Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Warszawa 21.08.2025
Skarga na działania sprzedającego na Allegrop:
ELEKTROGIN GROUP Sp. z o.o.,
[edycja]
Zgłaszam nieuczciwe praktyki sprzedawcy ELEKTROGIN GROUP Sp. z o.o., [edycja]
W dniu 11 sierpnia 2025 r. zgłosiłam zwrot zakupionego towaru: pompy OMNIGENA POMPA ZATAPIALNA ROZDRABNIACZ WQ 10-10-0,75 PREMIUM 230V 750W +10m. Otrzymałam produkt niezgodny z opisem sprzedawca wysłał inny model, bez funkcji rozdrabniacza, zdjęcia wysłam przez allegro robiąc zwrot. Można sprawdzić 11 sierpnia
Sprzedawca odmawia przyjęcia zwrotu i odsyła mnie do serwisu producenta (OmniGen), co jest niezgodne z prawem. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., to sprzedawca odpowiada za przyjęcie zwrotu i zwrot pieniędzy, a nie producent ani serwis.
Mimo mojego pisemnego odstąpienia od umowy pismo z dnia 21.08.2025 r. , sprzedawca nie odebrał przesyłki i nie zwrócił środków. Towar czeka na kuriera od 11 sierpnia, a ja do dziś nie mam żadnej informacji o terminie odbioru ani zwrocie pieniędzy.
Proszę Allegro o interwencję, ponieważ sprzedawca narusza moje prawa konsumenta i w sposób bezpodstawny odmawia realizacji zwrotu. Co więcej nie ma najlepszych opinii w necie co dopiero teraz zobaczyłam.
Bardzo proszę o interwencję, pierwszy raz coś takiego mi się zdażyło, a kupuję prawie tylko przez allegro bo to wygodne i jak miałam nadzieję bezpieczne. Mam wrażenie, że to standardowe działania tej firmy bo mają bardzo złe opinie w necie co sprawdziłam teraz. Dzwoniłam, ale nie potraktowano mnie niegrzecznie, a teraz nie odbierają telefonów. Obawiam się że w ten sposób mogą być potraktowani inni klienci Allegro.
Zależy mi na szybkim rozwiązaniu sprawy do 1 września wyjeżdżam na urlop i chcę zamknąć temat.
Bardzo proszę o pomoc.
Z poważaniem,
Joanna [edycja]
@Client:48083555 Należało zgłosić reklamację na niezgodność towaru z umową. Błędem było zgłaszanie zwrotu, bo zwrot zgłasza się, gdy jest wszystko w porządku z towarem. Przepisy zmieniła UE.
Produkt niezgodny z opisem - zakładasz dyskusję z reklamacją na niezgodność towaru z umową. A nie zwrot.
@Client:48083555 istotne jest, z jakiego prawa w tym przypadku korzystasz. Widzę, że w formularzu zaznaczyłaś reklamację, w takim przypadku sprzedający istotnie powinien odebrać od Ciebie reklamowany towar i wydać decyzję w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji. Jest też dla Ciebie dostępna opcja darmowego odesłania towaru w ramach Smart!
W wątku piszesz jednak o odstąpieniu od umowy, w przypadku odstąpienia odesłanie towaru jest po stronie kupującego (tu także możesz skorzystać z darmowego odesłania Smart!). Tak jak pisał @drekenzes w przypadku wad produktów/produktów niezgodnych z opisem należy zgłosić reklamację, nie odstąpienie.
Jeżeli jednak je zgłosiłaś, towar jest własnością sprzedającego i powinnaś go odesłać.
Produkt odesłałam, ale nie wiem czy został odebrany... jak to sprawdzić. Była na mój koszt przez allegro nr przesyłki 0000038592951T. Kiedy mają obowiązek mi zwrócić pieniądze ?
Joanna
@Client:48083555 kasę powinni zwrócić do 14 dni od odstąpienia 🙂