anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przedsądowe wezwanie do usunięcia opinii

biumax
#8 Zapaleniec#

Szanowni Państwo,

nie posiadam dużego doświadczenia w rozwiązywaniu tego typu sporów, ponieważ dotychczas wszystkie podobne sytuacje rozwiązywane były w porozumieniu z Kupującymi bezproblemowo i polubownie na etapie ewentualnej Dyskusji lub w centrum wiadomości.

Tym razem jest inaczej, dlatego proszę o pomoc/poradę bardziej doświadczonych Sprzedających.

Sytuacja boli mnie szczególnie, bo mam poczucie otrzymania krzywdzącej opinii, która nie ma pokrycia w faktach (przy okazji dodam, że to mój pierwszy negatyw na ponad 2000 pozytywów - gdzie szczerze dbam o jakość sprzedaży i zadowolenie Kupujących).

Przedmiotem sprzedaży są rolki termiczne 57x20 do kasy fiskalnej.

Zaczęło się od Dyskusji, gdzie Kupujący stwierdza „towar niezgodny z opisem” - zdaniem Kupującego, bo my jesteśmy przekonani o zgodności towaru z ofertą. Osobiście sprawdziłem monitoring, a także rozpoznaję właściwą rolkę na zdjęciu przesłanym przez Kupującego w dyskusji. Problem polega na tym, że Kupujący uważa, że rolka nie jest 57x20 (gdzie w ofercie w pozycjach „Parametry” oraz „Opis” dwa razy wskazujemy, że wartość 57 oznacza milimetry (szerokość rolki), a wartość 20 oznacza metry (długość rolki). Kupujący na zdjęciu wysyła nam pomiar, gdzie pokazuje grubość nawoju rolki, czyli wskazuje parametr który w ogóle nie jest deklarowany w ofercie i nie skupia się na tym co jest przedmiotem oferty czyli DŁUGOŚĆ rolki w metrach. Jako roszczenie Kupujący podaje zwrot 50% wartości, na co grzecznie odpowiadamy w Dyskusji, że przedmiot jest zgodny z ofertą. Jestem o tym przekonany, że rolka ma odpowiednią długość, jednak Kupujący nie chce lub nie rozumie tych argumentów, że „20” nie oznacza średnicy tylko długość i aby się o tym przekonać należy rolkę rozwinąć i zmierzyć. Niestety Kupujący błędnie ocenia rolkę na podstawie średnicy (objętości) i robi to „na oko” bez konkretnego pomiaru, bo nawet nie rozwija rolki.

Następnie Allegro zamyka Dyskusję uznając nasze stanowisko, że nie uznajemy tej reklamacji. Dodatkowo Allegro proponuje Kupującemu skorzystanie z programu Allegro Protect, gdzie Kupujący może złożyć wniosek o zwrot kosztów naprawy. Prawdopodobnie szybka decyzja Allegro w sprawie zakończenia Dyskusji zdenerwowała Kupującego, ponieważ po kilkunastu minutach od zakończenia Dyskusji otrzymaliśmy opinię „Nie polecam” oraz 1* za zgodność z opisem i 1* za obsługę. Treść komentarza to „NIE POLECAM zamawiałem rolki do kasy 57/20 dostałem rolki 57/10 może 12 i sprzedawca mi pisze że zależy to z jakiego papieru zostało wykonane”.

Allegro nie chce usunąć opinii, bo dotyczy ona przedmiotu oferty. Wykonujemy więc kolejne kroki, gdzie wychodzimy z inicjatywą ponownego wyjaśnienia Kupującemu, że nie kupuje rolek na średnicę/grubość tylko na długość nawoju. Piszemy komentarz/ odpowiedź na opinię. Niestety Kupujący tego nie przyjmuje, bo uważa, że poprzednią rolkę od innego dostawcy miał grubszą. No właśnie grubszą, ale to nie ma znaczenia, bo wpływ na grubość rolki ma gramatura papieru/surowca użytego podczas produkcji. Ostatecznie prosimy Kupującego o rozwinięcie rolki i zmierzenie jej lub ewentualnie możemy zmierzyć to sami i wysłać Kupującemu zdjęcie z pomiarów jeśli Kupujący nie ma ochoty tego robić. Jesteśmy pewni, że rolka jest wystarczająco długa. Proponujemy też, że jeśli nie jest zadowolony z zakupu, to może nam zwrócić towar, a my oddamy pieniądze.

