anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błąd cenowy - wprowadzenie mechanizmu postępowania

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 173
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
46
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Błąd cenowy - wprowadzenie mechanizmu postępowania

fafikgramadon
#7 Wielbiciel#

W tym wątku chcę podzielić się z Państwem swoimi przemyśleniami i propozycjami usprawnień w obszarze błędów w ofertach, głównie cenowych. 

1. Zapobieganie omyłkowym, drastycznym obniżkom cen. 

Uważam, że skoro aktualnie cenę można podnieść najwięcej o 200% (powyżej pojawia się komunikat o zablokowaniu takiej operacji), to dlaczego nie można zablokować podobnych obniżek na poziome 80, 90, czy nawet 100%? 

Sądzę, że kontrolny komunikat w stylu "Obniżasz cenę o 99%. Czy na pewno chcesz kontynuować?" byłby bardzo pomocny. Szczególnie, że takie błędy często wynikają z omyłkowego wprowadzenia wartości stanu magazynowego do pola ceny lub innych prostych błędów technicznych, dokonywanych ręcznie w "Mój asortyment".

2. Wyznaczenie zasad postępowania przez Allegro. 

Istotne błędy w ofertach, nie tylko cenowe, choć jest ich za pewne najwięcej, to nieodłączna część handlu. Dlatego uważam, że Allegro powinno stworzyć schemat postepowania dla Sprzedawcy w sytuacji wykrycia takiego błędu i chęci uchylenia się od skutków prawnych wadliwego oświadczenia.  

W konsekwencji, postąpienie według takiego przyjętego schematu powinno automatycznie wykluczać możliwość oceny transakcji (zgodnie z prawem, w przypadku stosowanego oświadczenia jest ona uważana za niebyłą). Rozwiązało by to najczęstszy problem, a mianowicie próby lub czynne szantaże ocenami negatywnymi dla Sprzedawców, którzy chcą skorzystać z przysługującego im prawa. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wykonanie umowy sprzedaży wynika z nieskrępowanej wolności postępowania w zakresie prawa, która przez aktualne zasady (w zasadzie ich braku) jest niestety ewidentnie naruszana. 

Czas skończyć z patologią, gdzie Sprzedawca musi wybierać pomiędzy wymuszonym wysłaniem przedmiotu za ułamek ceny (nierzadko sporą stratą finansową), a negatywną oceną, która w obecnym kształcie potrafi skutecznie ograniczyć jego dalszą działalność na Allegro. 

Inną sprawą jest, czy aktualne postępowanie Allegro nie stoi w sprzeczności z Regulaminem Allegro, który wyraźnie przyznaje możliwość oceny transakcji wyłącznie w sytuacji, gdy do transakcji dojdzie. W opisywanych przeze mnie sytuacjach do transakcji w świetle prawa nie dochodzi. Wydaje się to być logiczne, szczególnie, że ocena na Allegro wymusza ocenę parametru zgodności z opisem, którego Klient nie może rzetelnie ocenić, gdyż towaru w wyniku unieważnionej umowy nie otrzymał. 

Uważam, że jest to spora luka, jak również źródło wielu, bardzo angażujących wątków dla pracowników Allegro. Unormowanie takich sytuacji przyniosło by nieco spokoju Sprzedawcom, jak i pracownikom Allegro, którzy mogliby odwoływać się do jasno określonych zasad. 

1 Komentarz
SzymonL8
#9 Pomysłodawca#

Źle podeszłeś do sprawy, zamiast pisać o dobrze sprzedających, trzeba pisać że jak omyłkowo zrobisz towar ze 100zł na 1zł, to Allegro dostanie mniej prowizji od ceny sprzedaży, od razu by wtedy dodali odpowiednie ostrzeżenia.

oznacz moderatorów