anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

2 tygodnie oczekiwania na produkt ktorego juz nie potrzebuje co dalej?

MAMY ROZWIĄZANIE!
DeZoLuDeK
#7 Wielbiciel#

24.04 zostala do mnie wyslana paczka poprzez inpost. Zostala zgloszona reklamacja przezemnie jak i sprzedajacego ale w systemie paczka nadal nie drgnęła. Jako ze produkt potrzebowałem na już kupilem u innego sprzedawcy i juz dawno dotarł. Moje pytanie co teraz? 2 tygodnie czekam na paczke której aktualnie nie potrzebuje ale zwrot pieniedzy by mi bardzo pomógł. Czy moge starać sie o zwrot kasy mimo iz produkt nie dotarl do mnie ? Czy tez musze czekać na paczke ktora niewiadomo czy dotrze i dopiero wtedy odeslac ją? 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3
xyz96
#21 Demiurg#

Jaki był termin dostawy (nie wysyłki) tej paczki w aukcji? Jeśli został przekroczony, możesz wysłać sprzedawcy odstąpienie od umowy na podstawie art. 5431 Kc ze względu na niedotrzymanie terminu realizacji - za opóźnienia poczty zgodnie z prawem odpowiada sprzedawca. W takiej sytuacji nie musisz już czekać i odbierać przesyłki, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić całą wpłatę niezwłocznie. Druga opcja, jeśli chcesz iść na rękę sprzedawcy, to odstąpienie na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej.

a -Wejdź w Kupione, przy właściwym przedmiocie kliknij „Szczegóły”, potem na dole „Zwróć całość lub część zakupu”, następnie zaznacz przedmiot i wskaż jeden z powodów, najlepiej zaznacz „Bez podania przyczyny”, wpisz numer konta i na koniec zatwierdź zwrot. 

b -Możesz też zwyczajnie, zgodnie z przepisami, wysłać sprzedającemu mailem oświadczenie o odstąpieniu od umowy, czyli krótkie pismo z datą zakupu, numerem oferty, nazwą przedmiotu, swoimi danymi osobowymi, informacją o rezygnacji z zakupu oraz numerem konta do zwrotu wpłaty.

W takiej sytuacji jednak, jeśli nieodebrana paczka wróci do sprzedawcy, może Cię on obciążyć kosztem powrotu przesyłki do niego - czyli oddaje całą wpłatę minus koszt powrotu paczki.

Gdyby był problem, rozmawiaj ze sprzedawcą przez Dyskusję, w której pomaga pracownik Allegro, a sprzedawca ma 24 godziny na reakcję;

https://allegro.pl/dyskusje/nowa

 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

oznacz moderatorów
DeZoLuDeK
#7 Wielbiciel#

Screenshot_20200508-113934_Allegro.jpg

 ja wybrałem opcje dostawy do paczkomatu. Czyli rozumiem ze 2 dni robocze to czas dostawy ktoey zostal przekroczony. Paczka przez sprzedawce zostala wyslana prawie natychmiast wiec do niego niemam zastrzeżeń. Tutaj ewidentnie inpost dał ciala. 

Screenshot_20200508-114559_InPost Mobile.jpg

 taki status widnieje od 2 tyg. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Tak, czas dostawy został przekroczony. Niestety jest tak, że za opóźnienia poczty odpowiada sprzedawca i z nim rozwiązujemy umowę w takim przypadku.

oznacz moderatorów