Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak wiadomo ocena "Jakość Sprzedaży" wpływa na różnego rodzaju statusy / bonusy itp u Zaawansowanych Sprzedawców. Jest więc ważna. Ale aby była wyznacznikiem czegoś musi być przejrzysta, logiczna i mierzalna. Jak widać z wielu postów poniżej z tym bywa różnie
1. Ocena kosztów wysyłki przez Kupującego. Czasem już 4* zamiast 5* mogą ważyć. A przecież Kupujący zna koszt transportu PRZED zakupem, i kupując się na niego godzi ( przecież nie ma przymusu zakupów). A i tak mamy kwiatki typu : Kiedyś nadawałam polecone po 3,5, ; Poczta Polska jest droga ; 8,99 Smart nawet to często jest ocenianie jako wysoki koszt; lub mój ulubiony : Pan mnie oszukał na kosztach zapłaciłem mniej niż przesyłka w rzeczywistości kosztowała. A przecież w smarcie Sprzedający nie "ukryje" kosztów pakowania, taśmy, strechu, koperty itp. ( tutaj znowu : "Dobry Sprzedawca dodaje pakowanie za darmo" ). WG mnie do Zlikwidowania ta ocena bo rodzi patologie. Lepiej byłoby ew. oceniać jakość zabezpieczenia czy pakowania.
2.Numery przesyłek w terminie / wysłanie przesyłki. Tu mamy kwiatki typu. Zakup, zapłata i email : "proszę poczekać z wysyłką kilka dni coś jeszcze kupię i oszczędzę na przesyłce". A czas w allegro "leci" i ocena spada. Albo płaci poza allegro pisze że zapłacone, ale zapłacił tylko za przedmiot, zapomniał o kosztach przesyłki. Proszę o dopłatę i czekam...a czas w allegro "leci" i ocena spada. Zakup, zapłata i email z prośbą : "proszę o wysyłkę za 10 dni bo wyjeżdżam na ferie i nie będzie miał kto odebrać"...a czas w allegro "leci" i ocena spada... Jakieś rozwiązanie tu jest niezbędne
3. Terminowe odpowiedzi na wiadomości od klientów. Moje ulubione 🤗. Sytuacja pierwsza klient wysyła email z pytaniem ( np czy już wysłałem ) a potem dzwoni i pyta o to samo. Udzielam odpowiedzi. Haczyk! Uwaga odpowiedź udzielona telefonicznie się nie liczy ( wg allegro)! Trzeba to samo wysłać emailem bo inaczej czas odpowiedzi na wiadomości od klientów drastycznie spada i dostaje się po punktach. Sytuacja druga: Prowadzę korespondencję z klientem i ostatni email do niego to "ok". Pamiętacie aby na niego odpowiedzieć, nawet : "ok, ok". To nic nie wniesie do dyskusji ale to wy będziecie mieć ostatnie słowo i nie zostaną odebrane punkty za brak odpowiedzi.
4. Powiązanie produktów z kodem EAN. To dotyczy w dużej mierze tych, którzy sprzedają nowe produkty. Ale np handlujący w Antyki i Kolekcje, czy wytwarzający jednostkowe przedmioty na zamówienie takiej szansy praktycznie nie mają. Z góry są "w plecy" na punktach.
5. Oceny od Kupujących ( chyba powinno być jako jedynka). PRZED wystawieniem negatywa Kupujący powinien być prowadzony do Dyskusji aby to wyjaśnić. Często są negatywy bez żadnej próby kontaktu więc Sprzedający nie wie co jest nie tak. Albo jeszcze lepiej negatyw a gwiazdki po 4 i 5?? A jak już wystawi powinien opisać za co pod każdymi gwiazdkami. Wtedy byśmy widzieli czy to merytoryczne. A nie jak na TripAdvisor - "hotel poziom jednogwiazdkowy bo recepcjonistka miała plakietkę Wiesława a w rzeczywistości była to Zdzisława , poza tym wszystko super!" ( przepraszam Panie o takim imieniu - to przejaskrawiony przykład 🙂 )
Pewnie i do innych punktów można się przyczepić. Wiem że All musi mieć jakiś system "wartości" do którego musi się odnosić. Ale ten wymaga poprawy
@pinsplash Ja już wiem czemu mam nieakceptowalne. Sama do siebie wysłałam pytanie z innego konta, żeby sprawdzić czy maile dochodzą. Oczywiście na nie nie odpowiedziałam i system mnie zmieszał z błotem. No, komedia jak z filmów Barei.
Napisałam i mi odpowiedzieli, że nie odpisałam użytkownikowi WREDZIA-W1 :)))))
Nie ma co panikować , to na razie wszystko w fazie projektu. Na pewno jeszcze będą zmieniać te punktacje.
