anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kurier zawiódł, klient ma pretensje do mnie

kraft_lublin
#9 Pomysłodawca#

Witam. 

Czy mieliście kiedyś taki problem i jak sobie z nim radzicie?
Klientka zamówiła u mnie towar i jako dostawę wybrała kuriera UPS na adres (prywatne mieszkanie). Kurier natomiast dostarczył paczkę do znajdującego się ulicę dalej punktu Access Point. Nie wiem dlaczego tak się stało, kupująca twierdzi, że czekała na paczkę w domu i żadnego kontaktu ze strony kuriera nie było. Trafiłem na typowo roszczeniową osobę, która za wszelką cenę nie chce przejść do tego punktu po paczkę i oczekuje teraz ode mnie zwrotu pieniędzy "bo ona zamówiła na adres i nie dostała" 🙂 ok, rozumiem, ale chyba nie ja powinienem być tu obiektem jej żalów i frustracji? Nie mam nawet żadnego potwierdzenia czy może jednak była tam i odebrała a twierdzi, że nie odebrała. I jak to właściwie wygląda w zakresie obowiązków? Paczkę zaadresowałem prawidłowo, a to, że kurier dostarczył ją gdzieś indziej to już nie moja sprawa? Oczywiście nie odmawiam zwrotu pieniędzy ale proszę tę Panią, żeby paczkę po prostu odebrała z punktu i ją do mnie odesłała. Ale jest to dla niej problemem typowo honorowym 🙂 
Mieliście takich klientów? Co robicie, olewacie czy stajecie na głowie, żeby klient był zadowolony? 😉

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kraft_lublin po mojemy zwróć kasę jak sobie życzy i nie dyskutuj niepotrzebnie , widzę ,że jeszcze wiele przed Tobą , w końcu się uodpornisz .

oznacz moderatorów

kraft_lublin
#9 Pomysłodawca#

chcę zwrócić kasę  i mieć ją z głowy, ale chcę też odzyskać towar, który z mojej strony został prawidłowo nadany. Kurier źle dostarczył, klient wkurzony a ja mam tak o po prostu odpuścić?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kraft_lublin kasę zwracasz jak towar wróci , lub statusz przesyłki zmieni się na ,,zwrot do nadawcy ,, .Poniesiesz koszt nadania i powrotu ,ale niestety taki los. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@kraft_lublin Co widnieje na śledzeniu według nr. przesyłki?

oznacz moderatorów

kraft_lublin
#9 Pomysłodawca#

@mdrogeria ale to nie jest żaden problem. Fakt tylko, że nie pomyślałem o tym, że jak paczka będzie w punkcie zalegała to zostanie do mnie zwrócona. Ostatnio taka paczka zwrotowa szła do mnie UPSem 3 miesiące... Klientka tylko nie rozumie, że jak odbierze ją sama i zwróci to wszystko będzie o wiele szybciej 🙂 a domaga się zwrotu już teraz. Wiem jak to wygląda, jest towar, są pieniądze. Bardziej mi chodziło czy dyskutujecie z takimi klientami czy na chłodno wszystko 😉

@komis-bell  status jest taki, że dostarczono do Access Point

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kraft_lublin tylko i wyłącznie na chłodno , dyskusje kończą się zwykle źle . W miarę możliwości zwlekaj z odpowiedziami , odpowiadaj gerzecznie w typie ,, już interweniuję , czekam na odowiedź przewoźnika  ,bardzo przepraszam coś poszło nie tak . W tym czasie skontaktuj się z przewoźnikiem i poproś o zwrot paczki .

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@kraft_lublin Skontaktuj się z przewoźnikiem i złóż dyspozycję zwrotu paczki do nadawcy.
Ustal czego oczekuje kupujący - zwrotu pieniędzy czy ponownej wysyłki i zrób tak jak ustalicie.
Do firmy przewozowej złóż reklamację w związku z niewywiązaniem się z dostawy pod wskazany adres.

oznacz moderatorów

kraft_lublin
#9 Pomysłodawca#

tak zrobię, dziękuję wszystkim za odpowiedzi 😉
Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@kraft_lublin "to, że kurier dostarczył ją gdzieś indziej to już nie moja sprawa?"
Musisz pamiętać, że przewoźnik to Twój podwykonawca - Ty ponosisz odpowiedzialność za przesyłkę. Klient ma pełne prawo oczekiwać dostawy pod wskazany przez niego adres a Ty musisz dopilnować aby przewoźnik wywiązał się z umowy.
Klienci są różni, jedni machną ręką i podjadą sobie do punktu odebrać paczkę (ja bym tak zrobił) a inni będą oczekiwać na dostawę do domu i koniec.
Pamiętaj też, że niezadowolony klient z pewnością wystawi negatywny komentarz który  czasem może narobić sporo kłopotów.
Także warto dbać o zadowolenie klienta i w takich sytuacjach dać mu do zrozumienia, że zajmiesz się sprawą i zrobisz co w Twojej mocy aby sprawę wyjaśnić.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@komis-bell 
"Musisz pamiętać, że przewoźnik to Twój podwykonawca" -
nie zawsze, za usługi kurierskie z przedrostkiem Allegro (standard nie mix), bez dodania umowy własnej z przewoźnikiem, odpowiada tak naprawdę Allegro. Szczególnie, jeśli przesyłka wg regulaminu przewoźnika podlega pod prawo pocztowe:

Art. 3 pkt 10
nadawca – podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej;

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@medalik_2009 Oczywiście masz rację. Zapomniałem o tym wspomnieć (:

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kraft_lublin Tak to jest, powinieneś wiedzieć że to ty odpowiadasz za towar do chwili dostarczenia, słusznie kupujący ma pretensje do Ciebie, z tobą zawierał umowę i ty musisz dostarczyć towar, rozwiązać problem i to szybko kupujący otworzy dyskusje, później może złożyć wniosek o rekompensatę z POK, a to mogą być dla ciebie problemy.😁

oznacz moderatorów

kraft_lublin
#9 Pomysłodawca#

@komis-bell  @LEW433  jasne, człowiek uczy się całe życie, dzięki 😉

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kraft_lublin Rozwiąż problem i nie zrzucaj na kupującego, możesz na Allegro, na kuriera itd. 😂

oznacz moderatorów

kraft_lublin
#9 Pomysłodawca#

Wiem, wiem, tylko pyskata Pani się trafiła i wyprowadziła mnie z równowagi 😉

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Odpowiedzi wszelkie już masz.

Dodatkowo - zmień przewoźnika. 

Zadzwoń do przedstawiciela z UPS - jak nie zareaguje - to go poinformuj o zmianie firmy. Tych jest "na pęczki" - ciekawe, czy będzie zadowolony.

oznacz moderatorów