anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Chciałam anulować zamówienie, ale nie było takiej opcji. Czy otrzymam zwrot również za przesyłkę?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:34838692
#8 Zapaleniec#

Dobry wieczór.

Allegro postąpiło nieuczciwie, system źle działa.

Kupilam towar, konkretnie obrus, ale przez roztargnienie zły rozmiar, wiec kupilam odpowiedni u tego samego Sprzedawcy. Potem chciałam anulować ten poprzedni zakup, miał cały czas status Zakup oplacony, nie był jeszcze w przygotowaniu !!! - ale możliwość anulowania zniknęła. Wybrałam więc zwrot towaru. Problem polega na tym, że dostanę zwrot za towar, a nie za towar+koszty wysyłki. Tak wynika z informacji w systemie ALLEGRO.

Uważam, że jest to niesprawiedliwe. Sprzedawca nawet nie dotknął się do kompletacji zamówienia, nie mówiąc o jego wysyłce. Dlaczego ALLEGRO robi takie rzeczy?

Pomożecie. Dlaczego mam tracić za wysyłkę, jeśli nie wysłano jeszcze towaru, nawet nie skompletowano?

kupująca.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
annas14-firma
#16 Inspirator#

" Tak wynika z informacji w systemie ALLEGRO." Gdzie konkretnie jest to napisane?

Jako sprzedawca w takiej sytuacji zwracam koszt całkowity: towar + koszt wysyłki (najtańszej metoda wysyłki, jeżeli już wygenerowałem etykietę)

oznacz moderatorów
Client:34838692
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź.

Wchodzę w Moje Allegro, wybieram ten zakup, Rozwiń szczegóły zakupu i mam info: Zwrot

Kwota do zwrotu: x (tylko za towar, bez kosztów wysylki).

Może to się wyjaśni  Sprzedający mi jeszcze nie odpisał. Chciałam się doradzić. Nie chodzi o tę kwotę raczej, tylko o... sprawiedliwość. Nie wiem, dlaczego mam tracić.

Dziękuję bardzo za odpisanie. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
Client:34838692
#8 Zapaleniec#

Sprawdzilam, dokładnie to brzmi:

RAZEM DO ZWROTU : X

*gdzie X to sam towar bez kosztów wysyłki...

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie dokładnie doczytałaś, anulować zakup możesz do czasu dopóki sprzedający nie zmieni statusu zakupu, jeżeli już się zmienił to możesz zrobić zwrot(odstąpienie od umowy zakupu) ale wówczas już wg prawa powinnaś odebrać towar i go odesłać, po takim zwrocie konsumenckim sprzedający zwraca Ci całość czyli koszt zakupu + najtańszy koszt wysyłki w danej ofercie, odsyłka należy do twojej opłaty. Jeżeli masz Smart to trochę inaczej.

oznacz moderatorów
Client:34838692
#8 Zapaleniec#

To są dobre informacje 🙂 Pozdrawiam!

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:34838692  Po prostu napisz do sprzedającego, jest taka opcja "pytanie do sprzedającego". Jeśli dziś nie wysłał to jutro na pewno nie wysle jeśli go teraz poinformujesz o problemie.

A system ma wiele wad, niestety.

oznacz moderatorów
Client:34838692
#8 Zapaleniec#

Tak, dzięki, napisałam.

oznacz moderatorów
ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Dokładnie. Pisz do sprzedawcy - dzwoń.

Sprzedawca mógł automatycznie zmienić stan zamówienia na "w realizacji". 

Allegro zabezpiecza się i wysyła komunikaty zgodne z prawem. Nie chce potem być pociągane do odpowiedzialności zgodnie z zasadą "co złego - to nie my". 

Praktycznie nie ma problemu, gdy sprzedawca sprzedaje towar, który posiada na magazynie.

Inaczej jest w przypadku, gdy towar przygotowują i wysyłają firmy zewnętrzne, np. też Allegro gdyż też prowadzą takie usługi. Gdy zamówienie zostało przekazane do realizacji do takiej firmy - to zostaje "odstąpienie od umowy" łącznie z jej skutkami. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Client:34838692 
Jeżeli opcja ANULUJ po złożeniu zamówienia i zapłacie nie była dostępna (z jakiegokolwiek powodu) to znaczy, że doszło do zawarcia wiążącej Umowy, którą konsument może rozwiązać np. składając oświadczenie o odstąpieniu z Art. 27 UoPK.
Zawarcie Umowy powoduje, że sprzedawca ma obowiązek towar wydać (wysłać), a Kupujący ma obowiązek go odebrać.
Skuteczne odstąpienie nakłada na konsumenta obowiązek zwrotu rzeczy (w ciągu do 14 dni od złożenia oświadczenia) (zgodnie z Art. 34 UoPK). Koszty zwrotu obciążają konsumenta o ile przedsiębiorca nie zadeklarował, że sam odbierze rzecz.

Uważam, że jest to niesprawiedliwe. 
Ustawy nie podlegają osądowi.

Dlaczego mam tracić za wysyłkę
Na kupowaniu i rezygnacji z zakupu przez konsumentów - tracą wszyscy: najwięcej sprzedawcy, ale konsekwencje swoich decyzji ponoszą także konsumenci i niekorzystnie wpływa to również na środowisko.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Client:34838692
#8 Zapaleniec#

Właściwie to ja zmodyfikowałam jedynie zamowienie. I to zanim zmienił się jego status. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Client:34838692 
Właściwie to ja zmodyfikowałam jedynie zamowienie.
Nie ma możliwości "modyfikacji zamówienia" (ani na Allegro, ani w żadnej formule prawnej) po kliknięciu przycisku zakupu z obowiązkiem zapłaty.
Albo jest dostępna opcja ANULUJ użycie której powoduje, że oferta przestaje wiązać (w całości) - albo jest zawarta prawnie wiążąca (obie strony Umowa) w zakresie i na warunkach podanych i przyjętych w ofercie. 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów