Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak wiadomo ocena "Jakość Sprzedaży" wpływa na różnego rodzaju statusy / bonusy itp u Zaawansowanych Sprzedawców. Jest więc ważna. Ale aby była wyznacznikiem czegoś musi być przejrzysta, logiczna i mierzalna. Jak widać z wielu postów poniżej z tym bywa różnie
1. Ocena kosztów wysyłki przez Kupującego. Czasem już 4* zamiast 5* mogą ważyć. A przecież Kupujący zna koszt transportu PRZED zakupem, i kupując się na niego godzi ( przecież nie ma przymusu zakupów). A i tak mamy kwiatki typu : Kiedyś nadawałam polecone po 3,5, ; Poczta Polska jest droga ; 8,99 Smart nawet to często jest ocenianie jako wysoki koszt; lub mój ulubiony : Pan mnie oszukał na kosztach zapłaciłem mniej niż przesyłka w rzeczywistości kosztowała. A przecież w smarcie Sprzedający nie "ukryje" kosztów pakowania, taśmy, strechu, koperty itp. ( tutaj znowu : "Dobry Sprzedawca dodaje pakowanie za darmo" ). WG mnie do Zlikwidowania ta ocena bo rodzi patologie. Lepiej byłoby ew. oceniać jakość zabezpieczenia czy pakowania.
2.Numery przesyłek w terminie / wysłanie przesyłki. Tu mamy kwiatki typu. Zakup, zapłata i email : "proszę poczekać z wysyłką kilka dni coś jeszcze kupię i oszczędzę na przesyłce". A czas w allegro "leci" i ocena spada. Albo płaci poza allegro pisze że zapłacone, ale zapłacił tylko za przedmiot, zapomniał o kosztach przesyłki. Proszę o dopłatę i czekam...a czas w allegro "leci" i ocena spada. Zakup, zapłata i email z prośbą : "proszę o wysyłkę za 10 dni bo wyjeżdżam na ferie i nie będzie miał kto odebrać"...a czas w allegro "leci" i ocena spada... Jakieś rozwiązanie tu jest niezbędne
3. Terminowe odpowiedzi na wiadomości od klientów. Moje ulubione 🤗. Sytuacja pierwsza klient wysyła email z pytaniem ( np czy już wysłałem ) a potem dzwoni i pyta o to samo. Udzielam odpowiedzi. Haczyk! Uwaga odpowiedź udzielona telefonicznie się nie liczy ( wg allegro)! Trzeba to samo wysłać emailem bo inaczej czas odpowiedzi na wiadomości od klientów drastycznie spada i dostaje się po punktach. Sytuacja druga: Prowadzę korespondencję z klientem i ostatni email do niego to "ok". Pamiętacie aby na niego odpowiedzieć, nawet : "ok, ok". To nic nie wniesie do dyskusji ale to wy będziecie mieć ostatnie słowo i nie zostaną odebrane punkty za brak odpowiedzi.
4. Powiązanie produktów z kodem EAN. To dotyczy w dużej mierze tych, którzy sprzedają nowe produkty. Ale np handlujący w Antyki i Kolekcje, czy wytwarzający jednostkowe przedmioty na zamówienie takiej szansy praktycznie nie mają. Z góry są "w plecy" na punktach.
5. Oceny od Kupujących ( chyba powinno być jako jedynka). PRZED wystawieniem negatywa Kupujący powinien być prowadzony do Dyskusji aby to wyjaśnić. Często są negatywy bez żadnej próby kontaktu więc Sprzedający nie wie co jest nie tak. Albo jeszcze lepiej negatyw a gwiazdki po 4 i 5?? A jak już wystawi powinien opisać za co pod każdymi gwiazdkami. Wtedy byśmy widzieli czy to merytoryczne. A nie jak na TripAdvisor - "hotel poziom jednogwiazdkowy bo recepcjonistka miała plakietkę Wiesława a w rzeczywistości była to Zdzisława , poza tym wszystko super!" ( przepraszam Panie o takim imieniu - to przejaskrawiony przykład 🙂 )
Pewnie i do innych punktów można się przyczepić. Wiem że All musi mieć jakiś system "wartości" do którego musi się odnosić. Ale ten wymaga poprawy
Moja firma pracuje od 8 do 16, jeszcze tydzień temu czas odpowiedzi miałem nieakceptowalny, mimo że pracownicy odpowiadają dosyć szybko w godzinach pracy (ale nie w 5 minut, bo muszą też zbierać towar z półek i pakować). Komputer z pocztą kazałem zostawić włączony 24h, a w programie pocztowym ustawiłem autoresponder (Pracujemy 8-16, odpowiedzi udzielimy w godzinach pracy) i już po tygodniu moja ocena wskoczyła na dobrą, czyli właśnie o to chodzi Allegro, żeby działał tylko bot, a nie żeby klient doczekał się właściwej odpowiedzi na swoje pytanie.
Co do 3 punktu to ja nie ogarniam tego.. odpisuje szybko a i tak poziom mam nieakceptowalny - niby piszę, że gdy w weekendy nie ma odpowiedzi to nie liczy się do tych 24h ale w to wątpię bo niemożliwe, żeby na 5-10 pytań w tygodniu odpowiadała po czasie żeby był tak niski poziom odpowiedzi.
