anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru na prawach rękojmi - problematyczny klient, straszy sądem.

YIVO
#9 Pomysłodawca#

Witam, 17 maja otrzymałem zwrot towaru od klienta, który towar otrzymał 13 kwietnia, ponieważ termin na zwrot towaru mamy wydłużony do 20 dni, graniczny termin na zgłoszenie zwrotu (odstąpienie od umowy) minął zatem 3 maja. Termin ten nie został przez kupującego zachowany i dopiero 17 maja wraz z towarem otrzymałem pismo "Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość" w formie papierowej z domyślnego druku, który jest na Allegro, nigdzie nie wskazuje aby było to zgłoszenie reklamacyjne z tytułu rękojmi (dopisał sobie tylko długopisem pod tytułem pisma zwrot/rękojmia), nie wskazuje żadnego powodu skorzystania z prawa do rękojmi/reklamacji towaru. Poinformowałem zatem kupującego, że zwrot w ramach odstąpienia od umowy nie może zostać przyjęty ponieważ ostateczny termin na zgłoszenie odstąpienia od umowy minął 3 maja. W odpowiedzi otrzymałem bardzo oficjalne, wręcz urzędowe pismo, w którym straszy postepowaniem sądowym, zgłoszeniem naruszenia prawa do odpowiednich organów etc. w którym domaga się zapłaty za towar zwrócony w terminie do 14 dni licząc od 17 maja, po tym terminie zastosuje czynności prawne etc.

Co robić? Jak postąpić? Czy sprzedawca nie ma już totalnie żadnych praw, a kupujący może trzymać sobie towar przez 2 lata i przed upływem 2 letniej rękojmi odesłać sobie nowy, nienaruszony towar na zwrot i żądać zwrotu środków powołując się na rękojmie? Tym samym, w sumie zamrażając swój kapitał...

Z góry dziękuje za pomoc i powiem szczerze, że brak wyrozumiałości i uprzejmości wśród polskich klientów szerzy się coraz bardziej...

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

mr_oma
Moderatorka
Moderatorka

@YIVO, czy możesz wskazać numer tego zamówienia? 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

YIVO
#9 Pomysłodawca#

Wolałbym uchować w tajemnicy, jak widać nie wiem z kim ma do czynienia, także proszę o wiadomość na email to prześlę, ewentualnie mogę podać numer zgłoszenia bo kontaktowałem się już w tej sprawie z pracownikiem Allegro.

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderatorka
Moderatorka

@YIVO, możesz też wysłać zdjęcie/zrzut ekranu z oświadczeniem kupującego oraz numerem zamówienia na spolecznosc@allegro.pl. Nie będzie to w żaden sposób udostępniane osobom z zewnątrz. Posłuży jedynie do wewnętrznej konsultacji.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

YIVO
#9 Pomysłodawca#

Wysłałem na maila więcej szczegółów 🙂

oznacz moderatorów

damianos99
#11 Animator#

odeślij towar i dodaj uzasadnienie pisemne, że okres na poinformowanie o zwrocie towaru minął 21-go dnia od otrzymania zakupionego towaru, zgłoszenie towaru nie zostało spełnione w terminie i zwrot nie jest możliwy, proste.

oznacz moderatorów

komis-bell
#13 Ambasador#

@damianos99 Na miejscu sprzedawcy wezwałbym kupującego do odbioru towaru na swój koszt - odstąpienie nie jest prawnie wiążące i towar cały czas należy do kupującego.
Jeśli sprzedający we własnym zakresie odeśle przesyłkę a ta np zaginie lub ulegnie uszkodzeniu to będzie to odpowiedzialność nadawcy przesyłki - w tym wypadku sprzedającego.

