anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja żądanie klienta z tytułu rękojmi

Client:52596845
#7 Wielbiciel#

Klient zgłasza reklamacje z tytułu rękojmi, wada została wykryta w styczniu 2021 poprosiliśmy o przesłanie zdjęć uszkodzenia przesłał je nam po 1,5 roku żądając wymiany uszkodzonej części , w warunkach gwarancji producenta dany element objęty roczną gwarancją. Czy po takim czasie i braku kontaktu jesteśmy zobowiązani spełnić żądanie klienta ? dodam że przez ten czas produkty był przez niego użytkowany. 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Client:52596845 Cześć. 🙂 A kiedy produkt został zakupiony? Mogę Cię prosić o datę lub numer zamówienia? Okres trwania odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi to 2 lata.

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

Client:52596845
#7 Wielbiciel#

A Dzień Dobry 🙂 klient dokonał zakupu dnia 14.08.2020, wiec raczej mieści się w okresie 24 miesięcy. Czy klient po stwierdzeniu wady jest zobowiązany również jakiś terminem dostarczenia towaru bądź wcześniej wspomnianych zdjęć ? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:52596845 konsument ma rok na zgłoszenie wady od momentu jego wykrycia, w sumie zgłosił ale nie dopełnił obowiązku dosłania zdjęć czy wysłania produktu 😞

Podstawowe pytanie czy w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji odrzuciłeś reklamację jako niepełną ? bo jeśli nie to znaczy że została uznana 😞 a ustawa nie podaje terminu w jakim masz naprawić produkt, więc moim zdaniem powinieneś wymienić.

Możemy poczekać na pomoc @A3dam może naświetli to bardziej przepisowo 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:52596845 
Napisz coś więcej o przedmiocie sprzedaży i reklamowanej części.
Jeżeli masz dowody na to, że przedmiot był przez Klienta użytkowany przez cały okres od zgłoszenia reklamacji do teraz to wada może być tzw. wadą nieistotną.
Jeżeli reklamacja zasługuje na uznanie (i wymaga np. wymiany uszkodzonej części lub obniżenia ceny np. gdy wada jest nieistotna) to możesz zgłosić do swojego dostawcy roszczenie z regresu.


*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Client:52596845
#7 Wielbiciel#

Klient reklamuje uszkodzone 3 kółka z 6 w fotelu gamingowym, dowodów jako takich nie posiadam że był on użytkowany. Zaproponowaliśmy klientowi wymianę uszkodzonych kółek w okresie gwarancyjny na ten element ale potrzebowaliśmy do tego zdjęć, klient nie dosłał zdjęć w tym okresie, dostarczył je dopiero teraz po 1,5 roku. Czy w tym wypadku klient nie jest zobowiązany do udowodnienia że wada jest wadą produkcyjna bądź ukrytą ? 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:52596845 
Czy w tym wypadku klient nie jest zobowiązany do udowodnienia że wada jest wadą produkcyjna bądź ukrytą ? 

Nie. To Ty chcąc ew. odrzucić reklamację musiałbyś wykazać, że uszkodzenie nie jest wynikiem wady (a np. skutkiem użytkowania przez osobę o większej masie niż wskazana w instrukcji).
Mogłeś odrzucić reklamację z powodu nie dostarczenia zdjęć uszkodzeń (lub samego produktu) na Twoje żądanie - wówczas kupujący chcąc reklamować produkt musiałby zacząć procedurę od nowa.
W tej sytuacji: kupujący złożył reklamację, dostarczył co chciałeś - masz obowiązek jej  rozpatrzenia (nierozpatrzona w terminie zostanie potraktowana jako uznana).


*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów