Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ocena klienta za koszt wysyłki - czy uważacie podobnie jak ja, że powinna być gwarantowana wysokość tej oceny w sytuacji, gdy Klient wybiera droższe formy wysyłki niż inne tańsze udostępnione dla jego zamówienia przez Sprzedawcę?
Często za koszt wysyłki otrzymuję 4/5 właśnie w sytuacji, gdy klienci wybierają droższą przesyłkę z udostępnionych przeze mnie dla jego zamówienia. I mimo że sami wybrali droższą, to oceniają na zbyt drogą… Dla mnie taka informacja to żadna informacja zwrotna - co mi daje ocena 4/5 lub 3/5 za koszt wysyłki, gdy udostępniłam tańsze, niż wybrał Klient?... NIC.
Co innego, gdy Klient wybrał najtańszą wysyłkę i mimo to ocenił ją na zbyt wysoką.
A co powiesz na to? Kupujesz produkt, na którym Ci zależy jest to np moneta. Jest ona nie duża, sprzedający wystawia koszt wysyłki list polecony ekonomiczny za 9 zł, tak naprawdę taki list kosztuje 6 zł. Czy jest to fair według Ciebie? Ale kupujesz bo zależy Ci na monecie. Fakt godzisz się na taką przesyłkę ale sprzedawca świadomie wystawia taki koszt zarabiając na tym. To nie jest w porządku.
@Kate1020mała uwaga... będąc dokładnym jeśli sprzedający prowadzi sprzedaż fiskalną to do cen poczty musi doliczyć podatek, więc z 6zł robi się 7,38. Do tego koperta raczej bąbelkowa więc 40-60gr (na poczcie koperta B12 kosztuje chyba 1,50zł) i już masz praktycznie 8zł, do tego kwestia wyceny czasu spędzonego na poczcie bo nie każdemu paczki odbiera kurier tylko swoje przy okienku wystać trzeba.
Ja codziennie tacham paczki pół km przez miasto i później jeszcze pół godziny nieraz w kolejce stoję. Myślisz że pracownik by to robił za darmo?
Zawyżanie wysyłki o 100% lub więcej - tak, to trzeba tępić. Ale to że Ty płacisz w okienku 6zł wcale nie oznacza że dla sprzedającego też będzie 6zł.
Przed laty dokonałam zakupu na niemieckim **piiip**. Kiedy przesyłkę rozpakowałam, moim oczom ukazała się mała karteczka. Na niej informacja: Drogi Kliencie, koszt wysyłki to nie tylko koszt znaczka pocztowego. Na całkowity koszt wysyłki składa się także opakowanie, koperta. Dziękuję za wyrozumiałość. To przykre, że o tak oczywistych rzeczach trzeba pisać.
Proszę przeczytać to co napisałem ze zrozumieniem. Koszt produktu to koszt zakupu + koszt dostawy. Obojętnie ile to jest.
@COMPARTSWROCLAWkoszt produktu to koszt produktu a nie wysyłki, wysyłka jest usługą nie produktem. Koszt zamówienia to koszt towaru+wysyłka. Jak wysyłasz za darmo to wtedy masz koszt produktu = koszt zamówienia.
Tak, mój błąd.
A co powiesz na to? Najtańszy Kurier za przesyłkę bierze ode mnie 16,98 za najmniejszą przesyłkę, AGD czasem dość dużych gabarytów, nie da się inaczej tego wysyłać jak kurierem .ja proponuję cenę od 16 do 18 zł. Więc już na starcie czasami dokładam, jeszcze trzeba ubezpieczyć przesyłkę, dopłacić do powiadomienia SMS dla klienta, dołożyć stretch, taśmę, kangurka do listu przewozowego,o pracy nawet już przy pakowaniu nie wspominam choć paczki standardowo ważą ok 10-15 kg jedna. I czy to jest fair? A jak przesyłka jest za pobraniem a klient jej nie odbierze, a nie jest to wcale takie rzadkie to zwrot do nadawcy kosztuje kolejne 19 zł. I to jest fair?
A wg, ciebie jeżeli list kosztuje 6zł a zapłaciłeś 9 to co. On na tym zarobił. Człowieku obudź się, sprzedaj coś. Potem spakuj to czyli zapłać za materiał czyli jak np. z twoją monetą. czyli kopertę masz za 1zł. bąbelkową. Do tego dojedź na tą pocztę,strać swój czas a na koniec zapłać jeszcze prowizję od kosztów wysyłki które będą od 1maja. Więc nie pisz bzdur.
Ja sprzedaję zderzaki na allegro koszt wysyłki zderzaka dhl kosztuje 140 zł. ja mam umowę i wysyłam za 110. Policz ile kartonów trzeba zużyć na taki zderzak, taśma stretch. na materiał mam przeznaczone 5 zł. wg ciebie to jest zarobek. jeden karton kosztuje ok. 5 zł a wychodzi 6 kartonów na zderzak. i na koniec mam zapłacić 9 % prowizji od wysyłki bo nie udostępniam allegro smart. Proszę mi pokazać która firma kurierska zabierze zderzak za 11.99 albo wcisnę go do paczkomatu.