Inaczej jedynym super sprzedawcą na allegro, będzie samo allegro. Póki co jestem "dobrym" super sprzedawca, tak mi wskaźnik zapowiedział :DDD
Ogólnie ten SS niezbyt wiele mi daje , więc jakoś utratą znaczka się nie załamie. Zwłaszcza, że przy obecnych kryteriach, pewnie nikt z mojej branży tego znaczka nie zachowa 😄
Jak nikt nie będzie super sprzedawcą to przecież jednostkowo na tym nie stracimy.
Więcej dystansu, pożyjemy, zobaczymy 🙂 Na pewno będzie jeszcze wiele korekt do czasu wejścia tego w życie
@lopes1990taaak, tylko że to już jest i działa ( te oceny)🤔
Tak właśnie. Allegro powinno dokładać wszelkich starań, by ocena sprzedawcy jak najbardziej odpowiadała rzeczywistości.
Z pewnością poprawi to poczucie bezpieczeństwa zakupu u klientów...
Tak właśnie się dzieje.
To proszę napisać jak to allegro robi?
chyba że Pani miała na myśli
regułę
"nie możemy usunąć komentarza"
dzisiaj spojrzałem na swoje oceny, nie łapię się na standard gdyż kupujący stwierdził ze 3,2 za znaczek to bardzo dużo. 1 gwiazdka. Obsługa fatalna, towar wysłany następne go dnia 1 gwiazdka. Towar niezgodny z opisem , sprzedaję sznurowadła od 10 lat i nigdy nikt nie zwracał uwagi na niezgodność 1 gwiazdka. Dodatkowo kupujący zamieszcza informację Nie polecam, przesyłka szła bardzo długo. Jak długo szła tego nie wiem ale klient sam wybrał list zwykły czas dostawy do dni .
Czy allegro dba o sprzedawców pozwalając na takie oceny i wpisy? Czy tak naprawdę się dzieje?
Proszę o odpowiedź Panią cloudcloud
@BURZYNSKID W imieniu koleżanki odpowiem, że jeśli nie zgadzasz się z otrzymaną oceną zawsze możesz skontakować się z nami poprzez ten formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272
Pracownicy Allegro zapoznają się ze sprawą i na podstawie zebranych danych, podejmą decyzję oraz udzielą Ci odpowiedzi do Twojego przypadku.
Olu, po mojej prośbie o usunięcie kupujący usunął ocenę . Piszemy tu o patologi wśród ocen, o tym że klient nie potrafi ocenić czy koszt przesyłki jest zawyżony czy nie. Rozumiem że wszyscy chcą mieć darmową dostawę , ale tego nie da się zrobić przy przedmiotach o niskiej wartości. Wiem że nie Tobie oceniać słuszność wystawianych ocen. Ale mam mamy nadzieję że jesteś tu po to aby analizować nasze uwagi i przekazywać je dalej.
@BURZYNSKID Bardzo się cieszę, że udało się rozwiązać tę sprawę pozytywnie i tak, jestem tutaj dla Was, dlatego chętnie przekażę Wasze uwagi i spostrzeżenia do właściwych osób.
Ostatnio dostałem negatyw, w którym kupujący zarzucił mi łamaną polszczyzną kłamstwo i oszustwo - kupił książkę za 19 i według niego to jest oszustwo i kłamstwo. Allegro nie może usunąć komentarza, bo "nie widzi podstaw". Publiczne zarzucanie kłamstwa, bo ktoś kupił książkę za ceną za jaką kupił (absurd, którego nie rozumiem) według Allegro nie narusza żadnego punktu regulaminu (kolejny absurd).
Poza tym mam same pozytywne. Dziś po otrzymaniu kolejnego pozytywnego komentarza ocena jakości spadła mi z neutralnego do "Wymaga poprawy". Kuriozum jakieś xD
Jeśli komentarz zawiera obraźliwe określenia, powinien zostać usunięty. No, chyba że dla Allegro "oszust" już nie jest obraźliwy. To pewnie jakaś niższa ranga Super Sprzedawcy
Boty mają to gdzieś, ja już po ostatnich perypetiach mam dość jakiegokolwiek kontaktu z allegro.
Pracownicy odpowiadający na maile nie znają nawet regulaminu, który serwis tworzy.
Jeden broni drugiego, że "tamten" może nie wiedzieć. Równie dobrze ja mógłbym odpowiadać na takie maile, i z pewnością bez jakiegokolwiek przeszkolenia zrobiłbym to profesjonalniej, aniżeli Ci pseudo konsultanci.
