anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wyłączenie pola wiadomość od kupującego w przesyłkach elektronicznych

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
39
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Wyłączenie pola wiadomość od kupującego w przesyłkach elektronicznych

dawal50
#14 Krzewiciel#

Wnioskuję o wyłączenie możliwości napisania wiadomości od kupującego w przypadku zakupu który ma wyłącznie przesyłkę elektroniczną. Nie liczę na wielu chętnych na forum, bo mało kto wysyła elektronicznie, ale napiszę dlaczego chciałbym żeby ten pomysł został zrealizowany.

Otóż odkąd allegro zamaskowało maile - nie widać prawdziwego maila klienta. Klient nie wiadomo po co - często przy wpłacie wpisuje mail w wiadomości od kupującego (sam mail, bez napisania że prosi na inny mail). Przesyłkę i tak wysyła automat na zamaskowany mail, ale powstaje zagwozdka - czy spamować i wysyłać drugi raz przesyłkę ręcznie na tego maila który podał, czy zostawić tak jak leci i automat wysyła na zamaskowany mail.

Kiedyś jak nie było zamaskowanych maili to wystarczyło porównać mail klienta z tym, który napisał w wiadomości od kupującego. Teraz nie wiadomo czy podał jakiś inny mail, czy ten sam który jest zamaskowany. Staram się nie wariować i nie wysyłać ręcznie, automat przecież wysyła na zamaskowany. Problem powstaje gdy klient dzwoni z pretensjami że nie dostał na mail który napisał. Po to mam automat by wysyłał na maila przypisanego do allegro, a jak ktoś poda inny mail (nie wiem czy inny bo jest zamaskowany), to przecież zawsze przesyłka elektroniczna ląduje także w Centrum Wiadomości na Allegro i nie trzeba wchodzić na maila. Z tego co widzę 99,9% podaje prawdopodobnie ten sam mail co zamaskowany, bo rzadko mam takie pretensje, ale jednak. Mimo że jest Centrum wiadomości (nie wiedzą że takie coś istnieje).

Usunięcie pola wiadomość od kupującego w przypadku przesyłek wyłącznie elektronicznych pozbawiłaby dylematu. Klient może nie wie, że oprócz adresu otrzymuję także maila i myśli że ja potrzebuję jego napisanego ręcznie maila bym mu wysłał przesyłkę elektroniczną. Gdyby pola wiadomości od kupującego nie było to taki klient by nie zdążył napisać maila że chce na tego maila, a już by miał przesyłkę u siebie na poczcie i w Centrum Wiadomości na Allegro.

Poza tym gdyby znikła możliwość napisania wiadomości od kupującego to by się łatwiej domyślił, że skoro nie miał gdzie podać maila to znaczy że dostanie na allegrowego.

5 Komentarze
Knowhere
#21 Demiurg#

"Teraz nie wiadomo czy podał jakiś inny mail, czy ten sam który jest zamaskowany."
"Z tego co widzę 99,9% podaje prawdopodobnie ten sam mail co zamaskowany"

 

To jakoś się nie dodaje.

dawal50
#14 Krzewiciel#

Co konkretnie się nie dodaje? Skoro rzadko mają pretensje to znaczy że prawdopodobnie podają ten sam mail, ale nie wiadomo tego na 100%, bo mogą przez przypadek zauważyć wiadomości w Centrum Wiadomości albo po braku odzewu na wpisanego maila logują się jednak na allegrowy

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

@dawal50 dziękuję za ten pomysł. Czy dobrze rozumiem, że chodzi o likwidację pola "Pytanie do Sprzedającego" ? Przypuśćmy, że zrealizowaliśmy ten pomysł i po likwidacji tej opcji w ofertach z wysyłką elektroniczną, jak Kupujący miałby się skontaktować ze Sprzedającym w sprawie innej niż wysyłka, np. gdyby chciałby się dowiedzieć o jakaś szczegółową informację dot. produktu?

dawal50
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_ Nie chodzi o "Pytanie do Sprzedającego" (to może zostać) tylko o "Wiadomość od kupującego" która widnieje w mailu "kupujący wybrał sposób zapłaty" oraz w mailu "nowa wpłata od kupującego". Żeby kupujący w formularzu zapłaty nie miał możliwości wpisania wiadomości jeżeli sprzedawany jest produkt, który ma tylko wysyłkę elektroniczną. Oczywiste jest, że produkty elektroniczne wysyłane są na maila przypisanego do Allegro więc nie stwarzajmy sztucznych problemów sprzedającym. Klient może nie wiedzieć że sprzedawca ma jego mail i dlatego często bezsensownie w treści wiadomości od kupującego wpisuje swój mail, a sprzedawca nie wie czy ten mail jest taki sam jak allegrowy bo jest zamaskowany. Jak nie będzie tego pola to klient dojdzie do wniosku że produkt zostanie wysłany na maila przypisanego do allegro, albo zauważy że jest coś takiego jak Centrum Wiadomości. W wysyłkach elektronicznych jeżeli ludzie w "Wiadomość od kupującego" coś piszą to w 99,99% niepotrzebnie swojego maila, a w pozostałych 0,01% to coś w stylu "Pozdrawiam". Jest to zbędne pole które traci czas dwóm stronom.

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@dawal50 Cześć! Dziękuję za Twój pomysł, ale nie możemy pozbawić Kupujących możliwości skontaktowania się ze Sprzedającym podczas składania zamówienia. Nie dla wszystkich użytkowników jest oczywiste, że przesyłki elektroniczne przychodzą na mejla przypisanego do konta. Usunięcie “Wiadomości do Sprzedającego” mogłoby zniechęcić ich do takiego zakupu.

oznacz moderatorów