anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wprowadzenie legalnego systemu naprawy negatywnych komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 883
inne
inne 174
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
54
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Wprowadzenie legalnego systemu naprawy negatywnych komentarzy

br.
#21 Demiurg#

Obserwuję różne dyskusje tutaj na Allegro Gadane i widzę jak w rozmaity sposób sprzedawcy sobie radzą z negatywnymi komentarzami i obniżoną ilością gwiazdek.

Moja propozycja polega na tym aby umożliwić  sprzedającym naprawę opinii w legalny i cywilizowany sposób,  podobnie jak jest to robione przez policję w przypadku naprawy  utraconych punktów u kierowców.

Wystarczy zorganizować korespondencyjne szkolenia, webinaria aby  sprzedający mógł odpłatnie zneutralizować negatywne skutki złych opinii i miał szansę na przyszłość poprawić swoją jakość sprzedaży.

Pozwoliło by to zmniejszyć a może zlikwidować  patologię  jaka się tworzy wokół systemu komentarzy a jednocześnie przyniosło by legalny zarobek dla serwisu.

15 Komentarze
_Likos_
#21 Demiurg#

@br.  przepraszam ale nie bardzo rozumiem jak miałoby to odpłatnie wyglądać? Kto komu i za co miałby płacić?

Rozumiem że sprzedający miałby płacić ale nie wiem komu? ( czy kupującemu czy allegro) i za co ? czy za poprawe złego komentarza czy za jego usunięcie  czy też może za każdą gwiazdke? jakbyś mógł doprecyzować

mikeza
#20 Guru#

zakładam, że płatne szkolenia prowadzone przez allegro, więc jakaś symboliczna opłata dla portalu. Co jak co, ale jest tylko jedyny powód dla którego allegro mogłoby pochylić się na tym chorym systemem komentarzy, a tym powodem jest zysk dla portalu. Jeśli faktycznie mieliby coś na tym zarobić, to kto wie, czy nie byliby skłonni przemyśleć takiej propozycji.

br.
#21 Demiurg#

@_Likos_  Płacić za szkolenie, płacić organizatorowi szkoleń czyli Allegro.  Po co kombinować jak przekupić czy zmobilizować kupującego, niech będzie jasna stawka i możliwość legalnej zapłaty i naprawy błędu.

Taki system jest  stosowany przez policję w przypadku kierowców i działa, chociaż były jakiś przerwy...

mikeza
#20 Guru#

to się powinno nazywać wprowadzenie ochrony przed zdziwaczałymi klientami. Miałem ostatnio przypadek, że klient nie otrzymał w przesyłce produktu za 4zł, poszło puste opakowanie, bo zawartość wypadła przy pakowaniu. Gość bez kontaktu wystawił nega twierdząc, że celowo oszukano go na 4zł. Tłumaczyłem, że to wypadek przy pracy i nikt przy zdrowych zmysłach nie chciałby go oszukać na taką kwotę, chciałem mu to zrekompensować, wysłać jakiegoś gratisa itd. Nic go nie interesowało, nic nie chciał, zadowolił się wystawieniem negatywa i to chyba go wystarczająco usatysfakcjonowało - kontakt się urwał, przestał odpisywać na maile i mnie olał. W takich przypadkach możliwość "odpracowania" takiego negatywa byłaby fajną opcją, bo z klientem nie idzie się dogadać.

_Likos_
#21 Demiurg#

@br.  no własnie nie bardzo działa. sam znam osoby które zbijają sobie punkty choć jeżdzą tak że wcześniej czy później zrobią krzywde sobie lub komuś.

W przypadku szkolenia bedzie tak samo. Co z tego że sprzedający ukończy szkolenie jeśłi za tydzień kurier nie podjedzie po paczki i sprzedający oberwie kilka nagatywów czy obniżonych ocen dletego ze kurier sie nie wywiązał ? Problem nie polega na braku wiedzy sprzedających. Myśle że zdecydowaną wiekszośc złych sprzedających wyeliminował rynek. Problem polega na tym że "subiektywna" ocena kupującego ma wpływ na obiektywny wynik. A idąc dalej także na widocznośc ofert.

Jesli chodzi o mnie to niech sobie te komentarze zostaną jeśłi ktoś ich potrzebuje. Natomiast wystarczyłoby aby nie były brane pod uwage w jakości sprzedaży, w dostępie do smarta, czy nie sprawaiały możliwości blokady konta. W przypadku dużych sprzedawców nie sprawia to problemu lecz w przypadku sprzedawców z małą ilością transakcji - jeden, dwa złe komentarze mogą doprowadzić do poważnych negatywnych skutków i własnie to jest niesprawiedliwe moim zdaniem

I w takim przypadku zbijanie szkoleniem nic nie pomoże. Wystarczy że ktoś z konkurencji sie uprze i bedzie kupował i wystawiał co jakiś czas negatywa.

mikeza
#20 Guru#

@_Likos_ ale sam dostrzegasz, że system jest chory. A każdy pomysł, żeby go usprawnić jest warty zastanowienia. Czy to będzie anulacja komentarza, czy też brak jego wpływu na funkcjonowanie konta. Bez różnicy, ale coś się musi zmienić w tym temacie.

_Likos_
#21 Demiurg#

@mikeza @br.  ja wiem że system jest chory, wiem też że faworyzuje większych sprzedawców, lecz zdaje sie że nie bardzo można cokolwiek z tym zrobić. Wiem też że wiele przepisów prawa zarówno krajowych jak i unijnych jest chore - i nic z tym nie moge zrobić.

Problem z płaceniem za poprawe opinni niczego nie załatwi a wręcz pogorszy sytuacje. Z jednej strony będzie kupujący i jego subiektywne opinie a z drugiej sprzedajacy który zapłaci żeby te opnie poprawić.

Jak myśłicie kto na tym zarobi?

I czemu potem już żadne komentarze nie będą usuwane ? Bo po co usuwac za darmo kiedy sprzedający zapłaci? 

Widzicie już problem ?

Bo moim zdaniem taka sytuacja z płaceniem byłaby  gorsza od obecnej.

LEW433
#21 Demiurg#

System pkt kierowców, zbicia pkt nie jest możliwy na teraz . Dopiero ok 17 września wraca - to tak w gwoli wyjaśnienia. A szkolenie żeby zbić negatywa?

br.
#21 Demiurg#

@_Likos_  "Widzicie już problem ?"

Ja widzę problem w tym że obecny system wspiera patologię części kupujących którzy wyłudzają różne profity dla siebie w zamian za odstąpienie od negatywnego komentarza. Wspiera również inne naganne metody jak na przykład kupowanie lub sztuczne generowanie  pozytywnych komentarzy.

Ja mam świadomość  że to co zaproponowałem to tworzenie nowej patologii, ale wydaje mi się że lepsza patologia zorganizowana, wiemy czego można się spodziewać. Jeśli wiesz co ci grozi możesz się do tego przygotować, zabezpieczyć. 

br.
#21 Demiurg#

@LEW433  Szkolenie powinno naprawić statystyki. Komentarz może zostać, komentarz często bardzo źle świadczy o kupującym, nie o sprzedawcy.

oznacz moderatorów