anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moi nieaktywni kupujący - ograniczysz możliwość zakupów na 180 dni

MAMY ROZWIĄZANIE!
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.

Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni

Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować. 

Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni. 

Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.

Dlaczego wprowadzamy zmianę

Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
188 ODPOWIEDZI 188
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@nat_not już nie mogę się doczekać aż kupujący którzy kupili za pobraniem i nie odebrali paczki a których zablokowałem będą mogli znów u mnie kupować, aż tryskam ze szczęścia że znów zapłacę za wysyłkę w obie strony w waszym imieniu bo kupujący ma to gdzieś i nie ma zamiaru płacić za nic.

oznacz moderatorów
Skill_Player
#14 Krzewiciel#

"Kołchoz dla sprzedawców" to jest odpowiednie podsumowanie tej "jakże potrzebnej" kolejnej zmiany "reguł gry".

oznacz moderatorów
sklepRTVanteny
#9 Pomysłodawca#

Wszyscy sprzedawcy powinni uciec z tej pazernej platformy!!! Może wtedy allegro by się obudziło ale będzie już za późno. Nie będzie sprzedających to nie będzie i kupujących, allegro czy tak ciężko to zrozumieć? Szanuje się dwie strony równo, a nie jednej włazicie w d..., a drugą macie gdzieś!!!   

oznacz moderatorów
Client:118467221
#9 Pomysłodawca#

@sklepRTVanteny  napisał(a):

Wszyscy sprzedawcy powinni uciec z tej pazernej platformy!!! Może wtedy allegro by się obudziło ale będzie już za późno. Nie będzie sprzedających to nie będzie i kupujących, allegro czy tak ciężko to zrozumieć?


Daj przykład i odejdź stąd jako pierwszy. Inni na pewno pójdą za Tobą. 

oznacz moderatorów
instbud
#11 Animator#

@nat_not  napisał(a):

10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.

Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni

Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować. 

Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni. 

Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.

Dlaczego wprowadzamy zmianę

Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.


Nikt ze sprzedających nie zgłasza do MNK kupujących bez przyczyny... to jest business

oznacz moderatorów
Client:118467221
#9 Pomysłodawca#

Droga Moderacjo!

Trochę to trwało, ale kolejny z postulatów użytkownika @Client:79179573 opisanych w temacie "Likwidacja CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH - nieskutecznego, bezprawnego i szkodliwego reliktu komunizmu." został spełniony. Po zakazie dopisywania przypadkowych osób do listy MNK teraz wprowadzacie automatyczne czyszczenie czarnej listy kupujących. To dobry ruch, ale nadal czekamy na całkowitą likwidację tego bezprawia. Odwagi, Allegro!

PS. Skoro po kolei realizujecie pomysły @Client:79179573, to chyba już czas przyznać, że ich autor miał rację. Więc jeszcze raz: Odwagi, Allegro!

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@RED Nie karm trolla

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
excessively-frug
#12 Orędownik#

Kiedy Allegro wprowadzi europejskie standardy i zacznie wymagać od swoich podopiecznych automatyczną wypłatę środków z konta sprzedawcy w chwili nadania przez konsumenta zwrotu w paczkomacie? 

Ja się pytam......

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@excessively-frug 

świetny pomysł.

Ledwo wczoraj odmówiłem zwrotu pieniędzy bo koleś odesłał towar kupiony w innym sklepie, którego nie mam w ofercie, nawet nie ma na mojej hurtowni, do tego kosztujący ułamek wartości tego co zgłosił do zwrotu.

Ciekawe gdzie miałbym sobie szukać tych pieniędzy jak by dostał automatyczny zwrot.

I to wcale nie jest odosobniony przypadek. Ludzie robią tyle zwrotów że już nie ogarniają co komu zwracają.

oznacz moderatorów
ELMIXAGD_pl
#12 Orędownik#

Też tak miałem. Klient zamówił ślimak do maszynki, odebrał przesyłkę, 40 min. później już nadał przesyłkę ze zwrotem, z wygenerowanym i ręcznie wypełnionym formularzem zwrotu, w innym opakowaniu, ślimak też był inny, nawet miał jeszcze naklejoną metkę z ceną z jakiegoś innego sklepu. Tylko paragon mój dorzucił do paczki. Inny cwaniak wysłał silnik do reklamacji, niestety, ja mam swoje plomby gwarancyjne, a on nawet nie zauważył, że wysłał silnik z plombami z innego sklepu.

oznacz moderatorów
auto-matic
#10 Popularyzator#

Idealna sprawa dla oszusta - nowe konto , zakup za 750zł, zwrot do paczkomatu i kasa wraca , a sprzedawca otwiera paczkę z cegłą ...

