anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

Kategorie
kupujący
kupujący 1026
inne
inne 211
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
335
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#

Statystyki związane z czasem wysyłki podnoszą ciśnienie chyba wszystkim sprzedającym.

Osobiście deklaruję wysyłkę w ciągu 24h. Wywiązuję się z tego w 100%, natomiast statystyka wygląda inaczej (np. w tym momencie 86%).

Proszę, żeby Allegro tworząc statystykę (która ma wpływ na status Super Sprzedawcy), oceniało w tym obszarze NAS, a nie firmy kurierskie. Wysyłka w ciągu 24h od zakupu oznacza dla mnie, że w czasie krótszym niż 24h zamówienie zostało przygotowane, spakowane i wrzucone do paczkomatu lub przekazane w ręce kuriera. Zatem wysyłka w terminie powinna obejmować tylko czas do momentu, kiedy paczka została nadana przeze mnie. Dalej nie mam już na to wpływu, więc nie powinnam być za to oceniana. Jeśli kurier odbiera paczki z mojego paczkomatu codziennie po godz. 18:00, a wczoraj nie odebrał paczki nadanej o 16:00, to oznacza, że powinnam czyhać cały dzień pod paczkomatem i zrobić mu awanturę?

Jeśli chodzi natomiast o ogólny czas dostawy, proponuję stworzyć nową statystykę - np. widoczną dla klientów w sekcji "dostawa" - i tam niech się biją przewoźnicy. To uczciwe, aby każda firma osobiście pracowała na swój wizerunek (my na swój, a firmy kurierskie na swój). Kupujący nie znają każdej firmy kurierskiej. Jeśli obok czasu dostawy pojawi się informacja o tym, że przewoźnik "x" dostarcza 90% paczek w terminie, a przewoźnik "y" 60%, będzie to cenna informacja dla osób, którym zależy na czasie, gdyż - podkreślam - sprzedający nie ma całkowitego wypływu na czas doręczenia. Dla firm kurierskich czas dostawy powinien liczyć się od momentu, kiedy kończy się nasza odpowiedzialność za dalsze losy przesyłki.

Nie są to informacje podlegające żadnym ocenom - wszystko widzi system śledzenia przesyłek.

28 Komentarze
auto-dekoracje
#10 Popularyzator#
 

Niby można się awanturować ale zasadniczo nic to nie zmieni." - Wierz mi, że zmienia 🤣 Kiedy po kolejnej sytuacji, gdy kurier się nie zjawił, a ja musiałam wyjść już z firmy, rzeczywiście zrobiłam małą awanturkę na infolinii. Następnym razem przyjechał po odbiór inny kurier i tak się wyzłośliwiał, że zwątpiłam czy w ogole zabierze te paczki . . .

chmielna12
#11 Animator#

Sytuacja z dzisiaj DPD > wczoraj się nie pojawił, dzisiaj interwencja bo zwykle jest o 11.30-12, jest prawie 13 i nic się nie dzieje. Info z DPD wczoraj mu się czytnik zepsuł a dzisiaj jest na urlopie i szukają zastępstwa. "Powinien" ktoś być do 16. Ciekawe czy będzie mu się chciało w piątek zapylać z poza rejonu.

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#
 
konselo Dlatego właśnie pomyślałam sobie, że skoro Allegro jest takie wszechwiedzące i w ogole naj naj, to może powinni delegować do naszych firm swoich własnych pracowników, żeby osobiście dostarczali paczki dnia następnego do rąk własnych klienta, oczywiście notując czas podróży przesyłki co do setnych sekundy 😂
 
 
Inny pomysł mam jedynie taki, żeby nastawiać budzik na środek nocy, aby sprawdzić czy są nowe zamowienia, a jeśli tak, to natychmiast w samochód i do firmy, żeby nad ranem wszystko już było nadane 😂
chmielna12
#11 Animator#

Awanturowałem się kilkukrotnie ale zwykle to nie przynosi efektów bo fizycznie nie mają kogo podesłać jak się im kurier wykruszy. Poza tym problemem nie są kurierzy tylko nierealistycznie podpisane umowy Allegro > kurier.

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#

chmielna12 Właśnie to miałam na myśli. Ta chora sytuacja potęguje tylko napięcie między nami, a kurierami, bo oni mają swój nawał pracy, my swoje statystyki, a niebawem skończy się na tym, że stracisz tutuł Super Sprzedawcy, bo nie nadałeś paczki zanim klient w ogóle złożył zamówienie . . .

Pengano
#13 Ambasador#

Proszę oznaczać przesyłki terminowo włożone do paczkomatu, przed godziną graniczną, jako wysłane terminowo.

arkadius69
#11 Animator#

Tak jak najbardziej jestem za, dlaczego sprzedający mają płacić za opóźnienia z winny kurierów.

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Również jestem za tym aby nie karać sprzedawców! Paczka nadana w terminie a kurier nawala, a allegro w pierwszej kolejności winę zgania na sprzedawcę bo tak najprościej bo ktoś musi być winny. Poprawienie statystyk tylko po długim procesie reklamacyjnym. Skoro allegro chce karać sprzedawców to niech najpierw udowodnią że zawinił sprzedawca, a nie w trybie ekspresowym winny sprzedawca. 

nikl
#14 Krzewiciel#

Należy zlikwidować kategorie niezależne od pracy Sprzedawcy. Obecnie Sprzedawca jest karany za:

1. Błędy Kurierów

2. Małą ilość ocen

3. Sprzedaż długich przedmiotów

4. Staranną działalność slow business zamiast sprzedaży masowej w wyścigu szczurów.

5. Małą ilość dyskusji - przy zerowych dyskusjach 5/50 to ma być ocena Super?

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Allegro tutaj nie chce małych sprzedawców więc nie licz na zmiany w tej kwestii.

oznacz moderatorów