Co do komentarza, w zeszłym roku bodajże klient napisał " handluje podróbkami, które wysiadają tak szybko jak najgorsze chińskie łożyska" tutaj allegro też nie dopatrzyło się, niczego.
Mimo, iż publicznie osoba stwierdza, że handluje podróbami co za tym idzie oszukuje nabywców. Oczywiście, żadnych podstaw Pan nie miał 🙂 Rozwalił łożyska przy zakładaniu i nawet nie chciał odesłać ich na gwarancję , domagał się tylko zwrotu pieniędzy i groził sądami.
Allegro uczestniczyło również w dyskusji, więc sytuacja była im znana. Prośbę o usunięcie bądź moderacje komentarza olali 😉
Co do nowej jakości sprzedaży to powiedzmy sobie szczerze, że ponad 90% SS odpadnie. Niektóre kryteria są awykonalne dla małych firm, realizujących jednak duże ilości zamówień.
Sam sposób obliczania punktacji jest jakiś poroniony :
Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów:85,71%
@lopes1990 To o czym piszesz jest najbardziej zauważalne i bolesne dla takich sprzedawców, którzy są tu dłużej niż większość obecnych pracowników Allegro - którzy próbują nas ustawiać do pionu 😋 My pamiętamy jeszcze czasy sprzed totalnej tresury sprzedawców (nazywanej dla niepoznaki "jakością sprzedaży"), sprzed EAN-ów, Smartów i innych durnot, z których jest więcej szkody niż pożytku.
Kiedyś, gdy sprzedaż na Allegro generowała 90% mojego obrotu, to się tym wszystkim bardziej przejmowałem. Dziś sprzedaż na Allegro stanowi 20-25 % obrotu, ale pochłania 50 % czasu. Więc jeśli zmiany od kwietnia wejdą w zapowiadanej formie, będzie chyba "time to say goodbye". To już nie jest miejsce dla małych firm, sprzedających towar nie dający się wtłoczyć w urzędowe schematy.
@Woythaler @TomBanknoter Kuriozum ten Twój komentarz.. swoją drogą pytanie do adminów:
Czy NEGATYWNY komentarz o treści : " Piękna pogoda, kanapa, gdyż ponieważ poniedziałek" do np zakupu worka cementu jest do usunięcia czy nie?
@pinsplash Decyzje dotyczące usuwania ocen podejmuje odpowiedni zespół, ekipa Gadane nie wydaje takich rozstrzygnięć, więc osobiście polecam kontakt przez formularz, który podesłałam wyżej.
@_HolaOla_Ola, ja wiem ze to nie do Allegro Gadane i a mój przykład jest wymyślony. Chodzi mi o to że All z reguły nie usuwa komentarzy nawet najbardziej "z czapy" gdy nie zawierają wulgaryzmów...
@_HolaOla_ Rozumiemy, nie podejmujecie takich decyzji, ale pomysły czy sugestie, o których użytkownicy tutaj piszą możecie przecież przekazać odpowiednim osobom, czyż nie?
Kolejny kwiatek do dyskusji. W miesiącu styczniu na jednym ze swoich kont zrealizowałem 92 zamówienia , w tym samym czasie otrzymałem 30 ocen, część z nich na pewno oceniała transakcje z grudnia. Jaka jest wiarygodność tych ocen jeśli stanowią one 30% transakcji. Odpowiesz że oceny mogą spływać przez 90 dni. Zapytam, a co z ocenami które nie spłyną , jak są liczone? Jeżeli ktoś zasługuje na NIE POLECAM kupujący nie zapomni wystawić oceny, ale jeśli transakcja była wzorowa nie koniecznie chce mu się ją wystawiać. Osobiście nie oceniam swoich zakupów. Do zakupów używam osobnego konta gdzie mam smarta i rzadko tam zaglądam.
Moja propozycja to: Uczciwie i z korzyścią dla Kupujących i Sprzedających,jeżeli ocena nie zostanie wystawiona w przewidzianym terminie Sprzedający powinni dostawać maksymalną ocenę we wszystkich punktowanych kategoriach.
A ja wrócę do terminowości odpowiedzi na zapytania,
Przykładowo: wystawiam 10 ofert ze sznurkiem do snopowiązałki 😁 na każdej aukcji jest inny kolor, klient zadaje pytanie o produkt "czy mamy różowy w zielone ciapki" ale zadaje to pytanie do każdej z aukcji - to nie jest jednostkowy przypadek - mam tak często
Teraz pytanie: jeśli odpowiem tylko na jedno zapytanie klienta, to co będzie z pozostałymi ( przypomnę - identycznymi) zapytaniami ?