Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam!
02.06.2021 kupiłam towar na kwotę 460 zł od jednego sprzedającego na Allegro bez zamówienia. Sprzedający działa jako firma. Sprzedający w wiadomości poprosił o adres i tego samego dnia wysłał towar kurierem za pobraniem. Fakturę dołączył.
04.06.2021 towar został doręczony, pieniądze zapłaciłam kurierowi. Po rozpakowaniu paczki uznałam że towar nie zgodny z opisem i nie chcę go już mieć. Zadzwoniłam do sprzedającego i złożyłam oświadczenie o odstąpieniu od umowy ustnie oraz pisemnie. Tego samego dnia odesłałam towar na w) asny koszt z powrotem wraz z fakturą i oświadczeniem.
07.06.2021 sprzedający otrzymał moją paczkę zwrotną (według śledzenia) i cisza...
Nie wiem, czy zwróci pieniądze za towar i w jakim terminie, bo ominął sprzedaż przez Allegro. Nie mogę otworzyć dyskusji, bo nie mam nr zamówienia. Tylko naszy wiadomości na stronie platformy oraz kopie faktury.
Proszę podpowiedzieć, co mam zrobić w tej sytuacji.
@TATLOK Przecież w większości przypadków, jeśli zakup jest na jednoosobową działalność, ma się prawo do zwrotu. Zresztą problem w braku kontaktu ze sprzedawcą.
@vonNogay Nie zgodę się z tobą, gdyż większość przypadków to zakup na firmę bez możliwości zwrotu, nawet jeśli jest to jednoosobowa działalność gospodarcza. Wiem bo sam sprzedaję i wiem kto i na co bierze faktury.
Sprzedawca nie musi się tłumaczyć, ani prowadzić wiecznie niekończących się dyskusji, jeśli postępuje zgodnie z prawem.
Klient ma także możliwość złożenia reklamacji.
Dokładnie zmartwienia miałam, że sprzedawca nie ma kontaktu i się nie odzywa. Nie jestem żadną firmą, a tylko zwykłą osobą fizyczną. I mój zakup - to lalki dla dziecka.
Dziś sprzedawca się odezwał poprzez sms, w którym krótko napisał, że zwrotu dokona w następnym tygodniu, ale pomniejszy sobie sumę na kwotę wysyłki.. Uważam, że nie ma takiego prawa. Dlaczego ja mam podwójne opłacać przesyłki, tam i z powrotem. Zwrotu towaru dokonałam na własny koszt. Z tym się zgadzam. Ok. A sprzedawca ze swojej strony według prawa konsumenta ma obowiązek zwrócić koszty towaru wraz z kosztami wysyłki. Wysyłał on też na swój koszt kurierem za pobraniem. Ale mi chodzi tylko i wyłącznie o zwrot kosztu towaru.
@Client:28997311 zakładasz posta dwa dni po dokonaniu odbioru towaru ? sprzedawca ma 14 dni od odstąpienia poczekaj do 19 czerwca i wtedy rób zadymę 🙂
Zakup na firmę ? może Ci nie przysługiwać odstąpienie, za mało szczegółów 😞
Proszę podpowiedzieć, co mam zrobić w tej sytuacji. Poczekać do 19 czerwca 😄
@Client:28997311 dokładnie tak ja ci napisał kostas11.
Sprzedawca ma 14 dni na zwrot środków licząc od daty kiedy otrzymał od Ciebie oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Termin ten jeszcze nie minął a ty już bijesz pianę...
Poczekaj do 19 czerwca!