anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

pytanie techniczne

MAMY ROZWIĄZANIE!
_Likos_
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Dzień dobry.  Mam takie pytanie. Jeśłi klient kupuje kilka przedmiotów i mamy zamówienie smart. Potem po dwóch minutach smsowo odstepuje od umowy w większości przedmiotów i chce aby mu wysłać tylko 1 przedmiot za dwa zł . 

Kupujacy nie może anulować zamówienia przez system ponieważ wówczas musiałby anulowac cały zakup a jeden przedmiot chce kupić ( ten za 2zł)

Zgodnie z prawem odstąpil właściwie od częsci umowy- bo nas o tym jasno poinformował

I teraz pytanie a właściwie dwa

1) czy zamówienia nadal mamy realizować jako zamowienie smart ? Mimo że jeszcze przed wysyłką nie spełnia ono wymagań dotyczących wyssyłki smart. Czy też poprosić kupującego o dopłate za koszt wysyłki?

2) czy jeśłi kupujący odstąpil od umowy poza systemem i my zwrócimy wpłate bez jego oficjalnego odstąpienia przez allegro to otrzymamy zwrot prowizji?

Zgóry dziekuje za odpowiedzi. 

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
LEW433
#21 Demiurg#

Nie jest Smart, ale musisz wybrać czy chcesz zwrotu czy nie wysyłać, wiele wątków na ten temat> kupujący kombinują ale mają prawo do zwrotu części przy zakupie ze Smartem.

Jak masz dowód na zwrot poza system to Allegro zwróci wam.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  no wlasnie nie wiem czy nie jest smart. Nie bardzo wiem jak to ugryźć. Teoretycznie w momencie zakupu - kupujacy spełnił warunki smart i tak ma oznaczone zamówienie. Zgodnie z prawem też może od umowy ( całości lub czesci) odstąpić w każdej chwili, nie lamie to chyba też regulaminu usługi smart. Wiec na dwoje babka wrózyła. I stąd wolę dopytac u źródła.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Zwrot prowozji jest policzony od kwoty zwrotu, druga rzecz smsem to allegro nie widzi będziesz im potem udowadniał że klient pisał? Niech pisze przez panel wiadomość do kupującego niech to w systemie allegro widzi że życzy sobie anulować, ja bym był wredny i jasno stwierdził od tego jest panel proszę sobie anulować jak nie pasuje a w wysylkę i pakowanie dla cwaniaka za 2 zł kwotę to bym się nawet bawić nie chciał 

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  ehh nie ma znaczenia co ja bym chciał. Jesli kupujący zna przepisy nie musi odstępować od umowy przez allegro.Akurat tutaj nie mam wątpliwości.  Ta sytuacja pokazuje że żadne bariery cenowe dla darmowej wysyłki de facto nie istnieją. Kupujący moze mieć darmową wysyłkę już od 1 zł i nie musi zamrażać swoich środków ani fatygować sie z robieniem paczki zwrotnej. Ergo należalo by coś poprawić w samym smarcie. No ale poczekam na odpowiedź kogoś z allegro. Wolę mieć jakąkolwiek podkładke do takich czy innych działań.

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@_Likos_  Zwrot prowizji dostaniesz bez problemu po systemowym zwrocie wpłaty. Zawsze dostaję w podobnych sytuacjach.

Jednym słowem kombinowanie ze smartem weszło już na wyższy poziom 😂 Pewnie mu wyślesz, bo kilka negatywów raczej Ci niepotrzebne. Szkoda słów na to wszystko.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg  wyśle na pewno mimo że to oczywiście nieoplacalne. Po prostu zastanawiam sie czy mam wyslać za darmo ( i wówczas warto by było aby ktos w allegro sie pochylił nad takimi sytuacjami) czy też poprosić o dopłate za wysyłke. Dla mnie to w zasadzie bez róznicy czy dopłata do smarta czy prowizja od wysyłki . To mniej wiecej to samo i do takich zamówień i tak sie dokłada. 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ Zanim zdobędę odpowiedź, będę wdzięczna jeszcze za info, czy to prawdziwe zamówienie, czy teoretyczna sytuacja? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  prawdziwe jest następujące pytanie od klienta:  "czy jakbym zamówił jeszcze innych parę rzeczy, ale jednak chciałbym z nich zrezygnować 🙂 ,to możemy coś takiego ustalić, czy nie? Proszę pilnie o odp. Pozd."