Warto mieć to na uwadze.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#17 Koryfeusz#

@YIVO bardzo oficjalne, wręcz urzędowe pismo, w którym straszy postepowaniem sądowym, zgłoszeniem naruszenia prawa do odpowiednich organów etc. Wzory takich pism można znależć w internecie, w ilościach hurtowych, często niby sygnowane przez kancelarię adwokacką, która nie istnieje. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący może wysłać pismo reklamacyjne nawet pocztą, to nie ma żadnego znaczenia liczy się tylko czas. Jeżeli nawet długopisem dopisał reklamacja z tytułu rękojmi to ma 2 lata przy zakupie nowego towaru, ty zgodnie z tym masz 14 dni na rozpatrzenie takiej reklamcji, moim zdaniem musisz ją rozpatrzyć.

oznacz moderatorów

YIVO
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście rozumiem, jeżeli jest to reklamacja towaru z tytułu rękojmi z powodu wad istniejących w produkcie etc., ale towar jest nowy bez wad, a kupujący nie wskazał nigdzie powodu do reklamacji. Wysłał oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny, jedynie napisał na nim wyrazy "Zwrot/Rękojmia", tylko tyle.

oznacz moderatorów

komis-bell
#13 Ambasador#

@YIVO W takim razie dopytaj kupującego aby wskazał co konkretnie reklamuje.

oznacz moderatorów

sadliks
#9 Pomysłodawca#

Witam 

Widzę, że nie tylko ja mam taki problem. 

Strasznie się dzieje kiedyś tak nie było. Ja się wycofuje szkoda nerwów. 

Poniżej mój temat.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/sprzeda%C5%BC-uszkodzonego-lapto...

pozdrawiam 

oznacz moderatorów

czesci_truck
#9 Pomysłodawca#

Nie ma czegoś takiego jak ZWROT z tytułu rękojmi , jak już to reklamacja

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@YIVO widzę że mylicie zwrot z rękojmią 😞

Dopytaj się klienta co chce bo nie ma czegoś takiego jak dopisał sobie tylko długopisem pod tytułem pisma zwrot/rękojmia są dwie opcje albo próbuje powołać się na rękojmie bo spóźnił się ze zwrotem albo sam nie wie co chce.

Zadaj pytanie czy to była reklamacja czy zwrot, i wtedy masz jasną sprawę jak postąpić 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

Kupujący nie rozumie co to jest zwrot

Sprzedawca nie rozumie co to jest zwrot

totalna kaszana

Na mocy art. 560 § 1 KC, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, pod warunkiem, że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego nie wymieni rzeczy wadliwej na wolną od wad lub wadę usunie.

i tak należy rozumieć pismo kupującego

każda inna interpretacje jest wadliwa

 

Miałem kiedyś identyczny przypadek, Kupujący kompletnie nie rozumiejąc co robi napisał nagłówek reklamacja a potem pismo brzmiące jak odstąpienie od umowy

Reklamację odrzuciłem bo towar okazał się sprawny

co zrobiło allegro? Utwierdziło kupującego, że działa zgodnie z prawem i oddało mu pieniądze by nie czuł się niekomfortowo

@YIVO kupujący może trzymać sobie towar przez 2 lata i przed upływem 2 letniej rękojmi odesłać sobie nowy, nienaruszony towar na zwrot i żądać zwrotu środków powołując się na rękojmie?

Trochę się ośmieszasz - Kupujący może zrobić sobie z towarem co uważa za stosowne

ty także możesz sobie zrobić z pieniędzmi za towar co sobie chcesz i je np: zamrozić w lodówce czy zamrażarce

 

 

 

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

RED - a ja Ci powiem tak:

- kupujący nie rozumie co to jest zwrot - dokładnie - kupujący w większości przypadków nie wiedzą, że zwrot towaru jest tylko i wyłącznie efektem "innych działań" - typu: odstąpienie od umowy, reklamacja itp.

- sprzedawca nie rozumie co to jest zwrot - ja jednak myślę, że wielu sprzedających już wie o co chodzi. 

- następna rzecz - kupujący wydrukował sobie pismo - nie mamy tutaj wglądu do tego pisma, więc trudno ustosunkować się do tego tematu. Generalnie - w takim przypadku powinien skontaktować się z kupującym i wyjaśnić sytuację. Stanowisko Allegro nie ma tutaj żadnego znaczenia - ważne są regulacje prawne. 

