anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot uszkodzonego, niedeklorowanego towaru przez Klienta

si-warta
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

mamy dwa problemy ze zwrotami od Kupujących.

Pierwszy to odesłany tornister. Klient zgłosił zwrot, że tornister posiada rysę, zadrapanie na klapie, paczka cała, itd. Zwrot wrócił, rozpakowaliśmy i widać, że jest to przecięcie nożem. Widocznie Klient przy rozpakowywaniu uszkodził tornister nożykiem - perfidnie po nim przejechał uszkadzając materiał. Na pewno tornister takiej wady nie miał, gdy go wysyłaliśmy. Jak taki zwrot rozegrać? Musimy go przyjąć? Nie mamy żadnych zdjęć przed wysyłką 😞

Druga sprawa to odesłany papier modelarski. W tym przypadku Klient zaznaczył, że mu nie pasuje. Papieru nie zabezpieczył - wrzucił po prostu do worka. Wrócił do nas z obitymi rogami i w zasadzie nadaje się tylko do śmieci. Czy taki zwrot musimy przyjąć?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

mdrogeria
#21 Demiurg#

@si-warta 1i2 Masz obowiązek Ustawowy przyjąć zwroty 

1. Zabezpieczaj przesyłki w taki sposób , aby podobne sytuacje nie miały miejsca , kawałek kartonu z odzysku załatwia sprawę koncertowo ..

1i2 Ustawodawca daje Ci prawo umniejszenia zwrotu środków adekwatnie do utraty wartości zwracanego towaru .

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Sprzedajemy produkty na allegro ale też kupujemy

dzisiaj otrzymaliśmy np: klawiaturę zapakowaną w tzw bezpieczny sposób, że pomimo naszych chęci nie dało się otworzyć opakowania bez zniszczenia jej pudełka

bo nie było w opakowaniu żadnego punktu od którego by można było zacząć je otwierać

 

sprzedawca użył z 10m foli i chyba całą rolkę taśmy by szczelnie i siłowo owinąć opakowanie klawiatury

 

stare przysłowie mówi "nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu"

oznacz moderatorów

si-warta
#7 Wielbiciel#

Jeżeli zmniejszymy kwotę adekwatnie do utraty wartości to na pewno skończy się dyskusją. Jak do tego podchodzi Allegro, bo w zasadzie to będzie słowo przeciwko słowu?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@si-warta allegro nie jest stroną transakcji ani sądem więc w najgorszym przypadku odda kasę lub wyrówna kupującemu z Protect bez obciążania Ciebie bo na allegro kupujący ma być zadowolony i wszystko mu wolno 😄

Druga sprawa to odesłany papier modelarski. W tym przypadku Klient zaznaczył, że mu nie pasuje. Papieru nie zabezpieczył - wrzucił po prostu do worka. Wrócił do nas z obitymi rogami i w zasadzie nadaje się tylko do śmieci. Czy taki zwrot musimy przyjąć?

Tu powinieneś spisać protokół szkody, i złożyć reklamację jak potwierdzą złe pakowania ( a tak będzie ) odrzucą reklamację i będziesz miał podkładkę w razie dyskusji 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@si-warta sprawa 1 tonister 
1 nie potrzebujesz zdjęć przed wysyłką wysłałeś cały prawo przewozowe art 74-78 kupujący nie sporządził protokołu szkody i nie zgłosił reklamacji do przewożnika a nadał do ciebie jako zwykły zwrot czyli liczysz dni od odebrania przez niego paczki jak minęło 7 dni oznacza to że przyjął paczkę bez zastrzeżeń i oddajesz mu pomniejszone o utratę wartości jak da się złożyć reklamację to składasz i potem masz podkładkę że jak nie umie otwierać paczek to niech nie używa ostrych przedmiotów bo se krzywdę zrobi i tez pomniejszasz wartość zgodnie z art 34.4 ustawy konsumenckiej
Sprawa 2 robisz jak poleca @kostas11 i też za swoje nieudolne spakowanie mu obniżasz zgodnie z ww art uk zwrot
zastaje sprawa negatywów bo jaśnie oburzone janusze zakupowe się śmiertelnie obrażą i im wszystko wolno a allegro im jeszcze z protecta odda i po łebku wygłaska

oznacz moderatorów