Nie pomaga również prośba o zmianę oceny. Z pozycji Allegro wyczerpaliśmy już możliwości obrony. W związku z tym zwracam się do Państwa-Sprzedających z prośbą o pomoc i poradę w kontekście ewentualnych dalszych kroków, co możemy zrobić w ramach polubownego rozwiązania sportu. Czy kolejnym krokiem jest przedsądowe wezwanie do usunięcia opinii? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki, bo taka ocena Kupującego po prostu boli i przynajmniej w mojej ocenie jest dla nas krzywdząca i niesprawiedliwa. Uważam, że nie zasłużyliśmy na ocenę „nie polecam” oraz po jednej gwiazdce w każdej kategorii, dlatego chciałbym poprowadzić tę sprawę dalej wykorzystując wszystkie możliwości i udowodnić, że ta opinia działa na naszą szkodę i wprowadza innych naszych Klientów w błąd.

Chciałbym umówić się na poradę prawną, ale może z Państwa doświadczenia wiadomo czy w takim przypadku można skorzystać z ogólnodostępnych szablonów pism (typu przedsądowe wezwanie lub inne podobne) i powołać się na jakieś konkretne paragrafy? Będę wdzięczny za podzielenie się Państwa doświadczeniami oraz ewentualne porady i linki do podobnych wątków lub możliwych rozwiązań.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.  

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

biumax
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Czy można liczyć na zapoznanie się przez Państwo ze sprawą?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@biumax skoro kupował rolki do kasy fiskalnej to pierwsza rzecz sprawdź czy to nie konkurencja dla ciebie ci opini nie szarpie specjalnie wtedy zgloszenie do uokiku na praktyki nieuczciwej konkurencji. Druga rzecz jest taka że opisem kupujący dokonał samozaorania a zwłaszcza tym na "oko" i w sądzie 20m rolki zgodność z opisem będą wykazane więc łopatologicznie mu sąd wyjaśni że za rzucanie pomówień się odpowiada zawartością portfela. Zrób sobie screenshooty do celów dowodowych bo możebzmienić opinie i usunie tekst i walnij mu wezwanie.

oznacz moderatorów

biumax
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za podpowiedź. Tak właśnie zrobiłem już zrzuty ekranów z całej korespondencji. Odnośnie ewentualnej konkurencji, to ciężko mi to zweryfikować. Kupujący nie sprzedaje nic na tym koncie Allegro. Jest natomiast z miejscowości, gdzie działa konkurencja, ale może to być przypadek i ciężko to udowodnić.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A nie brał dowodu zakupu na nip? Sprawdź co się znajduje pod jego adresem w google maps, jak masz nip to wklep w ceidg i spradź co za firma. @biumax 

oznacz moderatorów

biumax
#8 Zapaleniec#

Tak, brał dowód zakupu (fakturę na NIP). Sprawdziliśmy wpis w CEIDG. Z informacji od Kupującego, co również potwierdza wpis CEIDG jest to taksówkarz. Ma także wpisy o sprzedaży wysyłkowej lub taki:

47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

Kupujący posiada łącznie kilkadziesiąt kodów działalności PKD z czego kilka z nich jest tożsame z naszymi wpisami (ciężko mi jednak stwierdzić bez doświadczenia jak zakwalifikuje to Sąd, czy będzie to uznane jako działanie konkurencji).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@biumax sądem się nie przejmuj wystarczą kody ty nie detektyw żebyś miał ustalać czy sprzedaje to samo a on się będzie tłumaczył co pod danym kodem porabia ale do uokiku zglosić możesz i wskazać pokrewieństwo na kodach

oznacz moderatorów

biumax
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za poradę. Sprawa finalnie zakończona polubownie powodzeniem. Kupujący zmienił ocenę na „polecam”. Okazało się, że nie zmierzył rolki.

oznacz moderatorów