anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czas na opłacenie zakupu - możliwość wyznaczenia terminu

Kategorie
kupujący
kupujący 901
inne
inne 178
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
87
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Czas na opłacenie zakupu - możliwość wyznaczenia terminu

komis-bell
#21 Demiurg#

Dzień dobry.
W nawiązaniu do TEGO wątku i uzyskanych w nim odpowiedzi chcę zgłosić pomysł.

Punkt regulaminu allegro 7.5. stanowi, że sprzedający ma prawo wyznaczyć termin w jakim oczekuje na wpłatę po zakończeniu aukcji co zostało już niejednokrotnie potwierdzone. Ponadto domyślne 30 dni w przypadku licytacji jest terminem absurdalnie długim i nie widzę dla niego żadnego uzasadnienia.
Niestety system allegro pomimo tego pozwala na opłacenie zakupu i wystawienia komentarza nawet w przypadku przekroczenia terminu wyznaczonego w treści oferty (chodzi tu oczywiście głównie o licytacje).

O co wnioskuję?

- Możliwość samodzielnego wskazania przez sprzedającego terminu w jakim oczekuje na wpłatę i może być to zrealizowane na zasadzie takiej samej jak np. lista cenników.

- Systemowa zmiana która nie pozwoli na opłacenie zakupu po przekroczeniu wskazanego terminu oraz automatyczne anulowanie transakcji i brak możliwości wystawienia komentarza.

Moja propozycja wygląda tak, że domyślnie wszystko może zostać 'tak jak jest' ale jeśli sprzedający będzie chciał czas oczekiwania na wpłatę skrócić to powinien mieć taką możliwość i nie powinno to się dla niego wiązać z ewentualnymi konsekwencjami - komentarz, dyskusja, przepychanki z kupującymi - nie jest to dobre dla żadnej ze stron.

W mojej opinii termin na wpłatę nie powinien być krótszy niż np. 7 dni ale równie dobrze może to być 10 czy 14 dni - kwestia do dyskusji.

Zdaję sobie sprawę, że ten problem nie będzie nigdzie wysoko na liście priorytetów ale uważam, że zmiana w systemie powinna nastąpić.

@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

5 Komentarze
_robert_1
#9 Pomysłodawca#

Witaj, pomysł bardzo dobry i moim zdaniem prosty do wprowadzenia, jednak z licytacjami jest jeszcze jeden problem że jest dużo przypadków nie opłacania wylicytowanych przedmiotów. To samo mamy w kup teraz i nikt t z tym nic nie robi, nie jestem zawodowym sprzedawcą , sprzedaję jedynie okazjonalnie a doświadczyłem obu problemów w ciągu ostatnich 6 miesięcy.  Proponowałem do licytacji wpłatę lub blokadę środków w formie wadium które w przypadku nie opłacenia przepada na korzyść sprzedawcy .

Pozdrawiam

Robert

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@komis-bell Hej, cześć. 🙂 Dzięki za wiadomość. Skonsultuję Twój pomysł, sprawdzimy możliwości i dam Ci znać w tym wątku. 🙂 

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Pomysł ciekawy ,popieram.

preshop
#10 Popularyzator#

Miała być opcja zmiany terminu przez sprzedawcę z 30 na 7 dni. Możliwość była tak dawno zapowiadana, w ustawieniach opcja była niedostępna ale widoczna, ale tylko tyle. 

Dodatkowo oznaczenie zamówienia jako "anulowane" przez sprzedawcę nie jest w żaden sposób wiążące dla kupującego, a powinno. Bez tego może nadal opłacić zakup, wystawić ocenę itp. Więc albo automatyczne anulowanie po 7 dniach (lub możliwość wyboru przez sprzedawcę, 7/ 14/ 30 dni) albo możliwość anulowania nieopłaconego zamówienia przez sprzedającego np. po upływie 7 dni od zakupu.

preshop
#10 Popularyzator#

Korzystając z czatu otrzymałam komunikat niezgodny z regulaminem i wprowadzający bardzo mocno w błąd.

Jego treść to „na allegro.pl Kupujący ma czas na wpłatę za zamówienie: *licytacja: 30 dni od daty zakupu”.

Podobna bzdura widnieje w zakładce pomocy  „Upewnij się, czy Twój klient chce zapłacić za swoje zakupy. Powinien to zrobić: *30 dni od daty zakupu – jeśli był to zakup w licytacji.”

Regulamin mówi jasno, że termin 30 dni ma zastosowanie TYLKO W PRZYPADKU BRAKU INNYCH USTALEŃ. Informacja w ofercie jest tym ustaleniem, więc kupujący jest wprowadzany w błąd takimi informacjami jak w powyżej przytoczone.

oznacz moderatorów