Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak wiadomo ocena "Jakość Sprzedaży" wpływa na różnego rodzaju statusy / bonusy itp u Zaawansowanych Sprzedawców. Jest więc ważna. Ale aby była wyznacznikiem czegoś musi być przejrzysta, logiczna i mierzalna. Jak widać z wielu postów poniżej z tym bywa różnie
1. Ocena kosztów wysyłki przez Kupującego. Czasem już 4* zamiast 5* mogą ważyć. A przecież Kupujący zna koszt transportu PRZED zakupem, i kupując się na niego godzi ( przecież nie ma przymusu zakupów). A i tak mamy kwiatki typu : Kiedyś nadawałam polecone po 3,5, ; Poczta Polska jest droga ; 8,99 Smart nawet to często jest ocenianie jako wysoki koszt; lub mój ulubiony : Pan mnie oszukał na kosztach zapłaciłem mniej niż przesyłka w rzeczywistości kosztowała. A przecież w smarcie Sprzedający nie "ukryje" kosztów pakowania, taśmy, strechu, koperty itp. ( tutaj znowu : "Dobry Sprzedawca dodaje pakowanie za darmo" ). WG mnie do Zlikwidowania ta ocena bo rodzi patologie. Lepiej byłoby ew. oceniać jakość zabezpieczenia czy pakowania.
2.Numery przesyłek w terminie / wysłanie przesyłki. Tu mamy kwiatki typu. Zakup, zapłata i email : "proszę poczekać z wysyłką kilka dni coś jeszcze kupię i oszczędzę na przesyłce". A czas w allegro "leci" i ocena spada. Albo płaci poza allegro pisze że zapłacone, ale zapłacił tylko za przedmiot, zapomniał o kosztach przesyłki. Proszę o dopłatę i czekam...a czas w allegro "leci" i ocena spada. Zakup, zapłata i email z prośbą : "proszę o wysyłkę za 10 dni bo wyjeżdżam na ferie i nie będzie miał kto odebrać"...a czas w allegro "leci" i ocena spada... Jakieś rozwiązanie tu jest niezbędne
3. Terminowe odpowiedzi na wiadomości od klientów. Moje ulubione 🤗. Sytuacja pierwsza klient wysyła email z pytaniem ( np czy już wysłałem ) a potem dzwoni i pyta o to samo. Udzielam odpowiedzi. Haczyk! Uwaga odpowiedź udzielona telefonicznie się nie liczy ( wg allegro)! Trzeba to samo wysłać emailem bo inaczej czas odpowiedzi na wiadomości od klientów drastycznie spada i dostaje się po punktach. Sytuacja druga: Prowadzę korespondencję z klientem i ostatni email do niego to "ok". Pamiętacie aby na niego odpowiedzieć, nawet : "ok, ok". To nic nie wniesie do dyskusji ale to wy będziecie mieć ostatnie słowo i nie zostaną odebrane punkty za brak odpowiedzi.
4. Powiązanie produktów z kodem EAN. To dotyczy w dużej mierze tych, którzy sprzedają nowe produkty. Ale np handlujący w Antyki i Kolekcje, czy wytwarzający jednostkowe przedmioty na zamówienie takiej szansy praktycznie nie mają. Z góry są "w plecy" na punktach.
5. Oceny od Kupujących ( chyba powinno być jako jedynka). PRZED wystawieniem negatywa Kupujący powinien być prowadzony do Dyskusji aby to wyjaśnić. Często są negatywy bez żadnej próby kontaktu więc Sprzedający nie wie co jest nie tak. Albo jeszcze lepiej negatyw a gwiazdki po 4 i 5?? A jak już wystawi powinien opisać za co pod każdymi gwiazdkami. Wtedy byśmy widzieli czy to merytoryczne. A nie jak na TripAdvisor - "hotel poziom jednogwiazdkowy bo recepcjonistka miała plakietkę Wiesława a w rzeczywistości była to Zdzisława , poza tym wszystko super!" ( przepraszam Panie o takim imieniu - to przejaskrawiony przykład 🙂 )
Pewnie i do innych punktów można się przyczepić. Wiem że All musi mieć jakiś system "wartości" do którego musi się odnosić. Ale ten wymaga poprawy
@RLis rozwiążesz problem odpowiadając na pytania tak jak to robi allegro. Co otrzymujesz jak zadajesz im pytanie?
@RLis dodam jeszcze, dla allegro nie liczy się jakość odpowiedzi tylko sama odpowiedź. Mam nadzieję że ta informacja rozwiąże Twój problem.
Czyli na dobrą sprawę, wysyłanie pustych maili w odpowiedziach, ale np w ciągu 5 sekund od otrzymania zapytania od Klienta da Ci 100% wartości punktowej ;]
No że też wcześniej na to nie wpadłem - trzeba ustawić autorespondera o treści: "dziękujemy za wiadomość - odpowiemy na nią najszybciej jak to możliwe"
i mamy problem z oceną z głowy 😃
Tylko czy o to w tym ocenianiu chodzi ?
Przypomnę się- może ktoś z szanownych adminów raczy odpowiedzieć ?
Mam też drugą wersję pytania: klient przysyła w ciągu minuty czy dwóch kilka zapytań o produkt, które z nich jest pierwsze, czy czas odpowiedzi liczy się do pierwszego wysłanego przez klienta, czy też może jeśli jeszcze na żadne nie zdążyłem odpisać to każde jest "pierwsze" ?
@Wioletta2701 Oczywiście, że tak, dlatego przekazujemy je na bieżąco.
@RLis teraz możesz już sprawdzać jak Ci procenty na koncie rosną!😀
czyli promujecie spamowanie? przecież te automatyczne odpowiedzi byle nabić punkty to dokładnie definicja spamu. jeśli ktoś pisze z pytaniem to po to, by uzyskać odpowiedź, a nie formułkę od bota "dziękujemy za pytanie blabla odezwiemy się blabla".
@Woythaler W interesie finansowym każdego sprzedawcy jest odpowiadać na pytania kupujących. I ludzie odpowiadają. Liczenie czasu odpowiedzi jest totalną bzdurą, bo sprzedawcy mają różne sytuacje, często niezależne od siebie. Brak prądu, internetu, złe samopoczucie sprawią, że ich jakość sprzedaży spadnie. Nie tak to powinno być, więc wcale się nie zdziwię jak użyją automatycznej zwrotki.
Tak czy inaczej, liczba punktów ujemnych, jakie można "zaliczyć" za opóźnioną odpowiedź, lub jej brak jest, nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do praktycznego znaczenia tego kryterium. Trudno to uznać za coś innego, niż kolejny element tresury, jakiej sprzedawcy są tu regularnie poddawani. Zamiast się skupić na optymalizacji oferty i jakości obsługi, muszą poświęcać coraz więcej czasu na spełnianie bezsensownych zachcianek serwisu. Powoli się tu robi jak w urzędzie 😋
@WREDZIA-W1 przecież odpowiesz na pytanie jak siądziesz do komputera. O tym poinformowałaś klienta i on już wie że nie spędzasz przy monitorze 24H na dobę i Cię szanuje za to ze został szybko o tym poinformowany.😀 Uśmiechnij się, jutro allegro znowu czymś na zaskoczy i trzeba będzie rozwiązać problem. Ten jest już rozwiązany i szkoda go wałkować. Za kilka dni nowe prowizje, na tym trzeba skupić swoją uwagę.
@BURZYNSKID"on już wie że nie spędzasz przy monitorze 24H na dobę" - klient może i wie, ale Allegro najwyraźniej ma inne zdanie na ten temat 😁
@TomBanknoter allegro też jest zadowolone, udzieliłeś odpowiedzi w po 5 s. od zadania pytania. Doskonały czas, następne czasy nie są brane pod uwagę.😁
@TomBanknoter @WREDZIA-W1 @BURZYNSKID no i All wpadło we własne sidła 😋.
Jest odpowiedź/reakcja = jest. Jest szybko = jest. Nigdzie nie jest podane co ma zawierać - więc jest zgodna ze standardem Allegro. Dziękuję, dobranoc.
Ps Bonus ode mnie : Zapytanie o przedmiot ok 23:00, nowa wiadomość o 7 rano następnego dnia że wobec braku zainteresowania / odpowiedzi ze strony sprzedawcy kupi gdzie indziej 😜
@pinsplash Na dodatek nie masz prawa być na urlopie, bo Ci statystyki siądą.
@BURZYNSKID A przecież mnie to rybka 🙂 Odpowiadam w kilka minut, a średni czas mam 16 godzin 🙂
@WREDZIA-W1 bo czasem śpisz albo głowa cię boli.🤕
@BURZYNSKID Po obiadku lubię się godzinkę zdrzemnąć i wtedy mam gdzieś pytania od kupujących 😀
Wszystkie te przykłady powyżej i z innych wątków mają pokazać jak absurdalny jest na tę chwilę ten system. Allegro póki co, patrząc na wypowiedzi modów, przyjmuje stanowisko - "wszystko działa jak należy", ale każdy z piszących tutaj Sprzedawców ma nadzieję, że jednak Allegro pójdzie po rozum do głowy i unormuje ten system, czego życzę wszystkim Sprzedawcom i sobie.
Wierzcie, że wszystkie wasze uwagi oraz wskazówki (czytamy) przyjmujemy i przekazujemy dalej. Chyba, że są szalenie absurdalne - to wtedy nie 😉