Nie jest ok, ale możesz taką aukcję zgłosić. Kiedyś pewien użytkownik sprzedawał bilety na mecz. Cena za bilety bodajże 1 zł, grosze w każdym bądź razie, a koszt wysyłki 150 zł. To ewidentna próba niepłacenia prowizji serwisowi. Takie aukcje są usuwane.
Też tak myślę, szczytem chamstwa dla mnie jest sytuacja kiedy klient płaci za wysyłkę 8,99 zł (Paczkomat) i daje 3 gwiazdki za koszt wysyłki a w komentarzu np. "wszystko super, polecam". Zupełnie niezrozumiałe zachowanie klienta:(
Mało tego. NIE powinno być możliwości oceny jeśli ktoś ma SMART. Dla produktu powyżej 40 zł gwiazdki powinny być z automatu ustawione na 5 bez możliwości zmiany i dla każdej innej formy wysyłki mimo, że nie obejmuje tego SMART podobnie. W końcu nic nie płaci za wysyłkę i ma możliwość wyboru za darmo a że wybiera inną, droższą to jego sprawa. Sprzedawca nie powinien być za to oceniany.
Temat przewija się miesiącami. TO BARDZO NIESPRAWIEDLIWE. Dlaczego ja dostaję 3 gwiazdki za to, że ktoś wybrał kuriera zwykłego a miał możliwość wyboru dużo tańszego Inpostowego lub paczkomaty? lub pocztowego? Moja wina, że zwykły kurier jest droższy bo nie dogadał się z allegro?
Poza tym jak tu ktoś słusznie napisał. Widziały gały co brały. O ile sam produkt to kot w worku i mamy prawo go ocenić o tyle koszt wysyłki jest z góry znany. Nie podobna się - nie kupuj a jeśli kupujesz to nie obwiniaj sprzedawcy za Twój wybór mimo, że miałeś o połowę tańszy paczkomat czy kuriera Inpost albo....całkowicie za darmo w Smarcie.
Takie moje zdanie i tysięcy innych sprzedawców.
Koszty wysyłki NIE powinny być oceniane.
Kupujący zna je przed zakupem. Kupując przedmiot zgadza się na warunki zawarte w ofercie.
Problem w tym, że wielu kupujących w ogóle się nad tym nie zastanawia jaki wpływ ma na rangę sprzedającego jego ocena, i często gwiazdki za koszt wysyłki czy pozostałe aspekty transakcji kupujący zaniża bo może, bo ma taką ochotę, bo tak sobie kliknie... i taki klient x 10, x 100, x 1000 może doprowadzić do tego, że sprzedawca traci SP pomimo tego, że naprawdę jest bardzo dobry w tym co robi i dba o klienta jak tylko może.
Dlatego ja na to leje i leje na te negatywne komentarze powystawiane za towar który nie można zwrócić a ci deb... tego nie ogarniają że nie naprawia się swojego parcha na koszt sprzedawcy. Ja tam już z jedną babką idę do sądu nie dość że mnie wnerwiła to nakłamałą w oświadczeniach a nie wiedziała że jestem w stanie udowodnić że sprawy się mają inaczej.
Brawo! Tak trzymać.
Nie powinno być w ogóle oceny za koszty wysyłki. Skoro klient wybiera daną opcję, to automatycznie się zgadza z kosztami.
A niby z jakiego powodu nie można by było ocenić czegoś, co jest z góry wiadome? Gdyby kupujący przed zakupem nie wiedział ile zapłaci za wysyłkę, to dopiero wtedy mógłby ocenić jej koszt? Kupując zgadza się zapłacić, ale nie oznacza to, że uznaje ten koszt za niski. Najlepiej zlikwidować wszystkie gwiazdki, tak jak ostatnio zlikwidowano je za czas wysyłki, który zdaniem specjalistów z Allegro w dużej mierze zależał od przewoźnika 🙂
@xyz96Kupując zgadza się zapłacić czyli AKCEPTUJE. Nie akceptujesz = nie kupuj. Jeżeli ktoś zmusza wbrew woli do zakupu, to już jest sprawa dla prokuratora.
@Kate1020A ja Ci dam jeden z moich przykładów. Kupujący kupił rzecz za 3-4PLN. Ponieważ jest łatwo gniotąca się, musiałem użyć sztywnej koperty która na poczcie kosztuje 2 PLN. Kupujący stwierdził że kosztów pakowania nie powinno naliczać się i trzeba ukryć je w koszcie przedmiotu. I oczywiście "poszedł po gwiazdkach" - jesteś pewna że to było fair?
Czasami musimy ponosić koszta tego że raz zarobimy a innym razem stracimy,. W takich sprzedażach jest zawsze ryzyko. Ja nie raz miałam przypadek że sprzedałam rzecz za 1 PLN. Za złotówkę kupiłam kopertę, wzmocnienia wysyłki kombinuję z własnych materiałów. Są to wyjątki ale trzeba przyjąć takie ryzyko. Klient musi być zadowolony bo tym go pozyskujesz.
hahaha. dobre. i twierdzisz ze wróci do ciebie bo był zadowolony z wysyłki. Przez właśnie takich ludzi sprzedaż na allegro się psuje.