anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Chce wycofac zwrot produktu ze wzgledu na duzy gabaryt i brak mozliwosci wyboru opcji zwrotu. Co zro

sewerGT
#7 Wielbiciel#

Towar uszkodzony. Otworzylem przesylke dopiero po tygodniu. Przy odbiorze uszkodzenia byly niewidoczne. Teraz sprzedajacy sie odwrocil plecami, firma kurierska tez. 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

LEW433
#21 Demiurg#

@sewerGT Jak uszkodzony to reklamcja a nie zwrot, zakup od kogo - prywatny czy firma?

oznacz moderatorów

sewerGT
#7 Wielbiciel#

Od firmy

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Masz 7 dni na sprawdzenie zawartości przesyłki  i sporządzenie protokołu szkody jeśli tego nie zrobiłeś tzn że paczka i zawartość dotarły całe. Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, a od kogo ten zakup? a reklamcja?

oznacz moderatorów

sewerGT
#7 Wielbiciel#

Od firmy. Po kontakcie nie chca uznac reklamacji. 

oznacz moderatorów

sewerGT
#7 Wielbiciel#

Niestety nie ja odbieralem😟. Teraz wrocilem i dopiero otworzylem. 

oznacz moderatorów

RaBarbar_ka
Moderatorka
Moderatorka

@sewerGT jeśli zakupiony produkt jest uszkodzony, możesz złożyć reklamację. W tym celu skontaktuj się ze sprzedającym - możesz to zrobić otwierając dyskusję

   Basia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

sewerGT
#7 Wielbiciel#

Dyskusja juz rozpoczeta. Efekt zaden. Firma nie odpowiada za ttansport. Co mmie troche dziwi. Przesylka odebrana niestety nie przeze mnie. Uszkodzen na zewnatrz nie bylo widac. A teraz jak wrocilem z wakacji taka noespdzanka. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A jaki ma być efekt? Odebrałeś bez zgłaszania zastrzeżeń. Miałeś 7dni na protokół szkody i zgłoszenie reklamacji do przewoźnika lub sprzedawcy na uszkodzenie w transporcie. Zgodnie z prawem towar doręczono nieuszkodzony czyli uszkodzeniom uległ w twoich rękach będąc.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@sewerGT wszystko zgodnie z prawem, masz 7 dni na sprawdzenie 😞

https://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

sewerGT
#7 Wielbiciel#

Dzis jest 7 dzien

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Pisz do firmy kurierskiej o wydanie protokołu szkody 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Protokół szkody i reklamację złożysz na stronie internetowej przewoźnika @sewerGT 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@sewerGT tak jak napisaliśmy w prowadzonej dyskusji, pomożemy w złożeniu reklamacji do przewoźnika. Prosimy poczekaj na naszą wiadomość w korespondencji e-mail (nr sprawy 44339995). 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów