anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Weryfikacja danych przez PayU -prośba o skan dowodu tożsamości- próba oszustwa czy niedbalstwo PayU?

addept
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

W dniu dzisiejszym na swojego e-maila dostałem wiadomość (znalazłem ją w spamie) niby od PayU z prośbą o weryfikację danych i przesłanie zwrotnie na maila skanu dowodu tożsamości. 

Nie byłoby w tym nic dziwnego, ale zgodnie z tym:  https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/konfiguracja-konta-do-wyplat/weryfikacja-danych-sprzedaja...

Powinienem dostać e-maila z prośbą o weryfikację z adresu service@payu.com 
Tytuł e-mail powinien brzmieć "Zweryfikuj swoje dane, aby nadal wypłacać środki z Allegro Finanse"

U siebie dostałem wiadomość o tytule "Reverifcation" od nadawcy o nazwie Customer Care PayU Poland, z adresu e-mailowego allegro@payu.pl (po wejściu w szczegóły wiadomości taki adres e-mailowy mi się pojawił). 

I teraz mam wątpliwości, bo w 2021 roku przechodziłem taką weryfikację, ale była ona przeprowadzona przez adres e-mailowy wskazany w wyżej wymienionym linku, wiadomość nosiła również stosowny tytuł. Jak wiadomo przestępcy mają w obecnych czasach możliwość podszywania się pod konkretne e-maile, więc z pozoru prawdziwy e-mail może również być próbą oszustwa. 

Co więcej, w 2021 roku weryfikację robiłem poprzez Allegro, w zakładce Ustawienia Wypłat. Na dzień dzisiejszy stan PayU na moich kontach Allegro wynosi "zweryfikowane" i nie mam możliwości przesłania skanu dowodu tożsamości poprzez funkcjonalność Allegro.

Cała ta sytuacja, jak również konieczność przesłania skanu bezpośrednio na rzekomy adres e-mailowy PayU, który nie jest wymieniony jako ten właściwy we wskazanym przeze mnie linku, budzi moje duże wątpliwości. 

 Dzisiaj nie udało mi się już skontaktować z konsultantem PayU poprzez ich stronę (pracują do 18), a moje zapytanie do Allegro mogło nie być wyczerpujące. 

Proszę o rozstrzygnięcie sprawy.

 @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@addept Konsultuję Twoje zgłoszenie z odpowiednim zespołem. Wrócę tutaj z odpowiedzią. 

Wiktoria
Moderatorka


_____________
Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@addept Otrzymałam informację, że Twoje konto do wypłat jest prawidłowo aktywne, a operator nie potrzebuje obecnie przeprowadzać weryfikacji.

Prześlij proszę kopię tej wiadomości przez formularz. Nasz dział bezpieczeństwa zajmie się weryfikacją.

Wiktoria
Moderatorka


_____________
Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
oznacz moderatorów

addept
#7 Wielbiciel#

Dziękuję, wysłałem zgłoszenie przez formularz. Zobaczymy co z tego wyjdzie

oznacz moderatorów