oznacz moderatorów
Monika__L
#15 Entuzjasta#

Jak odbiera cegłę to czemu zwraca pieniądze 

oznacz moderatorów
auto-matic
#10 Popularyzator#

Automatyczny zwrot - to płacenie za cegły !

oznacz moderatorów
TOMBUD95
#8 Zapaleniec#

To w takim razie zablokujcie osobie która była na czarnej liście  możliwość wystawienie oceny sprzedającemu, który ją na liste wrzucił.  Odbieracie nam ostatnie narzędzie jaki było do walki z oszustami. 

oznacz moderatorów
SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

czyli automatycznie taki klient po 180 dniach będzie mógł dalej kupować ? oszukiwać ,przekręcać ,kraść jak dla mnie z waszej strony kawał skur,,,  bo nie robicie nic z takimi ludźmi jedyna opcja gdzie mogłem go przykrócić jest wycofana .Czyli zaczynacie zarabiać na złodziejstwu itp Ja mam przez 14 latach sprzedaży 28 stron większość to nie odebrane pobranie , kradzieże i oszustwa 

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Allegro powinno się cieszyć z tego że zablokowani kupujący przez innych sprzedawców muszą szukać zakupów gdzie indziej i dzięki temu sami w swoim OSA będą mieć ich więcej .

oznacz moderatorów
rozped600
#8 Zapaleniec#

Szkoda że osoby w Allegro które wprowadzają te bzdurne zasady nie założą własnej działalności i jak ktoś im kilka palet towaru nie odbierze i do nich wrócą to czy nadal bedą za tym aby takim klientom sprzedawać towar którego potem nie odbiorą a koszty transportu wrócą ze zdwojoną ceną. Kto wam daje prawo decydować z kim chcę zrobić interes a kogo nie chce obsługiwać!!!

oznacz moderatorów
LAEMI-PL
#11 Animator#

aż boję się pomyśleć na jakie pomysły wpadną jeszcze "specjaliści z Allegro".
Dlatego na 2024 mamy zaplanowany spory budżet na dywersyfikacje sprzedaży (inne platformy sprzedażowe). Jest ich mało i jak na tą chwilę nie oferują za wiele, ale gdy sprzedawcy poświecą im trochę czasu i zainteresowania to jest cień szansy że Allegro poczuje oddech konkurencji na plecach i zaprzestanie działań mających na celu zrobienie z portalu Allegro.pl kopii Amaz....

Wracając do tematu, przez ostatnie 15  lat na allegro na "Liście nieaktywnych kupujących" zgromadziliśmy ponad 2000 kupujących. Przez cały ten czas aby zasłużyć na znalezienie się na liście trzeba było być naprawę "kreatywnym". Na liście  znajdują się osoby które np.


- dwa razy nie odebrały przesyłki pobraniowej mimo że zapewniały że ja odbiorą (po kontakcie gdy pierwszy raz paczka wróciła nieodebrana)


- kupujący którzy traktują sklep jak darmową wypożyczalnie niszcząc towar i żądając jego wymiany np. Mama kupiła dziecku legginsy i po miesiącu je zwraca i żąda wymiany na nową sztukę bo według niej są wadliwe. Zwrot dostajemy i widzimy na obu kolanach wielkie dziury, dziecko chodziło przez miesiąc do przedszkola i zasuwając po podłodze na kolanach je zniszczyło. Oczywiście przy odmowie wymiany wystawia negatywa.


- Klientka kupiła rozmiar M i wystawia negatywa bo się nie mieści w legginsy (wszystkie wymiary w cm są podane na aukcji), dodatkowo zwraca je z rozerwanymi szwami i żąda zwrotu pieniędzy. Po kontakcie telefonicznym w celu załagodzenia sporu okazje się że w pasie ma prawie 130 cm

... i ci wszyscy wzorowi klienci znów będą mogli wykazać się kreatywnością za pół roku.


Rozumiem, że według prawa nie można zabronić zakupu bez uzasadnienia przyczyny. Natomiast każdy kto znalazł się na liście "moi nieaktywni kupujący" został tam umieszczony ponieważ działał na szkodę sprzedawcy. Kupujący przez 180 dni raczej się nie zmieni....






oznacz moderatorów
ekowolt_pl
#8 Zapaleniec#

Jako sprzedawca nie zgadzam się z tą decyzją, szczególnie w przypadkach kupujących agresywnych i takich których w przeszłości narazili nas na straty. Z takimi kupującymi nie chcemy mieć już nigdy do czynienia, dlatego trafili u nas na tą listę.

oznacz moderatorów