Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dostałem dzisiaj powiadomienie o tym, że spadł mój ranking sprzedawcy i co dziwne głównie przez czas odpowiedzi na pytania kupujących. Co dziwne pytań w ostatnich 30 dniach miałem 2 a odpowiedzi były udzielone w czasie nie dłuższym niż kilka godzin.
Co zrobić w takim przypadku? można się gdzieś odwołać?
@bartchra raczej odwołać to nie ma szans pewnie napiszą żebyś poprawił się. Może chodzi o te kilka godzin? . Allegro dziwnie czas leci. Ustaw sobie auto odpowiedz i będziesz miał szybki czas odpowiedzi i zirytowanych pytających.
Dzięki za sugestię 😉 Szkoda tylko, że allegro nie podaje właśnie jaki jest oczekiwany czas odpowiedzi... na pytania kupujących. Skoro jako kupujący nieraz czekam po 1-2 dni na odpowiedź a sprzedawcą jest Super sprzedawca to tym bardziej system tej oceny sprzedawców jest dość kontrowersyjny ;-(
@bartchra Najważniejsza jest pierwsza odpowiedź.
No tak, ale gdy o 03:00 nocy ktoś zadaje pytanie, na które ja odpowiadam np. o 05:30 to zły wynik?
Nie słuchaj tego co wyżej, ważne są wszystkie odpowiedzi.
bartchra sprawdź sobie w panelu sprzedawcy - https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/panel-sprzedawcy , może coś przegapiłeś .
a może jakaś wiadomość Ci umknęła
Nie, kilka razy sprawdziłem, tylko 2 kupujących o coś zapytało i natychmiast otrzymali odpowiedzi. Może jednak Allegro bierze pod uwagę wiadomości jakie otrzymuję od innych sprzedających o moich zakupach? na te wiadomości nie odpowiadam bo i co miałbym tam napisać? Dziękuję Ci automacie, że powiadomiłeś mnie o wysyłce?
@bartchra Tu na forum to tylko zgadywanka. Nikt nic nie wie. Zapytaj Allegro i stanie się jasność; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a0f7ce34-c6f6-43e6-af7d-ad39bacce619
Dzięki, napisałem!
@bartchra Otrzymałeś już odpowiedź od Allegro? Sam jestem ciekaw.
Mogę potwierdzić, że liczy się jedynie pierwsza odpowiedź w wątku. Zerknij w Centrum Wiadomości i sprawdź czy nie masz nowych wątków (tam, gdzie w ogóle nie ma Twoich odpowiedzi). Na wszelki wypadek sprawdź dokładnie wszystkie sekcje Jakości Sprzedaży, gdzieś musi być ten problem 😉
Niby wszystko trafia na skrzynkę CW, ale jeszcze na wszelki wypadek wyszukaj na swojej poczcie "pytanie o przedmiot" oraz "Masz nową wiadomość"
Na stronie Jakość Sprzedaży kliknij w te znaczki zapytania przy każdej sekcji, jest tam trochę więcej szczegółów. Allegro również ma możliwość sprawdzenia na ile wiadomości w ogóle nie odpowiedziałeś, więc o to również możesz ich spytać. Może jakimś cudem mail nie doszedł do kupującego i system nie zaliczył odpowiedzi.
Wiadomości od sprzedających nie są wliczane. Otrzymuję dokumenty od innych sprzedających przez Centrum Wiadomości, nie odpisuję na nie i statystyki nie spadają, a mam kilka takich wiadomości sprzed ~14 dni
Znalazłem jeszcze maila z supportu Allegro z zeszłego roku (chyba nic się nie zmieniło(?), podobnie też jest napisane w pomocy):
Tutaj obecnie bierzemy pod uwagę czas odpowiedzi na pierwszą wiadomość wysłaną z poziomu oferty w ramach “Pytanie do sprzedającego”.
Mierzymy procent wiadomości, w których Kupujący otrzymał od Pana odpowiedź w ciągu 24 godzin. Bierzemy pod uwagę wiadomości z ostatnich 30 dni.
Czasu odpowiedzi na wiadomości nie liczymy w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy.
Sprawa się trochę bardziej wyjaśniła niemniej trochę uwypukliła brak logiki w algorytmie allegro. Okazało się, że jeden z kupujących zamiast pisać w wątku wiadomości (wcześniejszej) po prostu każdą wiadomość dotyczącą tego samego produktu pisał jako pytanie do sprzedawcy. A jego ostatnia wiadomość w ten sposób napisana w ciagu blisko 2 miesięcznej korespondencji była namawianiem mnie na ominięcie serwisu allegro i sprzedać poza portalem, na którą już nie odpowiedziałem gdyś musiałbym zrobić to kolejny raz. Niemniej dla allegro jest to brak kontaktu z kupującym. W sumie w ten sposób możecie najlepszych sprzedawców wywalić gdyż np. zadajecie jedno pytanie, dostajecie odpowiedź, po czym wchodzicie w ofertę i za pomocą Zadaj pytanie sprzedającemu piszecie "dziękuje za odpowiedź" na co już nie otrzymacie odpowiedzi a taki sprzedawca po 14 dniach będzie miał obniżony ranking.... teraz nauczka aby na każde pytanie nawet od tego samego sprzedawcy zawsze odpisywać nawet jak napisze np. dziękuję w ten sposób to też trzeba coś odpisać aby był ślad reakcji...
jeżeli używasz gmaila to on grupuje w wątek maile z tego samego adresu. Często ludzie dopytują rozpoczynając kolejny wątek, gmail to grupuje, odpowiadasz całościowo na oba maile, a Allegro zalicza, ze odpowiedziałeś tylko na jedno pytanie.
Ja akurat korzystam tylko z wiadomości w aplikacji mobilnej allegro. No i tam rzeczywiście korespondencja z jednym kupującym jest zgrupowana i nie wiadomo na co się odpisuje (jeżeli jest 5 pytań o różne przedmioty od jednego kupującego).