt
Genialne to jest
lecę na" zakupy" 🙂
oczywiście żart ale nie powinno tak być ..
Dokładnie tak jak piszesz. Allegro obciążyło mnie zwrotem (łącznie z kosztem wysyłki, co jest dziwne), a produkt został u Kupującego. Do tego konto zablokowane, kasy nie ma, produktu nie ma. Czy to jest legalne? Jak można otrzymać rekompensatę na podstawie zwykłego "ale mnie się nie podoba". Przecież nie jestem przedsiębiorcą, nie muszę przyjmować zwrotu - to jak to prawo działa? Nie przyjmuję zwrotu, to ci ukradniemy hajs z konta i nie oddamy produktu?
nakaż zwrotu butów od kupujacego
zgłoś to na Policje
@Sir_Psycho podstawowa zasada dla każdego sprzedawcy prywatnego przy tej chorej polityce portalu - zawsze wpisywać w każdej swojej ofercie "Wyłączam rękojmię na podstawie art. 558 §1 k.c.".
Niech allegro pamięta że sprzedawca incydendalny często bywa również klientem "KUPUJĄCYM" na ich portalu. Ja bym zlikwidował konto i dziekuję za współpracę. Bez all też można żyć.
Ja aktualnie mam jakieś drobiazgi ale na all ich nie sprzedaje. Wystawiłem na innym portalu bo na allegro "dzieją się cuda". Kupują i nie płacą, kupują i straszą telefonicznie negatywem, po zakupie chcą dodatkowych rabatów. Szkoda gadać... ja nie stracę oni nie zarobią... taka polityka.
Tak, to jest koszt, którego Allegro nie bierze pod uwagę. Bo ja sporadycznie sprzedaję. Przez całą allegro karierę sprzedałem rzeczy na łączną kwotę 1300, głównie rzeczy które głupio wyrzucić, wiem bo niedawno wypłacałem. A ile kupiłem? Przez te 20 lat? Grzejniki do domu, rozrywka, artykuły malarskie. Dziwi mnie to, jestem super rozgoryczony, na szczęście na biednego nie trafiło, za to mam ogromne poczucie sprawiedliwości i nie wiem jakie prawo dopuszcza sytuację, w której siłą zmuszono mnie do zapłaty (o tym wkrótce, bo to jest kolejny myk, który powoduje, że nie wytrzymam), nie mam towaru, konto zablokowane, wtf?
Bardzo mnie korci, żeby poświęcić trochę więcej czasu i w imię wolności pójść z tym do UOKIKu, nawet gdybym miał prawników wynajmować. Nie chodzi o 90 złotych, czy 300. Chodzi o zasady.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Może któras z Pań zechce sie wypowiedziec w tej sprawie. Chętnie bysmy posłuchali, bo jakos trudno sie zgodzic z polityką, że jak Kalemu ukraść krowę to źle, ale jak Kali ukradnie to ok.
to nic nie da, allegro niestety działa często niezgodnie z obowiązującymi przepisami, mało tego, ich regulamin często stawiany jest ponad obowiazującym w tym kraju prawem. Jeśli trafi się na kłótliwego klienta, to serwis żeby go udobruchać, zrobi wszystko i przyklaśnie mu pomimo, że nie będzie musiał. Oczywiście za wszystko zapłaci sprzedawca, bo taka jest polityka tego serwisu. Prawa ma tylko kupujący, sprzedawca nie ma nic. Przykre to, ale prawdziwe. W przypadku zwrotów z allegro protekt skandaliczne jest to, że serwis zupełnie umywa ręce co do kwestii zwrotu zakupionego przedmiotu przez kupującego. Wielokrotnie poruszano na tym forum te kwestie.
I wtedy możesz wysłać (po wyłączeniu rękojmi) kota w worku?🤔
a jeśli to faktycznie był zwrot, którego przyjęcia sprzedawca mógł odmówić, to ciekawe na jakiej podstawie prawnej obciązono go kosztem allegro protect. Zaczyna się robić nam wolna amerykanka i od widzi mi się pracownika allegro będzie zależało, czy obciążymy konto sprzedawcy, czy nie. Nie tak to powinno wyglądać. Może portal powinien w swojej reklamie TV wspomnieć o tym, że to sprzedawca pokrywa koszty tej ochrony ? Bo o tym chyba nic nie było w telewizji 🙂
reklama w tv , tylko napędza tych kupujących, którzy chcą kupić ale nie zapłacić
@mikeza serwis do tej pory nie podał podstaw prawnych obciążania sprzedawców kosztami ich wypłat z tych śmiesznych programów zwrotów
@AlleMakijaz nie może zgłosić kupującego na policję, bo nie ma podstawy prawnej - kupujący nie odstąpił od umowy i jest dalej właścicielem towaru
@Sir_Psycho jesteś konsumentem, zgłoś do uokik nielegalne praktyki serwisu allegro,
ostatnio za takie działania został pogoniony Ol x
pisz o bezpodstawnych kosztach, nieinformowaniu o dodatkowych opłatach, zwrotach pieniędzy innym konsumentom bez twojej wiedzy, ukrywaniu informacji, łamaniu ustaw konsumenckich, blokowaniu kont i itp
można by tu pisać tomy o podobnych akcjach
wszystko na tym forum
@Sir_Psycho, nie odpowiedziałeś kupującemu w Dyskusji w terminie 24 godzin, dlatego zaakceptowaliśmy wniosek o rekompensatę.
Możesz skontaktować się z kupującym w sprawie odesłania towaru.
a czy może Pani napisać dla naszej wiedzy, gdzie należy odpisać w ciągu 24 h ?
@AlleMakijaz kurde chyba w dyskusji 🤔