anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Chciała bym zmienic opinie o kupującym i o produkcie aby inni kupujący poznali wady

MAMY ROZWIĄZANIE!
irena-and-slawek
#8 Zapaleniec#

Zakupiłam maszynę do szycia Singer 6180 Brillance, i najpierw był  zachwyt bo to było moje marzenie za prawie 800 zł (dla rencistki długie oszczędzanie). Pierwsze szycia no było ok, uczyłam się nowego sprzętu. Kiedy jednak przeszłam na szycie tkanin elastycznych i miało być rewelacyjnie okazało się dramatem. Igła wciągała materiał do środka bębenka. Przystąpiłam do zwykłego czyszczenia konserwacyjnego i znalazłam powód. Elementy czyli plka nie pasowała do ramy przez co powstawał luz. Jak dla mnie jest to wada fabryczna. Powiadomiłam sprzedajacego o zaistniałej sytuacji. Odesłałam maszynę i od 9-02-2022 do dnia dzisjejszego tj. 20-04-2022 firma  alltego_sklep nie uznała w zasadności w żaden sposób skontaktować się ze mną. Obecnie wysłałam do alltego_sklep kolejną wiadomość i dałam im tydzień na reakcję a potem tylko rozmowy przez Allegro.

W wyniku powyższej sytuacji gdyby to było możliwe, to zmieniłabym opinie o sprzedającym na najgorszą z możliwych. W kwesti maszyny bardzo chetnie doradziła bym innym co jest istotne i do sprawdzenia po zakupie każdej maszyny. Nie wszystkie są złe, ale ta  akurat była.

Na wszystko co opisałam posiadam stosowną dokumentacje.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
br.
#21 Demiurg#

@irena-and-slawek  Przecież to jest zwykła maszyna do szycia i normalnym jest ze nie będzie chciała poprawnie szyć dzianin, tkanin elastycznych.  Do takiego szycia potrzebna jest maszyna typu overlock.

Można poeksperymentować  poprzez regulację naciągu nitek, ale tak naprawdę do idealnie tkanin elastycznych szyć nie ma prawa.

oznacz moderatorów
irena-and-slawek
#8 Zapaleniec#

Witam, nie chcę się popisywać elokwencją ale nadmienię, jestem kucharką z zawodu a krawcową z zamiłowania do szycia. Na dowód zainteresowania tą dziedziną nieskromnie dodam, że chyba nawet wiedzę i umiejętności skoro  pracowałam w szwalni na stębnówkach, ryglówkach podszywarce, dziurkarce owerlokach, qowerlokachi kilku innych których nazw już nie pamiętam. Nie oczekiwałam profesjonalnej przemysłówki lecz dobrej domowej. Niestety odstająca płytka po naciśnięciu palcem w jednym rogu w przeciwnym odstawała o 5mm a po przykręceniu śrub tego tak nie widać oraz tego, że cała płytka drga bo wizualnie jest przykręcona.To raczej nie jest normalne. Podczas szycia gdy pracują ząbki a płytka lata to igła wciąga materiał. Tylko sztywne tkaniny typu płutno dało się szyć a ja właśnie po zakupie szyłam pościel bawełnianą dla wnucząt. No a jeśli maszyna nie szyje tkanin choćby trochę elastycznych to pytanie, które mnie ciekawi brzmi - po co wyposażać maszynę w ściegi owerlokowe i takie tam bajerki skoro nie można ich wykorzystać. To tyle w kwestii uzupełniającej. Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
Bibeloty_
#8 Zapaleniec#

A to zwracam honor. Masz doświadczenie. Często spotykam się z sytuacjami, że ludzie po prostu nie mają zielonego pojęcia jak działa maszyna i plotą androny.

oznacz moderatorów
AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Nie sprzedaję maszyn do szycia od 20 lat.

Ale zauważ, że sprzedający, to nie są osoby, które zajmują się szyciem. To są normalne sklepy - idziesz do sklepu "stacjonarnego" - i tam otrzymujesz jeszcze mniej informacji na temat kupowanego sprzętu - ew. sprzedawca może Ci przeczytać instrukcję obsługi.

Na aukcji masz podane dane i parametry podane przez producenta.

Możesz odstąpić od zawartej umowy - w wymaganym prawnie terminie i zgodnie z jej konsekwencjami, możesz złożyć do sprzedawcy reklamację - ma się do niej ustosunkować w terminie 14 dni. Jak tego nie zrobi - zostaje rozpatrzona pozytywnie.

Samo odesłanie maszyny nic kompletnie nie znaczy - taka przesyłka idzie na "magazyn", leżakuje, a firmy liczą sobie opłatę za magazynowanie.