@daniel_net_plDokłądnie tak już pisałem 🙂
Temat raczej luźny, ale chętnie dowiedziałbym się, jakie sposoby są najbardziej skuteczne. Zawsze po otrzymaniu oceny innej niż 5 gwiazdek staram się skontaktować z kupującym i zapytać o powód, żeby w przyszłości coś poprawić. Powody zaniżania są często absurdalne. Sprzedaję starocie, w opisie wyraźnie napisane, że przedmiot ma 50 lat. Otrzymuję komentarz i zaniżoną ocenę za "Zgodność z opisem". W odpowiedzi od kupującego dostaję wiadomość "Nie daję 5 gwiazdek za stare rzeczy". Przy małej liczbie ocen strasznie trudno utrzymać Super Sprzedawcę i liczy się każda gwiazdka. Czy macie na to jakieś sposoby?
Nie bardzo rozumiem ocenę za ,Terminowe odpowiedzi w dyskusjach, i , Średni czas odpowiedzi w dyskusjach. Czy nie mając żadnej dyskusji tracę punkty w jakości sprzedaży bo wtedy jest po 0 punktów, a gdybym miał jakieś dyskusję i szybko w nich odpowiadał to dostanę punkty?
Dokładnie tak to wyglądało u mnie. Ucieszyłem się, gdy pierwszy kupujący rozpoczął u mnie dyskusję i pomogłem mu błyskawicznie rozwiązać problem. Od razu przybyło mi 100 punktów w "Jakości mojej sprzedaży". Dziękujemy Allegro za super rozwiązania 🙂
@Speeedcuber Umiejętne wykorzystanie systemu. 🤣
Już widze te promocje : Jak rozpoczniesz dyskusję i odznaczysz ją jako rozwiązaną ( szybko) dostaniesz ( jakiś) bonus ! 😂
Zgodnie z sugestiami że lepiej mieć rozwiązane dyskusje z kupującymi niż ich nie mieć wcale założyłem sobie takową z prywatnego kąta i szybko na nią odpowiedziałem z firmowego. Po wszystkim zakończyłem dyskusję na prywatnym koncie i anulowałem zakup.... przybyło 50 punktów w jakości .
Mam wrażenie że jestem w jakiejś grze.
@gartdeco1 Bardzo sprytne posunięcie... przyznawać się do tego na podwórku allegro🤣
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Według mnie słuszne. Trzeba pokazywać Allegro, jak absurdalnie funkcjonuje. Rozpoczęcie dyskusji na Allegro oznacza zazwyczaj, że kupujący ma jakiś problem z zamówieniem. Według Allegro brak dyskusji, czyli brak problemów, to brak punktów za jakość sprzedaży... @gartdeco1 +1 🙂
@Speeedcuber To pokazywanie może skończyć się tak, że trafi na jakiegoś pracownika z misją, który stwierdzi, że było to co prawda kreatywne acz nieregulaminowe wykorzystanie systemu w postaci oszukania algorytmów pozycjonujących oferty po trafności... i wiesz co wtedy może się stać🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Tak sobie teraz patrzę, dlaczego przyznawane są punkty w zależności od UTWORZONYCH DYSKUSJI?
Czy to w ogóle jest realne? Oczywiście wykluczam gigantów co mają setki zamówień dziennie, wolałbym skupić się na przeciętnych sklepikach.
Przecież z tego forum kupujący są ciągle odsyłani do tworzenia dyskusji, więc z automatu spadają punkty za to, że po prostu otwierają dyskusje, a sporo z nich wisi jako otwarte.
Zrozumiałbym, gdyby punkty były odejmowane za nierozwiązane dyskusje. Dla mnie to nie ma sensu, kupujący niepotrzebnie otwierają dyskusje z pytaniami, na które odpowiedzi sami znajdą przeglądając swoje transakcje, chociażby ręczne sprawdzenie statusu przesyłki, dokładne czytanie opisów. Korzystajcie z Centrum Wiadomości, bo dyskusje służą do rozwiązywania realnych problemów z transakcją, a nie pytań o status przesyłki...
@DarkStoorM To jest ocena głównie za ilość zamówień, a nie za dyskusje. Działa tak samo jak ocena za obroty i za ilość zakupów. Otwarcie dyskusji to zwykle czysty przypadek. Np. ktoś pyta kiedy paczka dojdzie. Kuriozalne jest to, że najgorsza ocena za dyskusje 5/50 jest słownie oznaczana "Super". Jeśli Super, to czemu nie dają 45/50? Kto to wymyśla?
Druga kwestia: Przecież im mniej ktoś sprzedaje, tym robi to staranniej i jakość wzrasta. Masówka to spadek jakości. Ocena za jakość powinna być więc odwrotnie proporcjonalna do ilości sprzedaży i obrotów. Zupełnie brakuje w ocenie jakości parametru "Staż na Allegro", czyli doświadczenia w sprzedaży i obsłudze.