Wiec ja zrobiłem krok dalej i przyjąlem że kupujący dokonał zakupu i zrezygnował. Ponieważ taka sytuacja moze mieć miejsce z kilka minut. A chce wiedzieć jak mam postąpić w takim przypadku.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ Mam już informacje i odpowiadając na Twoje pytania: 

1. kupujący ma prawo odstąpić od umowy, a zamówienie jest złożone w Smart!, więc tak, powinno zostać wysłane. Generalnie najlepszym rozwiązaniem byłoby tutaj dogadanie się z kupującym, aby anulował to zamówienie i złożył nowe na ten jeden towar. Jeśli natomiast się nie zgodzi to jako sprzedający musisz je zrealizować, bo między Wami została zawarta prawnie wiążąca umowa, a zgodnie z zasadami kupujący może odstąpić od umowy przed nadaniem towaru.

2. nie jestem w stanie zagwarantować Ci, że otrzymasz zwrot prowizji, bo każda sprawa jest analizowana indywidualnie, ale oczywiście możesz złożyć wniosek. Zgodnie z prawem kupujący może odstąpić od umowy w dowolny sposób. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ dziękuję za odpowiedź. Tak też mi się tak wydawało lecz wolałem się upewnić. Po prostu widać lukę w smarcie nad którą być może warto się pochylić. Póki co klient który zadał to pytanie nie dokonał zakupu. Lecz teraz wiem że w takim przypadku wysyłam normalnie w smarcie ten produkt który kupujący sobie zostawi. A  jednocześnie staram się jak najlepiej dokumentować odstąpienie od umowy zakupu części produktów.

Co do Twojej porady aby dogadać się i anulować zamówienie a potem kupić ponownie to wiem że z logicznego punktu widzenia byłoby to najrozsądniejsze. Niemniej a takim przypadku nie chodzi o logikę lecz o zaoszczędzenie kilku złotych kosztów wysyłki wiec jeśli ktoś z całą świadomością dokupuje do smarta a potem rezygnuje jeszcze przed wysyłką to z pewnością nie będzie chciał pokrywać kosztów dostawy. To raczej nie będzie wchodziło w grę 🙂 . Mimo wszystko będziemy próbować. Jeszcze raz dziękuje za wyjaśnienia.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Ja wiem że nie musi odstępować przez allegro ja wskazuję że najlepiej dla ciebie jest by zrobił to tak by allegro widziało wiadomość od niego że odstąpił a on ma to zrobić skutecznie. Nie wiem czy wysyłanie smsa albo tel do sprzedawcy można nazwać skutecznym odstąpieniem 😕 sms to se można puścić do spamu albo może mieć treść z **piiip** np rezygnuję z zamówienia i ani nie wiesz kto ani z czego ani które zamówienie, od tego są formularze allegro zeby je wypelniać 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ Skonsultuję to ze specjalistami i wrócę do Ciebie z rozwiązaniem jak tylko dostanę odpowiedź. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_ i tę luke kupujący wykorzystują. Czyli powinniscie wprowadzic do regulaminu zapis,  że w przypadku częściowej rezygnacji z zamówienia gdy jego wartość spadnie poniżej wymaganej kwoty 40zł, to kupujący traci bezpłatną wysyłkę smart .

Czyli Sprzedawca zażąda od niego dodatkowej opłaty za wysyłkę, lub zwróci  wpłatę za produkty z których zrezygnował/ła pomniejszoną o wybrany koszt wysyłki produktów pozostawionych.   

Gwarantuję, że szybko zmniejszy się ilość zwrotów "smartowych"  i ilość roboty papierkowej zarówno dla sprzedawców jak i dla allegro.

oznacz moderatorów
ALL-DA
#13 Ambasador#

@AptekaNatolinska  napisał(a):

@_HolaOla_ i tę luke kupujący wykorzystują. Czyli powinniscie wprowadzic do regulaminu zapis,  że w przypadku częściowej rezygnacji z zamówienia gdy jego wartość spadnie poniżej wymaganej kwoty 40zł, to kupujący traci bezpłatną wysyłkę smart .

Czyli Sprzedawca zażąda od niego dodatkowej opłaty za wysyłkę, lub zwróci  wpłatę za produkty z których zrezygnował/ła pomniejszoną o wybrany koszt wysyłki produktów pozostawionych.   

Gwarantuję, że szybko zmniejszy się ilość zwrotów "smartowych"  i ilość roboty papierkowej zarówno dla sprzedawców jak i dla allegro.


@AptekaNatolinska Wielokrotnie już postulowano wprowadzenie takiej zmiany w regulaminie smarta.
Oczywiście byłoby to logiczne ale można o tym zapomnieć, wątpię by portal zdecydował się odebrać jakiekolwiek przywileje kupującym by przypadkiem nie zrazić ich do siebie. Można założyć że zamiast tego będzie powiększał nasze dopłaty do smarta.

Pewnie nie przewidziano tworząc regulamin że takie luki będą wykorzystywane na tak dużą skalę albo co bardziej prawdopodobne z góry zakładano że nasze dopłaty do przesyłek będą bilansowały ewentualne straty portalu.

oznacz moderatorów