anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Proszę o radę na temat reklamacji mocno zużytego produktu

Idź do rozwiązania
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Szanowni Państwo. Jestem niezbyt doświadczonym sprzedawcą, gdyż funkcjonuję około 1 roku. Kilka dni temu spotkała mnie taka sytuacja:  Klient w grudniu ub. roku zakupił ode mnie urządzenie w stanie powystawowym, którego intensywnie używał przez ponad miesiąc, obecnie zaś dokonał zwrotu z powodu rzekomo wykrytej wady. Urządzenie jest w opłakanym stanie, brudne i zużyte tak, że nie widać na nim nawet śladów tabliczki znamionowej- więc nie mogę stwierdzić czy jest to to samo urządzenie, które zakupił. Chciałabym uzyskać poradę bardziej doświadczonych Sprzedających - czy mogę odmówić przyjęcia reklamacji i co mogę zrobić  w tej sytuacji. Bardzo proszę o jakieś wskazówki, gdyż ręce opadają na takie traktowanie sprzedających. Jest to moim zdaniem jawne naciąganie sprzedającego - kupił urządzenie- używał przez miesiąc, zrobił swoje, dokonał zwrotu .Wypożyczenie urządzenia kosztuje - a w tym przypadku ma za darmo. Naprawdę nie wiem jak się zachować ?

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23
LEW433
#21 Demiurg#

Jak masz dowody i powody możesz nie uznać reklamacji. Rozpatrzyć musisz.

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję.  

oznacz moderatorów
ario872
#10 Popularyzator#

Odmówić nie możesz, ale możesz pomniejszyć kwotę zwrotu o tyle ile uważasz.

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Dzięki za radę. Spróbuję tak zrobić, ale negatywa na pewno dostanę.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@ario872 Nie.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

usuń wadę o ile występuje i odeślij .

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Bardzo dziękuję za podpowiedź. Wady nie ma - urządzenie zostało sprawdzone.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

barbarkarzeszow czyli Client zrobił sobie jak piszesz wypożyczalnię .

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Wszystko na to wskazuje.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@barbarkarzeszow Jeśli jesteś niezbyt doświadczonym sprzedawcą, to nie pisz w dziale " Zaawansowani sprzedawcy". 

Co to znaczy "stan powystawowy"? Klient może używać towar przez 2 lata, bo tyle trwa Twoja odpowiedzialność za wady na podstawie rękojmi i w tym czasie on może Ci składać reklamacje, które musisz rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Nie możesz odmówić przyjęcia reklamacji, ale możesz ją odrzucić. Pamiętaj tylko, że po odrzuceniu klient może otworzyć spór i poprosić w nim o interwencję pracownika Allegro. Może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) zablokować Ci konto. Lepiej więc stwierdź, że jest to to samo urządzenie i nie utrudniaj kupującemu reklamacji, jeżeli wady przez niego określone naprawdę występują. 

Nie myl zwrotu bez podania przyczyny ze zwrotem w ramach reklamacji. 

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Celowo napisałam w tym dziale, aby uzyskać radę od bardziej doświadczonych sprzedających. Nie utrudniam kupującemu reklamacji ale jest ona bezpodstawne, gdyż sprawdzaliśmy urządzenie i wada wymieniona jako powód reklamacji nie występuje.W związku z tym,że nie wiem jak się w tej sytuacji zachować poprosiłam o radę. Nie rozumiem Pana napastliwego stylu, ale dziękuję za wymienienie skutków moich ewentualnych zachowań.Jest to dla mnie bardzo istotne. 

oznacz moderatorów
msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@barbarkarzeszow Gadane to miejsce, gdzie użytkownicy pomagają użytkownikom - natomiast są tu też moderatorzy, którzy między innymi dbają o to, aby wątki były merytoryczne, a dyskutanci nie obrażali się nawzajem. Pousuwaliśmy z tego wątku część napastliwych wypowiedzi, które nie dotyczyły poruszonej przez Ciebie kwestii 🙂 Mam nadzieję, że zostaniesz z nami na dłużej.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Bardzo dziękuję. Nie sądziłam, że moje pytanie wywoła tyle negatywnych emocji. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@barbarkarzeszow To nie jest napastliwy styl, to jest odpowiedź z punku widzenia kupującego, poparta sporym doświadczeniem, zdobytym na tym forum i nie tylko. Tutaj mogą odpowiadać nie tylko sprzedawcy z Allegro, choć można domniemywać, że tylko porad sprzedawców oczekiwałeś, a one mogą być i zazwyczaj są jednostronne. 

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Tym cenniejsze są dla mnie Pańskie spostrzeżenia i na pewno wezmę je pod uwagę podejmując decyzję w omawianej sprawie. Pozdrawiam .

oznacz moderatorów
NipponShorty
#9 Pomysłodawca#

Towar powystawowy jest tożsamy z rzeczą używaną. W przypadku sprzedaży rzeczy używanych sprzedawca ma prawo skrócenia obowiązywania okresu rękojmi na sprzedaną rzecz z ustawowych dwóch lat do jednego roku (art. 568 k.c. § 1 in fine). Aby jednak doszło do skrócenia okresu rękojmi sprzedawca musi wyraźnie takie zastrzeżenie poczynić w umowie sprzedaży – np. w treści opisu aukcji. W przypadku pominięcia tej kwestii rękojmia będzie obowiązywała standardowo – a więc przez dwa lata.

To tak w ramach nie naginania rzeczywistości - nie mylmy towaru nowego z powystawowym.

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za podpowiedź. Na pewno umieszczę taką informację w ofertach.Pozdrawiam

oznacz moderatorów
AlleStino3
#8 Zapaleniec#

zostałeś zrobiony w konia polskie prawo to jest teraz wypożyczalnia a allegro jeszcze to popiera, tak jak napisałeś klient zrobił robotę i odesłał a ty teraz bedziesz w plecy na allegro nie opłaca sie już przez to sprzedawać renkojmia to jest najgłupsza rzecz jaka może być ja miałem takie kwiatki że towar etui podczas używania sie przecież niszczy i gość chciał wyłudzić odemnie 200 zł z tytułu renkoimi i co ciekawe allegro w pok mu to uznało teraz też zacznę kupować etui i zgłaszać reklamacje skoro i tak zostanie to pozytywnie załatwione bedę miał co chwile nowy towar na koszt sprzedawcy =] 

 

oznacz moderatorów
barbarkarzeszow
#9 Pomysłodawca#

Również jestem rozgoryczona, ale taki niestety jest regulamin.  Chyba machnę ręką, zablokuję kupującego i nich naciąga innych. Ale bardzo mnie kusi stworzenie listy takich kupujących, bo chociaż dość długo już żyję na tym świecie i wciąż nie mogę się pogodzić z faktem, że cwaniactwo nadal się opłaca.

oznacz moderatorów