Należy się na coś zdecydować - odstąpienie od zawartej umowy, reklamacja, naprawa gwarancyjna...

oznacz moderatorów
irena-and-slawek
#8 Zapaleniec#

Jestem świadoma że sklep tylko sprzedaje ale jeśli w wiadomości odpisują żeby odesłać i wyślą do serwisu to brak zwrotnej informacji po tak długim czasie jest zdecydowanie nie chalo. A dla zainteresowanych wraz z maszynąodeslalam stosowne dokumenty co do reklamacją i lub naprawy gwarancyjnej wg. stosownych druków zamieszczonych na stronie sprzedawcy. Pozdrawiam

oznacz moderatorów
Bibeloty_
#8 Zapaleniec#

Chcesz oczernić sprzedawcę, bo nie potrafisz poprawnie korzystać z maszyny? Dobre 🤣 Zadajesz sobie sprawę, że do szycia dzianin są odpowiednie igły, nici oraz ustawienia? Najpierw poczytaj na ten temat zanim kolejny raz zaczniesz pisać bzdury.

oznacz moderatorów
irena-and-slawek
#8 Zapaleniec#

Powiem tylko tyle, ciężko mi dyskutować. To że czegoś nie podaje to nie oznacza że tego nie wiem. Na przyszłość polecam czytać ze zrozumieniem - skoro szwaczka to raczej wie o niciach igłach tkaninach czy ustawieniach.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@irena-and-slawek  Więc odesłałaś maszynę,  mam nadzieję że złożyłaś sprzedającemu stosowną reklamację.

Moim zdaniem nie ma co zwlekać z dalszym postępowaniem,  popatrzyłem sobie na asortyment  sprzedaży  tego sprzedawcy i nie wygląda on  na  specjalistę od tego typu produktów, raczej domyślam się że  maszyną trafiła do jego sprzedaży przez przypadek. Prawdopodobnie już jej nie posiada a twoją rolą jest odzyskanie wpłaconej kwoty łącznie z kosztami przesyłek.

Z twojej wypowiedzi wynika że wiesz jak dalej postępować, ale przypomnę: rozpoczynasz  dyskusję za pośrednictwem Allegro tutaj : https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

albo w zakładce Moje zakupy >> Szczegóły zakupu>> zgłoś problem..

Raczej nie licz na to że sprzedający naprawi maszynę więc domagaj się zwrotu wpłaty z wszystkimi kosztami. Jeśli sprzedający będzie się ociągał, nie odpowiadał domagaj się pomocy Allegro.

Jeżeli sprzedający będzie miał jakieś problemy z szybkim zwrotem pieniędzy wystąpisz o Zwrot wpłat z Programu Ochrony Kupujacych

 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@irena-and-slawek  Jeszcze troszkę o tej maszynie.  Tutaj jest instrukcja do tej maszyny:  https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/singer/brilliance-6180/instrukcja

Bardzo interesujące są  komentarze użytkowników którzy mają tą maszynę.

A jeśli chodzi o overlock  to jest o tym na stronie  50 instrukcji:

Schowek01.jpg

Przetłumaczę:

Podwójny ścieg owerlokowy ma trzy główne zastosowania. Idealnie nadaje się do mocowania płaskiej gumki, do obrzucania, do zszywania i obrzucanie w jednej operacji. To przede wszystkim stosowany na materiałach, które lekko się rozciągają i tkaniny nierozciągliwe, takie jak len, tweed, oraz bawełny o średniej i dużej gramaturze.

 

Więc to nie jest overlock, to jest ścieg mający wygląd  overlocka.  Nie nadaje się do dzianin. Po co to dają?  Żeby zachęcić, skusić kupujących i podnieść nieproporcjonalnie cenę.

Życzę pomyślnego zakończenia sporu 🤔

oznacz moderatorów
irena-and-slawek
#8 Zapaleniec#

Dziękuje bardzo za informacje, jest ona dla mnie upewnieniem. Nie mam co liczyć na sprzedawcę, że rozpatrzy reklamację tylko domagać się zwrotu pieniędzy. Ponadto nikt nie udzielił mi odpowiedzi zasadniczej czy mogę zmienić oceny - wnioskuję, że już jest to niemożliwe. Jedyne na co mam nadzieję to, że informacja o problemie jaki zaistniał u mnie da do myślenia przyszłym kupującym. Co do zakładania sporu to jestem osobą która nie rzuca słów, dam ostatnią szansę zgodnie z podanym terminem firmie. Potem tylko Allegro. Jeszcze raz dziękuję. Pana opinia jest bardzo pomocna. 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@irena-and-slawek  Ja troszkę celowo nie odpowiedziałem jak zmienić opinie o sprzedającym i produkcie. Proponuję z tym poczekać do całkowitego zakończenia sporu,  bo  "co nagle to po diable.."

Ale jeśli chcesz koniecznie to pisz tutaj:

https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201&subjectId=0cf36533-0...

oznacz moderatorów