anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Likwidacja menu "Ustawienia godzin składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia"

Kategorie
kupujący
kupujący 896
inne
inne 177
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
79
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Likwidacja menu "Ustawienia godzin składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia"

Pengano
#13 Ambasador#

Allegro posiada wszystkie dane, aby to wyliczyć. Nie potrzeba skomplikowanych ustawień w menu. Sprzedawcy ustawiają przecież Czas Wysyłki przy produktach. To jest czas potrzebny na przygotowanie, spakowanie i wezwanie kuriera. Zamiast bezsensownego "Natychmiast", należy umożliwić wprowadzenie dokładnego czasu. Np. 1 godzina. Allegro może wtedy obliczyć deadline: Godzina graniczna danego kuriera w danym miejscu, minus Czas Wysyłki danego produktu. Na podstawie tego prostego odejmowania Allegro może podawać informacje o przewidywanych terminach dostaw na aukcjach. Może też łatwo ustalić "godziny składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia", a całe to zagmatwane menu zlikwidować. To co tam ustawiamy i tak jest zwykle nieaktualne, bo godziny graniczne są zmienne. Drugi problem z obecną metodą jest taki, że nie można uwzględnić różnych czasów pakowania dla różnych produktów. To powinno więc wynikać z obliczeń. Prosto i logicznie.

5 Komentarze
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony
Cześć. 🙂 Bardzo dziękuję za Twoją sugestię. Godzinę składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia wyliczamy na podstawie przekazanych danych. Jeśli ustawisz godzinę, do której Klient musi kupić daną ofertę, aby mogła ona zostać wysłana tego samego dnia i przekroczysz 95% takich deklaracji, to pokazujemy w ofercie "Kup do ... - dostawa jutro" (oczywiście nie jest to jedyny warunek). 
 
Napisałeś:
Może też łatwo ustalić “godziny składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia”, a całe to zagmatwane menu zlikwidować. To co tam ustawiamy i tak jest zwykle nieaktualne, bo godziny graniczne są zmienne.
Nie jest do do końca prawda. Na chwilę obecną ponad 2/3 obietnic czasów dostawy płynie właśnie z ustawionych godzin granicznych.
 
Właściwie w dwóch ostatnich zdaniach sam zauważasz, że zautomatyzowanie tego rozwiązania byłoby ekstremalnie skomplikowane i zależne od wielu czynników. 
Pengano
#13 Ambasador#

Nie starała się Pani zrozumieć co napisałem. Proszę uważnie przeczytać i przemyśleć. W każdym produkcie Sprzedawca podaje konkretnie Czas Wysyłki. Należy umożliwić wpisanie dokładnego czasu jaki potrzebujemy od pojawienia się zamówienia do przygotowania i spakowania paczki.

Przykładowo: Wpisuję, że na spakowanie danego przedmiotu potrzebuję 2 godziny. Jest to Czas Wysyłki.

To jest wystarczająca informacja, aby bardzo precyzyjnie określić czy dostawa będzie jutro, czy nie jutro. Allegro zna godzinę graniczną np. 14:00, odejmuje wpisany Czas Wysyłki i wie że zamówiona do 12:00 paczka wyjedzie tego samego dnia. Nie istnieje potrzeba tworzenia zbędnych komplikacji dla Sprzedawców z tymi tabelami godzin.

Sprzedawca nie ma fizycznej możliwości prawidłowego wypełnienia tabel "Ustawienia godzin składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia", ponieważ czasy graniczne są zmienne. Kiedyś starannie ustawiłem wysyłkę tego samego dnia Inpost na 15:00, bo graniczna była 16:00. Bez mojej wiedzy zmieniono graniczną na 14:00 i wszystko szlag trafił. Dlatego ten algorytm musi być zrobiony tak jak napisałem. Nie róbcie ludziom na złość. Ponadto musicie zrozumieć, że te Wasze "Ustawienia godzin składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia" nie mają kompletnie sensu, bo struny wymagają 5 minut na spakowanie, a gitara z przygotowaniem 3 godziny. Wasze metody nie dają szans na to zróżnicowanie.

Moja proponowana metoda jest prostsza i lepsza. Bardziej funkcjonalna. Niestety Pani tego nie pojmuje. Proszę przekazać osobie, która rozumie co napisałem.

 

Pengano
#13 Ambasador#

Proszę zmienić status z "Odrzucony" na "Rozpatrywany", aż do momentu zrozumienia mojej propozycji. Państwa odpowiedź to jakiś kompletny bełkot. Zero logicznych argumentów.

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Pengano Twój pomysł został przekazany Project Managerowi, który zapoznał się z całym Twoim wpisem i z pewnością świetnie go zrozumiał. Na ten moment nie planujemy wdrożenia zaproponowanego przez Ciebie rozwiązania, zatem nie zmienię statusu tego pomysłu. Atakujące mnie wypowiedzi tego nie zmienią. 

Pengano
#13 Ambasador#

OK, tego mi brakowało, bo z odpowiedzi wynikało, że nie zrozumiał o co chodzi, albo nie zapoznał się. Wybacz proszę jeśli uraziłem, ale ja też poczułem się dotknięty taką zlewką.

Ostatnia prośba: Jeśli Projekt Manager uważa te tabele za fajne, niech z łaski swojej powie jak uwzględnić to, że jeden przedmiot pakujemy 5 minut i możemy wpisać do tabeli czas 5 min. do godziny granicznej, a inny przedmiot wymaga regulacji, przygotowania, personalizacji itp. i dla takiego przedmiotu musimy wpisać do tabeli 3 godziny przed godziną graniczną. Jak to pogodzić? Moje rozwiązanie pięknie upraszcza całość i rozwiązuje tą wadę Waszego systemu. Masz pomysł jak to obejść, jeśli tak uparcie nie chcecie poprawek?

Dodatkowo po każdej zmianie czasu granicznego powinniśmy też dostawać jakieś alerty, że mamy poprawiać wpisy w tych tabelach, bo to się samo nie zrobi.

oznacz moderatorów