RED  - art. 560 § 1 KC, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy - chyba jednak kupujący powinien wskazać jakąkolwiek wadę. A tutaj nie mamy żadnej informacji o jakiejkolwiek wadzie. 

co zrobiło allegro? Utwierdziło kupującego, że działa zgodnie z prawem i oddało mu pieniądze by nie czuł się niekomfortowo - komfort kupującego nie ma nic wspólnego z obecnym stanem prawnym zawieranych transakcji.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

YIVO
#9 Pomysłodawca#

@maxr01  @RED Rzecz nowa, bez jakiejkolwiek wady, kupujący dołączył oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny. Standardowy druk jak niżej, który można pobrać z Allegro, różnica tylko taka, że wpisał sobie na tym piśmie długopisem Zwrot/Rękojmia, w miejscu, które zaznaczyłem czerwonym prostokątem. Po odrzuceniu zwrotu ze względu na niedopilnowanie terminu w odpowiedzi gdzie straszy sądem itp. powołuje się jednak na zwrot z tytułu rękojmi, na który rzekomo ma 2 lata... Sam list był już ciekawy, który do mnie dotarł bo wyglądał jak list z urzędu "Sygnatura akt... zwrot - rękojmia" etc. 

Wszystko wskazuje na to, że jajko próbuje być mądrzejsze od kury i mam wrażenie, że kupujący myśli, że po straszeniu sądami itp. zwrócę mu środki z powodu jego zaniedbań, kupujący nie wskazał w sumie konkretnie z jakiego prawa chce skorzystać, dlatego w odpowiedzi wysłałem zapytanie, czy korzysta z odstąpienia od umowy bez podania przyczyny czy chce złożyć reklamację z tytułu rękojmi na wady w towarze (których nie ma bo towar jest nowy bez wad więc reklamacja taka z miejsca odrzucona). Szkoda, że brakuje kulturę wśród większości Polaków, bo gdyby wprost napisał, że przeoczył termin zwrotu i poprosił o pozytywne rozpatrzenie to myślę, że nie byłoby problemu ale jak ktoś mi grozi sądami i nasłaniem na moją firmę "odpowiednich służb" to nie mamy o czym rozmawiać.

YIVO_0-1653382054768.png

 

oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#12 Orędownik#

A ja myślę ze gościu chciał po prostu oddać przedmiot, a ze było już po terminie, więc zaczął kombinować z rejkojmią. 

Zauważyliśmy ze klienci, głównie na allegro robią tak, ze jak przedmiot ma wady, to nie chcą drugiego nowego, choc maja do tego prawo na podstawie reklamacji, tylko oddają wadliwy towar i chcą zwrotu pieniędzy. 

Takie czasy... zero respektowania prawa, Allegro nauczyło, ze klient/kupujący ma prawo nawet jak nie ma prawa. 

 

oznacz moderatorów

YIVO
#9 Pomysłodawca#

Pytanie, co robić dalej? Gościu gra na zwłokę, nie odpowiada na maile, Allegro wysłało mu również komunikat z prośbą o kontakt i 0 odpowiedzi. Ewidentnie czeka aż minie termin na rozpatrzenie reklamacji, tylko, że on formalnie nie zgłosił żadnej reklamacji, także co ja mogę w tym przypadku odrzucić? Jakby nie patrzeć to reklamacji nie zgłaszał bo nie podał żadnego powodu, dla którego korzysta z prawa do rękojmi, tkwi w swoim błędnym przekonaniu, że "zgłasza zwrot w ramach prawa do rękojmi". Także co mogę zrobić? Odrzucić mu "reklamację" bo jego zgłoszenie reklamacyjne jest niepełne, a towar jest nowy i żadnych wad w towarze nie stwierdzono?

oznacz moderatorów

_Likos_
#18 Luminarz#

@YIVO  jak to co?

List polecony, priorytet za potwierdzeniem odbiortu.

"niniejszym infrormuje że reklamacja z tytułu rękojmi jako bezpostawana została rozpatrzona negatywnie .... : nie wskazano wad produktu / trnasakcji .   W tej sytuacji prosze o odebranie przedmiotu do dnia ....... ( lub przysłanie środków na jego odesłanie) . Po danym dniu będą naliczone koszty magazynawania.

Z poważaniem

 

Podeprzeć sie odpowiednimi artykułami KC

 

oznacz moderatorów