anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot wadliwego produktu

filatelista_2007
#10 Popularyzator#

Konsument zakupił nowy produkt, który po rozpakowaniu i próbie użycia okazał się wadliwy. Następnie klient zgłosił zwrot z informacją co nie działa i żąda zwrotu pieniędzy. 

Konsument został poinformowany, że jeżeli towar który zwraca ma wadę, to musi on przejść przez proces reklamacji i dopiero wtedy sprzedawca podejmie decyzję czy zwróci pieniądze, czy wymieni na nowy/sprawny.

Klient uparcie twierdzi, że chce po prostu zwrócić towar korzystając z praw konsumenta i odzyskać pieniądze bo już kupił nowy egzemplarz z innego źródła.

Pytanie: Kto ma racje w tej sprawie i jak sprzedawca może do tego podejść?

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, dotyczy to także produktów wadliwych, uszkodzonych, używanych itp. On decyduje, czy składa reklamację, czy odstępuje od umowy zgodnie z prawem konsumenckim. Reklamacje nie są obowiązkowe. 

oznacz moderatorów

filatelista_2007
#10 Popularyzator#

@xyz96  Jednak prawo wymaga niezwłocznego zwrotu wpłaty po otrzymaniu zwrotu.

A co jeżeli po zwrocie pieniędzy klientowi, produkt zostanie wysłany do producenta w celu naprawy/diagnozy - a serwis stwierdzi wadę wynikającą z błędnego użytkowania towaru?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To o czym piszesz nie wpływa na prawo kupującego do odstąpienia od umowy. Nie można zmuszać klienta do składania reklamacji. 

oznacz moderatorów

filatelista_2007
#10 Popularyzator#

@xyz96  Nikt nikogo nie zmusza. Pytam co można zrobić w sytuacji opisanej powyżej

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@filatelista_2007  Teoretycznie zwrot musisz przyjąć. Napisz klientowi, ze musi być po otrzymaniu sprawdzony, bo jeżeli okaże się że został uszkodzony z powodu niewłaściwego użytkowania, wartość zwrotu może zostać pomniejszona o utratę wartości. Napisz że sprawdzenie odbędzie się najszybciej jak to tylko możliwe, bez zbędnej zwłoki. Pamiętaj że "niezwłocznie" nie oznacza : "natychmiast" (odnośnie terminu zwrotu pieniędzy Kupującemu).

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Teraz jest moda na filmowanie. Klient może mieć film z rozpakowania towaru i jego pierwszego użycia gdzie widać, że produkt jest wadliwy, a wtedy cały misterny plan psu na budę. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@filatelista_2007 Ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni zgodnie z prawem.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

Widzę wciąż ta sama śpiewka "sprzedający to samo zło, rąbać ciągle klientów chco"😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 

 śmieszy mnie ta moda na filmowanie - przecież to nic nie udawadnia

można uszkodzić produkt a potem filmowac jego wyciąganie z pudełka

kiedyś porywacze robili zdjęcia z aktualną gazetą by pokazać, że np: porwany człowiek żyje więc teraz idąc z duchem czasu to należy filmować z tvn24 lub tvp info w tle

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@filatelista_2007 masz 14 dni na sprawdzenie produktu i oddanie pieniędzy

możesz w tym czasie sprawdzić czy towar nie został uszkodzony przez Kupującego

nie możesz go zmuszać do reklamacji

i musisz mu udowodnić winę, inaczej przyjmuje się, że wada istniała w momencie wydania produktu

@xyz96 opuszczasz się , że ja to muszę pisać za Ciebie

oznacz moderatorów

filatelista_2007
#10 Popularyzator#

W jaki sposób można udowodnić winę? 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@filatelista_2007  To niestety już Ty musisz wiedziec...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów